Onkohan tolla nyt alkava flunssa vai pitäisiköhän huolestua?

Vierailija

Mies meni terveenä töihin aamulla ja lounasaikaan jutteli terveenä kanssani puhelimassa. Kotiin tuli niin kipeänä, että sanoi ehkä viisi sanaa, ei meinannut pysyä seisaaltaan ja kaatui sänkyyn. Mumisi vain, että päätä särki niin paljon, että pää halkeaa. Olen käynyt katselemassa sitä tuolla ja koettanut saada jotain tolkkua, mutta ainoa, mitä se saa mumistua on, että pää on kamalan kipeä... Ei voi kuulemma juoda vettä, valo näköjään sattuu... Mies ei ole mikään valittelijatyyppi yleensä, vaan mieluumminkin sinnittelee liikaa mitään sanomatta, kun on kipeenä, niin että alkaa huolestuttaa... Onkohan sillä joku aivokalvontulehdus...

Kommentit (12)

Pää oli järkyttävän kipeä, oksentelin. En voinu tehdä muuta kuin maata pimeässä huoneessa 8 tuntia. Järkyttävää!!! Toivottavasti ei koskaan enää.

Olinkin jo tossa vaiheessa huolestunut enemmänkin, kun sain miestä vähän pystyyn juomaan vettä ja puhui jotenkin hassusti. Soitettiin päivystykseen ja mies sai sentään ite puhuttua puhelimessa. Kyselivät kaikkea mahdollista ja ilmeisesti vastausten perusteella olivat sen verran tyytyväisiä, että eivät komentaneet vastaanotolle, niin että katsotaan nyt...

ap, vieläkin ihan huolestuneena.

selvitettiin noin perinpohjaisesti. Mulla itelläkin migreeni pukesi 26-vuotiaana.

t yksi tähän ketjuun vastannut, joka kehotti soittamaan päivystykseen (en muista numeroani)

Mentiin sitten kuitenkin vähän puolenyön jälkeen sairaalaan päivystykseen. Mies oli vaan selkeästi niin kipeä sen päänsä kanssa, että ei kestänyt olla. Siellä ne sitten ilmeisesti ajattelivatkin, että se voisi olla jotain vakavaa, koska tuhat eri tyyppiä kävi tekemässä noita " purista kättä, koeta painaa jalka alas" -tyylisiä testejä ja veivät miehen sitten CT-kuvaukseen pikkutunneilla. Olin niin huolestunut! CT-kuvauksessa ei kuitenkaan löytynyt onneksi mitään. Olisivat pitäneet miehen ainakin aamuun asti siellä tarkkailussa, mutta mies tahtoi kotiin saatuaan jotain särkylääkettä, joka auttoi jonkin verran, ja päästivät sitten, sanoen, että tulee takaisin, jos särky ei tämän päivän aikana hellitä. Huoh. Jospa tosiaan vaan oisikin puhjennut migreeni...

Mies sai sairaalasta mukaan niitä särkylääkkeitä ja otti niitä sitten vielä herättyään silloin, mutta päänsärky ei tullut enää takaisin sellaisena pahana, eikä muutkaan oireet. Sanoo ainakin, että olo on ihan tavallinen ja normaali nyt. Ehkä se tosiaan oli jokin migreenikohtaus. Parempi niin... Olen jotenkin kai " yliherkkä" ton miehen terveyden kanssa, kun viime keväänäkin sillä epäiltiin jotakin vakavaa, eikä edes sanonut minulle, että oli ollut tosi kipeä olo, kun ei halunnut huolestuttaa... *huoh*

päivystykseen ja kuvailisit oireet mahdollisimman tarkasti.

Ota ensin mieheltä selvää: särkeekö koko päätä, vihlooko/jomottaako, onko pahoinvointia, tuntuuko puutumisen tunnetta (ja katso toimiiko kumpikin käsi yhtä vahvasti, kun puristaa sun käsiä) ja onko puhe selkeää. Soita sitten sinne päivystykseen ja kerro koko juttu.

Ilmoita meillekin sitten!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat