Missä tapauksessa pienille lapsille annetaan influenssarokotus?

Vierailija

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Se sisältää antigeeneja californialaisesta, caledonialaisesta sekä shanghailaisesta influenssakannoista.

Muita lääkkeitä:

Influvac o,5ml

Flupar-vaccin o,5ml

Lapsille vain puoli annosta ja tehosten kuukauden kuluttua.

T:lääkäri

Vierailija

kenellekin suosittelee. Suomalaistutkimukset kuitenkin tukevat rokotteet ottamista lapsille, koska

a) influenssan jälkitaudit voivat olla todella hankalia

b) raju influenssa lamauttaa tänäkin talvena useita perheitä ja vaikuttaa näin ollen yhteiskuntaan laajemminkin

c) koko kansaa ajatellen rokottamisella voi olla estävää vaikutusta myös LI:n leviämiseen, jos pandemia puhkeaa

Minä suosittelen rokotteen ottamista. Se antaa suojaa kolmelta eri influenssavirukselta, rokotettu saa vasta-aineet sairastamatta ko. viruksia.

T:lääkäri

Vierailija

minä rokotutin lapseni infektiolääkärin suosituksesta. Ja olisin rokotuttanut varmasti muutenkin. Influenssa kurja tauti eikä otiititkaan kivoja ole. Lapseni on siis perusterve.

Vierailija

ei ihan pidä paikkaansa.Lastenlääkäri juuri minulle sanoi että kysyi asiaa infektiolääkäriltä ja hän sanoi että alle 1v riittää yksi rokote ja 1-3v sitten tehoteet.Onpi varma tieto.

Vierailija

miten arvelet, että joissakin terveyskeskuksissa perustellaan sitä, ettei reseptiä anneta lapsille? Tein juuri asiasta valituksen, koska meille kieltäydyttiin sitä antamasta. Mies kyllä sai reseptin, vaan ei 2-vuotias poikamme.

Vierailija

on MS eikä halua tietysti isäänsä tartuttaa. Omien sairauksien lapsen lähipiirin sairaudet voi siis kans vaikuttaa. Itsellenikin kyllä otan rokotuksen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat