Vierailija

a) lätkäyttää mielipiteensä suoraan kohteelle "onpas sulla ruma pyöräilykypärä" "toi hiusmalli ei kyllä sovi sulle yhtään" "olet tainnut kyllä muutaman kilon lihoa lähikuukausina"

vai

b) kertoa nuo samat asiat selän takana kohteen toiselle tuttavalle

"olipas Tainalla ruma pyöräilykypärä" "toi Tainan uusi hiusmalli ei kyllä yhtään sovi sille" "Huomasitko että Taina on lihonut muutaman kilot nyt lähikuukausina"?

Kommentit (9)

Noita molempia harrastetaan ja paljon, itse yritän välttää molempia, mutta kertokaa nyt vastaus kysymykseen :)

Kun toisaalta puhutaan että selän takana puhuminen on kieroa, sanois päin naamaa jos on sanottavaa.

Ja toisaalta sanotaan ettei sellaisia sopi päin naamaa töksäyttää....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli aikoinaan työkaveri, jolla ei ollut sosiaalisia taitoja lainkaan, vaan laukoi mielipiteitään toisista ja toisille päin näköä. Kyllä tuntui kurjalta kuulla, miten joku hiusmalli ei sopinut, kun mulla oli niin pyöreät kasvot, miten lihava olin muihin työkavereihin verrattuna (171 cm, 60 kg), miten vanhan näköinen olin (oikeasti vain hänen mielestään). Tällaisia saivat muutkin kuulla. Tämä työkaveri halusi kuulemma olla vain rehellinen, ei ilkeä. Olisi tosiaan puhunut vain selän takana eikä pahoittanut kaikkien mieliä.

Varmasti minusta puhutaan jossain joskus pahaa, mutta minä olen iloisempi jos eivät tule päin naamaa haastamaan riitaa.

Tietysti olisi mukavampaa jos voisi ilmaista negatiiviset mielipiteensä vähemmän jyrkästi tai jättää ne tuollaisissa asioissa kokonaan sanomatta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat