Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuolla aiemmin joku kyseli Terolutin käytöstä ja yhdessä vastauksessa tällainen kommentti! Onko teille muille tuttu juttu vai ihan jotain ufoilua? Aika kummalta ja pelottavalta kuulostaa. Eipä ainakaan gynellä ollut mitään puhetta asiasta, kun reseptin mulle kirjoitti. Tälle kierrolle olis vielä yks kympin satsi kierron 15-24 päiville, kaks kuuria jo takana... ja vauvaplussat tuloksettomia.

" Yhden neuvon antaisin, jos ovulaatio tapahtuu sinulla myöhemmin kuin normaalisti kp14 ja jos käytät lääkettä kp 15-24, Terolut estää siittiöiden pääsyn kohdun kaulakanavan läpi (kohdun lima muuttuu sellaiseksi) eli on hyvä tietää milloin ovulaatio tapahtuu ja aloittaa Terolutien käyttö muutama päivä ovulaation jälkeen. Kirjoitan n.22 vuoden Terolutien käytön kokemuksella sekundäärisesti lapsettomana."

Kommentit (14)

Vierailija

mulla nimittäin ei kans tärpänny teroilla ja sitten tuli mukaan clomit ja nyt sitte piti yksi kierto olla ottamatta niin kas kummaa tärppi kävi heti:o) luomuvaavelia odottelen..

Vierailija

Mulla on kierto nykyään suurinpiirtein 22 päivää oviksen ollessa kp12 tai 14 ja sain gynekologilta teroja luteaalivaiheen pitkittämiseksi. Kaksi kiertoa olen nyt niitä syönyt ja molemmilla kerroilla kuukautiset alkoivat 2 päivän jälkeen kuurin lopettamisesta eli niiden avulla kierto kyllä pitkittyi normaaliksi, mutta raskaaksi en tullut. Mun liian lyhyt loppukierto johtunee jostain muusta kuin keltarauhashormonin puutteesta.

Vaikka reseptissä ohjeistetaan ottamaan lääke kp14-25, niin varmuuden vuoksi olen kuitenkin aloittanut terojen syömisen vasta kun ovulaatio on ohitse, koska silloinhan kehon omaakin keltarauhashormonia vasta alkaa erittymään.

Väestöliiton lääkärin mukaan terot eivät varsinaisesti helpota jos eivät vaikeutakaan raskautumista.

Vierailija

mulla jäi plussatessa menkat vaan pois vaikka koko terokuurin napsinkin. Mulla on kaksi ivf-lasta ja yksi täysin luomu, sekä tämä tero-clomivauva. Mua hoidettiin nuorempana vuosia clomi-tero-yhdistelmällä ilman tulosta, ja tämä plussakierto oli ensimmäinen jossa ajoitin terojen aloituksen oviksen jälkeen, joka tässä plussakierrossa oli kpvä18 ja kpvä20 siis aloitin terot. Mä uskon vahvasti että ainakin omalla kohdallani tuolla ajoituksella oli merkitystä, miksi olisin aloittanut keltarauhaskuurin jo ennenkuin itselläni on edes keltarauhastuotanto mahdollista, ja sehän on mahdollista vasta muniksen irrottua. Nyt kuumeilen taas tällä yhdistelmällä, tänään napsittu eka tero...

Vierailija

Löysin sattumalta tämmöisen vanhan ketjun johon olin itse ottanut kantaa, lisään tähän vielä sen että 16.11 plussasin tällä " reseptillä" , pikkuinenkin on jo yli 7kk:n ikäinen Möllikkä=D, että ei tämäkään aivan väärää tietoa vois olla;-)... Nyt kuumeilen taas ja samalla " reseptillä

Vierailija

ja viimeksi kun lääkäriltä kysyin tästä kuinka vaikeaa on tulla terojen kanssa raskaaksi niin oli sitä mieltä ettei terolut vaikeuta tai helpota raskautumista. Nyt kaksi kuuria takana ilman sitä plussaa ja kolmas odottaa kaapissa ja nyt mietinkin josko jättäisin syömättä tuon viimeisen kuurin.Apteekissa olivat myös sitä mieltä ettei vaikuta raskautumiseen. Mutta täällä palstalla on kyllä vallitseva käsitys siitä että terot sitä vähän hankaloittaa.

Mielipiteitä otanko vaikko en tuota viimeistä kuuria? Kuuri määrätty epäsäännöllisiin vuotoihin ja nyt tero kuurien kans kierto ollut tasan 27pv.

Niiloakseli kp9

Vierailija

En tiedä varmuutta tuohon " limaan, joka estää siittiöitä kulkemasta" ... Se on varmaa, että jos ovulaatio tapahtuu myöhemmin kuin kp14 ja terot määrätty kp15-24, raskautuminen todella vaikeaa, sillä luteaalivaihe jää liian lyhyeksi. Terothan vahvistavat keltarauhastuotantoa, joka puolestaan aikaansaa kuukautisvuodon. Jos teroja syödään ovikseen nähden liian aikaisin, ei kiinnittyminen välttämättä onnistu... Yleinen neuvo on, että terot aloitetaan vasta 3 päivää oviksen jälkeen, jolloin luteaalivaiheeksi tulee noin 2 viikkoa.

masunasu, joka syönyt pelkkiä teroja paljon ja nyt yhdistelmä clomit + terot.

Vierailija

taidan napsia vielä sen kolmannen terolut kuurin naamaani :o) kun ei tässä nyt jäniksen selässä olla vauvan toivossa,noita " vauvoja" kun on jo 4 tässä kotona ;o) Mielellään kuulisin enemmänkin kokemuksia terolutin kanssa raskautuneilta niin saisi toivoa itsekkin.

Jäikö vuoto normaalisti pois kun raskauduit? vai tuliko jotain valemenkkojen tyyppistä vuotoa?

Niiloakseli

Vierailija

Oli pakko nostaa...Onko tosiaan juttu noin kuin Lauma kertoo? Nyt puoli vuotta yritystä takana ja saman verran Tero-kuureja. Voisiko olla että juuri Terojen takia ei ole tärpännyt? Vaikka kierto alkaa olemaan sopivan tasaista (n.30pvä) voisiko tosiaankin olla että Terot estää siittiöiden pääsyn? Olen syönyt niitä kp 15-25 ja edellisessä 13-22.

Oon ihan ihmeissäni!! Pitäisköhän ens kierrossa vetää ihan luomuna vai meneeköhän kierrot ihan sekaisin...?

Kertokaahan muut jos ootte kuulleet tästä enemmän tai jopa löytäneet tietoa!

Vierailija

Vois ihan hyvin pitää paikkaansakin! Mulla ei ole minkäänlaista " omaa kiertoa" eli en osaa tuohon oviksen ajankohtaan kommentoida, mutta! Pcolaisena raskautuminen on onnistunut ensin terot, sitten terot ja clomit, tuloksena säännöllinen n. 31pvä kierto ja selkeesti ovis siinä puolivälissä. 3kk clomien jälkeen tauko molempiin lääkkeisiin ja ++, kahdesti olen raskautunut ekasta luomukierrosta lääketauolla!

Järkeen kävis, että clomeista vielä oma tuotanto sillä kierrolla toimii ja ovuloi, mutta kun terot ei ole häiritsemässä niin raskautuukin.

Kokeilun arvoinen juttu ainakin, ei sillä mitään kuitenkaan häviä!!!

Vierailija

tuon jutun ja asiatietoa ei sen enempää ole mutta maallikon tyylillä ajatellen siinä saattais perää olla?

Mulla nyt eka kertaa clomien lisäksi terot käytössä ja ajattelin kyllä kokeilla että aloitan ne vasta tikutettuani oviksen. Terojen kans tuntuu muutenkin olevan monta käytäntöä minä kierron päivinä ne aloitetaan joten venytän omaani nyt siihen oviksen jälkeiseen aikaan, sikäli-mikäli ovuloin tällä kiertoa.

Sain viimeksi terot kun kierto oli venynyt lähes 60pvään ja kun olin 9pilleriä ottanut niin menkat alkoi, eli silloinkaan ei merkannut mitään se että 15-24kpvät oli aikaa sitten menneet.

Joskus nuorempana minua hoidettiin tuloksetta tällä clomi3-7pvät ja terot 15-24pvät vaikka kiertoni on aina ollut n.35-36, ja kun olen tikutellut ovivsta niin sekin tapahtuu vasta n.20pvä, eli normaalia myöhemmin.

Kokeilen nyt tällä tavalla että siirrän terot pari päivää oviksen jälkeen, tuskinpa siitä haittaa ainakaan on, kierto saattaa pikkaisen venyä. Mulla vaan viimeksi tosiaan alkoi menkat jo otettuani vain9pilleriä, eli jos sama toistuis niin menkathan alkais jo kpvä23?

Kokeillaan nyt siis näin, ei ole suuria odotuksia mutta katsotaan miten käy kierron kans....

Vierailija

olla joku ihan huuhaa juttu, mutta kun näissä vauvahaaveissaan sitä tarttuu kaikkiin oljenkorsiin ja kauhistuu heti vähänkin epäilyttävistä jutuista. Tietenkin joltain gyneltä kysymällä tämäkin asia selviäisi, tai sitten ei...

Just samaa mietin ens kierron suhteen kuin Sipuli26. Yks kympin kuuri teroja vielä syömättä. Kaks aiempaa kuuria tasasi kierron nätisti 28 päivään. Jokohan uskaltaisin ihan omavaltaisesti olla tässä kierrossa pillereitä syömättä.

Keskenmeno takana heinäkuussa viikolla 12. Silloin rouva tohtori reippaasti tuumas, että: " Joo, sä tuut heti raskaaksi..."

Ja tietenkin siinä toivossa on eletty - hiljaista vaan meinaa olla.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat