Vierailija

Selittää näin, että elämä ilman hankalia ihmissuhteita, ulkona liikkumisen vaaroja, mahdollisuutta joutua väkivaltaisen käytöksen uhriksi ja muutenkin kokea kolhuja ulkomaailmassa on suurempi riski kuin sisällä vietetty turvallinen aika ircissä. hänestä on ainakin paljon mukavampi kun voi viettää aikaa rauhassa omissa oloissaa, tehdä työt kotoa ja elää ihmisen luonnollisen rytmin mukaan ikkunat ummessa. Kun välttää tarpeeksi pitkään ulkona käyntiä, niin vuorokausirytmikin alkaa asettumaan ihmiselle ominaisempaan ja miellyttävämpään muotoon...?!?!?!?

Kommentit (10)

Vierailija

Tosin ulkona kannattaa joskus piipahtaa. Ja ihmisiä kannattaa joskus tavata IRL, ettei erakoidu (joskus hänen on asioitava ulkomaailmassakin).

Itsekin olen ollut lapsesi kaltainen ja aika pitkälti vieläkin =)

Mutta eräs asia vain huolestuttaa: yötyötä tekevillä on suurempi riski sairastua rintasyöpään. Tämä varmaan pätee myös muihin yökukkujiin.

Vierailija

Minä jäähdän helposti sisätiloihin. Ilman lapsia voisin olla päivätolkulla yksin verhot kiinni pimeässä. Mutta onneksi on lapset, joiden rytmi vie minut kaksi kertaa päivässä ulos. Vasta sitten, kun vääntäydyn ulos, huomaan, kuinka hyvä ajatus se oli.

Liiallisessa tietokoneen käytössä on vaaroja, vaikka hyötyjäkin toki runsaasti. Netistä löytyy ihan järkyttäviä asioita, joita ei olisi hyvä penkoa liian perusteellisesti.

Lapsi väkisin ulos ;D

Vierailija

tässä pienenevässä maailmassa, jossa vastakkainen puoli maapalloa tulee työhuoneeseen napin painalluksella, chattaavat ja irkkaavat nuoret tulevat pärjäämään parhaiten. Heidän ei tarvitse nähdä työtovereitaan toisella puolella maailmaa pystyäkseen tekemään sopimuksia, toisin kuin meidän, joiden on järjestettävä kalliita työmatkoja kyetäksemme edes aloittamaan yhteistyötä kenenkään kanssa hieman kauempaa.

Vierailija

Sitten kun hän ei käy koulussa enää, elämänpiiri kapenee huomattavasti ja on vaikeaa luoda irl ystäväpiiri, jos sellaista ei ole koskaan ollut.

Ehdota, että hän kysyy joltakulta kolmekymppiseltä irkkaajalta, mitä mieltä he ovat asiasta. Eivät nimittäin suosittele useinkaan elämäntapaansa.

Kerro, ettei oikeassa elämässä ole ilmeettömyyttä, ei mahdollisuutta valehdella ikäänsä ja sukupuoltaan, ei ignorea johon voi laittaa rasittavat tyypit eikä banneja jos haluaa jostakusta eroon. Oikeassa maailmassa pitää tulla oikeasti toimeen ihmisten kanssa ja se on vaativaa. Rohkea yksilö uskaltaa elää muuallakin kuin hallitussa todellisuudessa.

Vierailija

teininä n15 veenä olin aina kotona ja mutsille meni hermo siihen etten ikinä käyny missää.tottakai välillä olis sellasia kausia että olin monta viikonloppua perää ryyppäämässä mut siltiki kyl se koti oli parempi paikka ja mielellään jos yksin saa vielä olla niin ihanaa!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat