Miksi juuri minun perhe on tälläinen:(

Vierailija

Äitini ja isäni erosivat parisen vuotta sitten,isän naisseikkailuiden takia.

Nyt isälläni(51v) on parikymmpinen,siis minun ikäiseni naisystävä jonka kanssa rilluttelevat,matkustelevat ja vaikka mitä.

Äitini(43v) löysi myös hiukan nuoremman miehen itselleen. Nyt äitini odottaa lasta tälle miehelle jonka on tuntenut vasta vajaan vuoden.

Yksi Sisareni(17v) odottaa myös lasta,isästä on tieto mutta ei halua olla siskoni tai tulevan vauvan kanssa missään tekemisissä.

Vanhin siskoni on marokossa naimisissa islamiin kääntyneenä ja elää sen mukaista elämääni.

Ja vielä nuorin siskoni,vasta yläasteella pyörii vaikka minkälaisissa porukoissa ja tekee mitä sattuu,mutta kun äidilläni on niin kiire uuden miehen ja mahan kanssa ettei kerkee siskoani kaitsemaan.

Ihania ihmisiä kaikki,mutta kyllästyttää olla aina selittämässä tutuille ja sukulaisille meidän perheen kuvioita. Jaksavat päivitellä näitä meidän perheen tapahtumia. Vaikka kuin yritän olla mitään kommentoimatta tai kertomatta,silti niitä uteliaita riittää...Varsinkin nyt kun äiti ja tytär ovat samaan aikaan raskaana,toinen vielä vaille mitään koulutusta jne.

Tuntuu taas siltä tosiaan että mitä pahaa olen tehnyt että olen joutunut tähän pyöritykseen

Kommentit (14)

6, kommentoin sinulle sen verran, että enemmän ap:tä häiritsikin se, että joutuu selittelemään perheensä kuvioita, kuin perheen tapa elää... Ei nuo henk.koht. ap:tä tietenkään kosketa, mutta ei hän sitä väittänytkään. Nuo tuollaiset touhottajat vain harvoin ovat niitä, jotka kenellekään joutuvat mitään selittelemään, selittämään joutuvat ne, joita ko. tilanteet ei varsinaisesti koske, mutta jotka ovat silti asioihin jotenkin sidoksissa, esim. perheenjäsen, kuten ap. Että anteeksi vain...

Islamiin kääntynyt siskosi on itse(?) tehnyt valintansa, miksi se sinua häiritsee? Vanhemmillasi on täysi oikeus seurustella kenen kanssa haluavat, olisit onnellinen heidän puolestaan, varsinkin äitisi, joka saa vauvan. Raskaanaoleva pikkusiskosi - no, on tietysti ikävä juttu jos ei ole raskautta toivonut mutta kyllä 17-vuotias jo tietää ehkäisyn merkityksen, ja että ehkäisykin voi pettää. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen teiniäiti tässä maailmassa, eikä äidiksi tulo teininäkään maailmanloppu ole. Yläasteikäisestä siskostasi jos olet huolissasi, ota nätisti puheeksi äitisi kanssa, ehkä hän ei todellakaan ole huomannut mitään erityistä.

Kummaliselta kuulostaa, että mielestäsi SINÄ ole joutunut " sellaiseen pyöritykseen" . Eihän mikään noista asioista oikeastaan kosketa sinua. Kyllähän perheenjäsenistään välittävä huolissaan voi olla, mutta muista nyt hyvä ihminen, että jokainen elää kuitenkin omaa elämäänsä, ja sinä omaasi.

Ei ole olemassa muottia jonka mukaan perheet valetaan. Teillä on noin, kaikki ovat terveitä. Toivotaan että tulevat vauvatkin ovat. Onnea koko pesueelle, elämässänne on ainakin makua.

No ei tuo tilanne tosiaankaan ole siitä helpoimmasta päästä. Mutta ei muuta kuin jaksamista - kaikki selviytyy kyllä ajan kanssa ihan varmasti. Sisaruksiakin taitaa teidän perheeseen tulla vielä aika lailla kun varmaan isäsikin rupeaa vielä hankkimaan lapsen/pari tuon uuden tyttöystävänsä kanssa jos siitä tulee vakava juttu.

Mutta...kaikenkaikkiaan - ehkä vanhempasi ovat nyt sitten onnellisempia näin kuin aikaisemmin. Ja sehän on heidän kannaltaan tärkeintä! :-)

Ja vaikka kuinka olisi sisko, niin miettisin, olisiko aiheellista tehdä ilmoitus lastensuojeluun. Siis jos en itse kykenisi huolehtimaan. Hänellä kuitenkin on elämä edessään ja on varsin valitettavaa, jos tässä vaiheessa sen pilaa.

Ja mitä tulee tuohon selittelyyn, niin älä selittele. Sanot vaan, ettet tiedä heidän kuulumisiaan tai jotain vastaavaa. Tai sitten kerrot, että kysy heiltä itseltään. Eihän se ole sinun tehtäväsi selitellä.

siskollesi tai jaksa välittää hänen tekemisistään, otat yhteyttä esim. koulukuraattoriin tai kouluterkkariin. Musta on paha katsella vierestä, kun joku lähiomainen pilaa elämänsä, tuhoaa itseään, jos voit jotakin tehdä, niin yritä, ellet pysty siihen, yritä hyväksyä se, että on asioita joihin VOI vaikuttaa ja asioita joihin ei pysty vaikuttamaan.

Koulut käyty,pari lasta ja avioon pikapuoliin astumassa pitkäaikaisem poikaystäväni ja lasten isän kanssa. Mulla oikeesti ihan tylsä elämä verrattuna näihin meidän muihin jäseniin. ap

Vierailija:

Lainaus:

Vanhin siskoni on marokossa naimisissa islamiin kääntyneenä ja elää sen mukaista elämääni.

Ei sitten omaansa elä? ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat