Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä järkeä on etta lapsia nukutetaan päiväkodissa pelkillä pikkuhouisuissa .Tulee kylmä kun ajatteleekin näin talviaikaan. Itse olen pyytännyt että lapselleni laitettaisiin paita ja housut, mutta en voi olla varma että näin on?? Lapseni on siis 2 eikä osaa kertoa itse. Päiväkodissa on lapsia iältään 1-5 vuotta?? Muissa päiväkodeissa jossa vanhemmat lapset ovat olleet ei ollut näin Onko oikein vaatia lasta itse laittamaan kengät jalkaan 2 vuotiaana ja kun päällä on viellä talvipuku ja lenksut ja talvikengät. mielestäni ei oikein innosta itse pukemiseen??

Kommentit (2)

Vierailija

Kiva että kerroit tunteesi ja huolesi...olen perhepäiväoitajana ja tietenkin lapsen yksilölliset toiveet otetaan huomioon ja niin pitääkin.

leijonalapsi:

[quote]

Mitä järkeä on etta lapsia nukutetaan päiväkodissa pelkillä pikkuhouisuissa .Tulee kylmä kun ajatteleekin näin talviaikaan.

Itse olen pyytännyt että lapselleni laitettaisiin paita ja housut, mutta en voi olla varma että näin on?? Lapseni on siis 2 eikä osaa kertoa itse. Päiväkodissa on lapsia iältään 1-5 vuotta?? Muissa päiväkodeissa jossa vanhemmat lapset ovat olleet ei ollut näin.

Hmmm... Ajatuksenahan tuossa vähissä vaatteissa nukkumisessa on alunperin se, että lapsi nukkuu parhaiten viileässä. Mutta toki jos olet pyytänyt että lapsella pitäisi olla ainakin se paita niin kunnioitan vanhempien pyntöä. Itselläni lapset nukkuvat ainakin paita ja pikkuhousut, mutta useimmin he nukkuvat päällysvaatteillaan koska minulla on patjat lattialla.

Onko oikein vaatia lasta itse laittamaan kengät jalkaan 2 vuotiaana ja kun päällä on viellä talvipuku ja lenksut ja talvikengät. mielestäni ei oikein innosta itse pukemiseen??

On totta että pitäisi ajatella lapsen kehityksn mukaan... Lapsi yleensä innostuu pukemaan itse jos rohkaisee ja kehuu kuinka hienosti hän pukee ym. Jos se tuntuu vaikealta vielä niin kyllähän siihen oppii aikanaan. Joskus täytyy vähän enemmän ohjata itsenäiseen tekemiseen, jotta lapsi näkee, että hän pystyy siihen myös itse.

Juttele ihmeessä päiväkodin henkilökunnan kanssa asiasta! Se voi tuntua tyhmältä? mutta kyllä heidän pitäisi ottaa asia ammattimaisesti vastaa...niin ainakin itse asennoidun. Vanhempien huolet on tärkeitä asioita ja niistä olisi hyvä puhua...hoitajat kyllä pitävät siitä että heihin luotetaan ja heille voidaan puhua asiasta kuin asiasta.

Hyvää syksyä!

Tinni

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat