Voiko 1-veellä olla kynsisieni tms? Apua kaivataan!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen viime päivinä ihmetellyt lapseni pottuvarpaiden kynsiä...molempien isovarpaiden kynsi on muuttunut ruskeahkoksi toisesta kulmastaan ja isovarpaita reunustava iho on kuivaa ja kovettunutta. Hyvin vaikea selittää...

Onko kenenkään pikkuisella ollut vastaavaa? Mitähän mahtaa olla? Pienistä tai painavista kengistä ei pitäisi olla kyse, olen kenkien suhteen tarkka. Yhdet ulkoilukengät saattoivat olla hivenen ahtaat alkusyksystä, mutta olemme kyseiset kengät ottaneet pois käytöstä aikaa sitten ja kynnet näyttävät vaan pahentuvan. Ajattelin myös, että tyttö olisi kolauttanut varpaansa jonnekin, mutta tuskin siitä kyse, sillä molemmissa varpaissa sama juttu...en tiedä.

Apua kaivataan...

Kommentit (4)

parikin kertaa alle yksivuotiaana. Kynnen viereen tuli sellaista valkoista ainetta sisältävä viiva. Lääkäri määräsi, että liottaa lämpimässä vedessä varvasta, että molluska pehmiää ja puhkeaa sekä määräsi siihen Fucidin lääkettä. En tiedä onko vain reseptilääke. Meni tällä sitten molemmilla kerroilla ohi.'

Terkuin Tainu ja poju 1v4kk

Siinähän tulehdusvaiheessa kunnen reuna punoittaa ja turpoaa. Sitten tulehduksen helpottaessa, voi se tulehduksen aiheuttanut kynsi siellä varpaassa muuttaa väriään. Tämän lisäksi varpaan reuna kuivuu ja kovettuu ja tippuu sitten pois. Sinne alle siis kasvaa uusi iho. Se on tavallaan rupi.

Voisko olla tästä kyse?

...lähtöisin siitä, että olen leikannut ne liian pyöreästi. Toivottavasti paranevat itsestään, tulehduksen merkkejä ei kynsissä mielestäni kyllä ole. Tottakai käydään kuitenkin lääkärissä, mikäli tarvis.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat