Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäiti leikkaukseen ja sairaslomalle. Miten käy tulojen??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten käy, jos kotiäiti joutuu leikkaukseen ja siis näin ollen mies " joutuu" olemaan pois työstä pystyäkseen hoitamaan kotihoidossa olevat lapset? Kirjoitetaanko mies sairaslomalle vai saako hän jotain muuta kautta tukea/palkkaa? Olisiko kokemuksia kellään?

Kommentit (3)

Jos olen ymmärtänyt oikein niin ainakin ennen lamaa oli tällaisissa tilanteissa mahdollista saada kunnalta kotiavustaja. En tiedä mikä tilanne on nykyään. Toisaalta olen kuullut huhuja, että joissakin kunnissa olisi mahdollista saada tällaista apua. Kannattaisiko kysäistä sosiaalitoimistosta? (Varaudu kuitenkin täystyrmäykseen).

Kotiäitinä hoidan kotona 1v. ja 2,5v lapsia. Sain itse laikkauksesta 2vkoa sairaslomaa ja nostokielto myös 2vkoa. Yritäppä siinä sit hoitaa ku et saa nostaa sänkyyn, syöttötuoliin saatikka sit et kantaa lapsen yläkerrasta alakertaan...

Leikkaava lääkäri kyllä kirjotti isälle " hoitolomaa" 2vkoa mutta ei se sanallakaan maininnu et siitä ei sitten välttämättä makseta palkkaa.

Lääkäri kirjoitti sairasloman mun nimellä ja lisätietokohtaan laittoin sairasloman miehelle.

Tuli palkka päivä, rahaa ei maksettukkaan. Mies soitti palkkikseen ja ne sano et olivat ottaneet liitosta selvää onko pakko maksaa. Ei ole oli tyly vastaus! Se on siis firma kohtasta. Mutta kun oli lääkäri lupa olla pois töistä ni se on ok, mut omaan piikkiin. Eli jos on pakko olla kotona niin meillä täst lähtien mies hakee sit saikkuu jostain muusta " vaivasta" . Et tällänen sairausturva meillä kotiäideillä.

Lapsen sairaushan on sit eri juttu!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat