Miten mies saadaan ottamaan vastuuta kotitöistä???

Vierailija

Kikkoja ja vinkkejä pinoon, kiitos!

Siis, kun mies on kaikin puolin ihan OK, mutta siitä on vaimon kotiäitivuosina tullut pikku apulainen, joka ei tee mitään, ellei erikseen pyydetä.

Meillä tosin on hyvä excuse, kun tehdään taloa ja miehen töissä sattuu olemaan tosi kiireistä.... Mutta silti. Tätä on jatkunut nyt kuusi vuotta ja olen ihan puhki, kun yksikään asia lasten, kodin, pihan, auton, lomien, vierailujen yms. asioiden suhteen ei liikahda ellei mamma sitä hoida... piip. piip.....

Kun ei haluaisi tehdä lakkoakaan, kun lapsethan siitä kärsii ihan syyttä...

Kommentit (2)

Mitään kovin tehokasta konstia en osaa neuvoa, enhän ole itsekään miehestä kamalan toimeliasta saanut...

Jonkin verran homma koheni, kun menin töihin. Teen iltapainotteista vuorotyötä, joten miehen oli PAKKO ottaa lastenhoidosta entistä suurempi vastuu. Mutta esim. siivous on hänelle nykyään totaalista pakkopullaa. Ymmärrän sen hyvin, että kun hänen arki-iltansa menevät (arkivapaitani lukuunottamatta) lastenhoidossa, niin viikonloppuina ei millään jaksaisi huushollata. Mutta eihän oma osani ole yhtään sen helpompi!

Mitä olet JO yrittänyt, oletko keskustellut vakavasti miehesi kanssa? Entä, jos tekisitte pysyvän vastuujaon tietyissä asioissa eli esim. niin, että miehesi ottaisi selkeästi rajattavissa olevasta asiasta 100% vastuun - esimerkiksi pyykkihuollosta tai ruokaostoksilla käynnistä? Ensin alkuun toki olisi hankalia hetkiä, kun mies ei olisi tehnyt hommiaan, mutta älä siinä tapauksessa ala paikata miehesi tekemättä jättämiä töitä!

Teen töitä paljon iltaisin ja viikonlkoppuisin. Mies hoitaa toki silloin lapset ja kaiken välttämättömän, mutta homma perustuu siihen, että minä huolehdin ostokset, pyykit, siivouksen, pihan hoidon ets. kaikki lasten kanssa silloin kun olen kotona.

KÄytännössä ollaan ehkä kaksi iltaa vikossa kumpikin kotona, ja silloin mies tietty paneutuu rakennusprojektiin. Sehän on ihan OK, mutta olisko se ihan mahdotonta lasten kanssa ottaa vaikka yksi homma vastuulleen??? Siivota mies ei osaa, ei myöskään laittaa ruokaa, eikä huolehtia vaateista, kaupassa käynti on mun heiniä koska mulla on auto. Miehellä ei. Heh!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat