Auttakaa, kommentteja, naapureista, itkusta, valituksesta

Vierailija

Asumme pienessä asunnossa kerrostalossa. Lapsi on 2v. Uhmailee jonkin verran ja heräilee öisin aika paljon huutamaan. Kaikkeni olen yrittänyt, mutta lapsi heräilee ja huutaa silloin. Mitään fyysistä vikaa ei pitäisi olla.

Sain nyt lapun postiluukusta:

Ovikelloanne soitti vain vastapäiväinen naapurinne Marja. En halunnut valittaa, vaan ajattelin, että voitaisiin valvoa yhdessä kun se .... ei oikein tunnu nukahtavan. Ei minua mitenkään häiritse, älä ajattele sillä tavalla. Tv Merja

Mitä minun pitäisi tehdä?? Voiko tästä tulla seuraamuksia? Mä en jaksa enää, kun joka paikasta tunkee vain valitusta, olen yh, älyttömän väsynyt, älyttömän yksinäinen ja älyttömän rikki!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Kun meidän ällö-naapuri valitti meille, käytti nimityksiä mul&&u, ääliö ja lapsestamme vähän laimeampia ilmaisuja. Pikemminkin naapuri haluaa varmaan päästä juttusillesi. Joten rauhoitu äläkä ainakaan tuosta lapusta hemostu. Paljon voimia!

Vierailija

Voidaankin kysyä onko tällaisilla vanhemmilla oikeasti edes mielenkiintoa hakea apua ongelmiin! Apua saa jos kysyy! Ei kenelläkään ole oikeutta terrorisoida naapureitaan siksi ettei itse osaa opettaa lapselleen, että yöllä nukutaan!

Vierailija

yh myös ja 2v tirriäisen äiti. Yhtä iltataistelua ja huutoa puoliin ja toisiin. Yhdessä vaiheessa oli joku vaihe, että heräsi yöllä huutamaan (ilm ikään kuuluvaa) ja kyllä olen odottanut että koska lappua putkahtaa luukusta...

Menisin sanomaan lähettäjälle, että onko hänellä mitään vinkkejä jolla saisi yöhuudot loppumaan? sanoisin että ikään liittyvää uhmaraivaria joka on myös öiseen aikaan.

Vierailija

Olen puhunut neuvolassa tästä asiasta jo kohta puolitoista vuotta. Siellä ollaan sitä mieltä, että toiset vain nukkuvat huonommin kuin toiset. Itse olen myös aina ollut herkkäuninen ja muistan heräilleeni lapsenakin, tosin en huutanut. Meillä kuitenkin oli ihan selvää, että huutamalla ei saa huomiota, toisin kuin nyt lapseni kanssa öisin on. Hän on ehkä oppinut, että öisin saa huutamalla huomiota ja palvelua. Päivisin kehun häntä mielestäni todella paljon kaikesta: kiltteydestä, suloisuudesta, suukoista, reippaudesta, hassuudesta, hyvästä syömisestä, leikkimisestä eli yritän antaa huomiota positiivisissa tilanteissa eikä niin, että hän saisi huomiota pääsääntöisesti sitten, kun tekee jotain tuhmaa tai huutaa. Uhmavaihetta ei ole tullutkaan kuin vasta nyt jonkin verran, lattialle hän on heittäytynyt pari kertaa ja nyt muutaman viikon aikana hän on alkanut heitellä tavaroita eikä siihen tunnu auttavan mikään komennus, selitys, rauhoitus, juttelu, ei mikään. Mutta mielestäni mitään pahoja uhmailuja meillä ei ole ollut. Muutaman kerran olen kuitenkin nyt korottanut ääntäni päivällä, kun on tuntunut, että miljoonaskaan sanominen ei auta. Näistä mulla on paha mieli ja tiedän, että mikäli en olisi näin väsynyt, olisivat nämäkin äänen korotukset jääneet tekemättä. En vain todellakaan tiedä, mistä tähän kaikkeen katastrofiin saisin apua. Yrittänyt olen.

Vierailija

Olen ollut koko lapsen pienen iän huolissani nimenomaan muista, tosin oma jaksaminenkin on koetuksella (siitä eivät ole ketkään huolissaan). Terveystarkastajilta olen kysynyt heidän pomona sijaisuutta tehtyäni, voiko lapsen itku ja räyhy olla syy häätöön tai terveyshaittaan. Vastaus on ollut ei, eikä edes kysymystä ole oikein ymmärretty.

Minä olen hakenut apua kyllä vaikka kuinka monelta taholta, mutta ei apua. Unikoulussa lapsi on ollut mummolassa, jossa nukkuu lähes moitteettomasti. Uhmakohtauksia lapsi ei todellakaan saa kenellekään muulle kuin minulle, tosin niitä hän saa mielestäni varsin harvoin.

Eläinten eroahdistuksen hoitoon täytyy löytyä joku ratkaisu. Koira voi haukkua koko sen ajan, kun huoneistosta ollaan poissa. Lapsen kohdalla näin pitkäaikaista huutamista ei ole kuin koliikkivauvoilla ja heillä huuto loppuu noin 3 kk kuluessa ja mikäli pitempään, on jo todella sairaalassa tehtävien tutkimusten tarve. Lasta ei jätetä yhtä pitkiksi ajoiksi huutamaan kuin lemmikkiä. Jos lemmikki on paljon yksin, pitääkin miettiä, onko oikeasti tarpeeksi aikaa lemmikille ja onko sen olosuhteet lajinmukaiset. Hyvin moni koirarotu on jalostunut jo sellaiseksi, että todella kaipaa " lajitoveriaan" ihmistä lähelleen, laumaa kasaan.

Vierailija

Sitä paitsi kyllä koirissa löytyy todellakin luonne-eroja rotujen sisällä sekä rotujen välillä. Tietyt koiratyypit eivät vain sovellu tiettyihin olosuhteisiin ja se, miten asiaan suhtautuu on koiraomistajakohtainen juttu. Ei voida suoranaisesti sanoa, että koira olisi mielenvikainen, jos se toimii meidän toiveidemme vastaisesti (esim. puolustaa liian aggressiivisesti omaa reviiriään, laumaansa tms.), mutta me kategorisoimme koiran niin, mikäli se ei käyttäydy kuten haluamme. Lopetuksia suoritetaan koirien luonteen vuoksi, koska omista ei satu sellaisesta pitämään. Ei aina syyllisestä todellakaan suoranaisesti koiran kasvattajaa. On tiettyjä rotuja, joille haukkuminen on hyvin luontaista, kuten pystykorvaiset metsästyskoirat, joita pidetään usein ulkotarhoissa omakotialueilla. Ne saattavat haukkua aivan hirvittävän paljon, ei siksi, että ne olisi koulutettu huonosti, vaan siksi, että se kuuluu niiden fenotyyppiin.

Minun lapseni ei ole soveltunut elämään kerrostalossa...Tai sitten toden tottakin olen huono äiti. Mä en taida oikeasti jaksaa enää...*virittelee narua kaulaan*

Vierailija

Laitoin tietokoneella siistin viestin takaisin, jossa vähän selvitin ikää ja uhmia yms. Muutaman kerran olen myös joutunut korottamaan ääntäni itse, mikä on kyllä ollut tarpeetonta, mutta olen oikeasti tästä iänikuisesta valvomisesta itsekin ihan rikki. Lisäksi lapsen isä (kohta 40v) lähettelee nytkin kauheita tekstiviestejä, onhan pikkulauantai ja hänellä taas oikeus ryypätä. Läheiseni ovat sitä mieltä, että minä vain aina valitan...Voi itku, kun tuntuu niin umpikujalta kaikki. Joudutaan kohta täältäkin pihalle, kun itkettää...meitä molempia...

Vierailija

soita Maunulan terveysasemalle KAtja Rantalalle, hän auttaa uniongelma-asioissa (auttoi meitäkin, suosittelen). Hänen mukaansa jotkut lapset vain nukkuvat huonosti, ei siinä ole kyse läheskään aina kasvatuksesta tai vanhemman virheistä. Jotkut lapset ovat aktiivisia ja niin aistiherkkiä, että heräilevät yhtenään. Unikoulun (lempeän) avulla asiaan voi saada parannusta. Hieronta esimerkiksi rauhoittaa lasta takaisin uneen.

Vierailija

En ole viitsinyt pahoittaa naapurin väsyneen naisen mieltä valituksella, mutta oma jaksaminen töissä on tiukkaa.

Joissakin taloyhtiöissä " mekkaloivat" lapsiperheet ovat kokeneet saman kohtalon kuin yöt mekkaloivat alkoholiongelmaiset. Varoitusten kautta taloyhtiöissä on kuulemma saatu lapsen vanhemmat miettimään tapoja " lapsen hiljentämiseksi" tai hakemaan neuvoja vaikkapa neuvolasta. Mistä voi tietää että äänet kuuluvat naapuriin, jos kukaan ei siitä kerro?

Lapset ovat suuri onni elämässä, mutta lapseton pari jolla on koira ns.lapsena saavat kyllä helpommin häätötuomion, mikäli koira erehtyy haukkumaan päivällä jolloin niitä elämän ääniä saisi kuulua kummaltakin puolen seinää. Häätö on varma, jos koira pitäisi naapurit hereillä kaiket yöt.

Vierailija

tutustua. Olen tavannut ainoastaan kerran rapussa ja haisi ihan krapulalle ja suttuiselle ja oli ennemminkin pelottava. En ole ihan sataprosenttinen, josko nimenomaan hän on lapun kirjoittanut, mutta mikäli näin on, en todellakaan halua häneen tutustua, en uskallakaan. Lähipiiri on ihan tarpeeksi täynnä pelottavia, ahdistavia alkoholisteja...

Vierailija

Olen kysynyt vaikka mistä, puhunut neuvolassa, soittanut unikouluttajalle, käynyt lääkärissä. Lapsi nukkuu mummolassa hyvin silloin, kun minä en ole siellä paikalla. Sama tapahtui nyt, kun hän oli " varamummon" luona yötä kokeellisesti. Nukahtaa kiukuttelematta, nukkuu muutamia ähinöitä lukuunottamatta ok.

Kerro minulle, mistä voin vielä saada apua??? Haluaisin todellakin nukkua itsekin ja olisin lähestulkoon maailman onnellisin ihminen, jos tähän unirumbaan löytyisi ratkaisu!

Vierailija

Ehkä se on seurannut teidän elämää sivusta ja ajatellut että kaipaisit ehkä ystävää. Jos se tuommoisen viestin on laittanut, niin hyvällä se on sen laittanut.

Vierailija

Kirjoittamasi perusteella vaikutat oikein hyvältä äidiltä lapsellesi, ja lapsesi muuten suloiselta, mitä nyt yöt menevät huonosti.

Mitä jos kokeilisit ottaa asian naapurisi kanssa puheeksi, hän ehkä ymmärtää ettet voi paljoa tilanteelle? Korvatulppiakin voi käyttää jos huuto häiritsee. Ei kannata liikaa stressata toisten kokemaa häiriötä, itku ei ole syy häätöön. Kyllä naapurisi selviävät omin voimin, yritä sen sijaan helpottaa omaa tilannettasi miten vain pysytyt. Voisitko saada apua neuvolasta, jos uudelleen ottaisit yhteyttä?

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi.

Vierailija

välillä ollut ns. kauhukohtauksia, jolloin hän on unessa, itkee kovasti eikä rauhoitu. Sellaisia saataa olla juuri tässä kehitysvaiheessa, kun lapsen mielikuvitus on vilkas eikä hän vielä pysty tulkitsemaan kaikkea päivän aikana kokemaansa.

Kurjaa ettei neuvolassa osata suhtautua tarvittavalla vakavuudella ongelmaanne. Oletko käynyt Perheklubin sivuilla? Siellä taaperopuolella on käyty usein keskustelua uniongelmista ja sieltä voisit löytää jotain vinkkejä tai ainakin " kohtalontovereita" .

Jaksamista sinulle!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat