Onko sinulla pitkät hiukset? Miten hoidat niitä? Vinkkejä!!

Vierailija

Kerro kaikki mitä tiedät pitkien hyväkuntoisten hiusten saamiseksi? Pesu, kuivaus, tuotteet(shampoo vinkit) yms.

Kaunis hoidettu pitkä tukka on ilo silmälle.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Pitkä tukka on helppo tasoittaa kotonakin. Mieheni leikkaa hiuksistani silloin tällöin viisi senttiä pois, se ei pitkissä hiuksissa tunnu missään. Kuivat latvat pitää saada pois.

Yöllä pidän hiukset letillä.

En koskaan föönaa, vaan annan kuivua itsekseen. Käytän vain kampaamotuotteita. Minun hiuksilleni BonaCure on paras merkki. En koskaan käytä hiuslenkkejä, joissa on metallirengas tai jotka ovat muuten hiuksia repiviä. Sileäpintaiset lenkit ovat parhaita.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Käyn säännöllisesti parturissa.

Mikään ei ole kamalampaa kuin " pitkät" hiukset, jotka ovat todellisuudessa puoli metriä rutikuivaa kaksihaaraista hamppua.

Vierailija

ittelläni on tuonne alaselkään ulottuvat hiukset ja hyvässä kunnossa pysyneet aina. Pesen ihan tavallisella suomalaisella shampoolla ja hoidan saman sarjan hoitoaineella. Ikinä en käytä fööniä, leikkaan latvat säänöllisesti enkä käytä mitään ylimääräisiä aineita hiuksissa. Harjauksessa käytän luonnon harjaa.

Vierailija

antaa vaikuttaa ainakin 10 min. Koiraharrastaja tuttu, homomies joka " seukkasi" parturikampaajan kanssa suositteli pitkäkarvaisille roduille samaa, hoitoainetta voi jopa jättää vähän huuhtelematta.

Vierailija

mulla vaaleat pitkät hiukset jotka pesen joka toinen päivä ja föönaan tietysti:)

hiusnaamioita välillä ja yöllä letillä... hyvät on!

Vierailija

Oma käsitykseni siis pitää paikkansa. Mutta tottahan se on, että fööni ja hiusmuotoiluaineet kuluttavat.

Itselläni on puoleen selkään asti ulottuva vaalea ja suht paksu tukka. Pesen joka toinen tai joka kolmas päivä, joskus menee neljäkin päivää, tukkani ei juuri koskaan rasvoitu. Hiusmuotoilutuotteita, (lähinnä jotain kiiltoa antavaa tai siloittavaa siis) käytän vain ehkä 3 kertaa vuodessa, eli juhliin tms. mennessä. Kuivaajaa käytän mahdollisimman harvoin, esim. silloin kun on tosi kiire. Ehkä kaksi-kolme kertaa kuussa. Latvat leikkautan n. 4-5 kk välein. Latvojen haaroittuminen, hamppuuntuminen ja kuivuminen lakkasivat sen jälkeen, kun päänahan allergisten reaktioiden jälkeen lakkasin käyttämästä hiusmuotoilutuotteita. Nykyään käytän samaisen allergian takia useimmiten esim. luontaistuotekaupan shampoita ja hoitoaineita, joissa ei ole silikonia tai paljoa hajusteita.

Mun vinkit pitkiin hiuksiin: (näillä konsteilla omat ikuiset olkapäämittaiseni vihdoin kasvoivat pitkiksi.)

Anna kuivua mahdollisimman usein itsekseen, föönaa vain kun on ehdottoman pakko. Silloinkin anna mielellään kuivia puolikuivaksi itsekseen, äläkä käristä etenkään latvojasi rutikuivaksi.

Älä pese joka päivä, pari-kolme kertaa viikossa riittää. Älä hiero latvoja pestessä äläkä vanuta shampoota niihin.

Vältä muotoilutuotteita.

Älä liioittele latvojen tasauksessa. On yksinkertaista matematiikkaa, että hiukset eivät ikinä kasva pitkäksi, jos parin kuukauden välein käyt leikkauttamassa pari senttiä pois. Huonokuntoiset ja kuivat latvat pitää tietekin leikkauttaa pois, sillä ne eivät ketään kaunista, mutta sitten pitääkin keskittyä hiusten kunnon vaalimiseen, ettei latvoja tarvitse koko aikaa leikeillä. Kuivaajan ja muotoilumömmöjen poisjättäminen teki ihmeitä tälle asialle ainakin mulla.

Vierailija

Riippuu niin itse tuotteesta. Tottakai kampaamotuotteet ovat yleisesti ottaen laadukkaita, mutta samat silikonit ja hajusteet niissä on joka tapauksessa. Yliherkkien ja allergisten ihmisten (joita nykyään on aivan valtavasti) hiukset ja päänahka eivät todellakaan voi välttämättä yhtään paremmin kampaamotuotteita käyttämällä. Itse en ole esim. koskaan saanut pahempaa päänahan kutinaa kuin Redkenin hyperkalliilla tuotteilla, enkä ole varmaan koskaan törmännyt yhtä huonoon pitkien hiusten latvasprayhyn kuin saman valmistajan tökötti, joka maksoi muistaakseni lähemmäs 60 ¿.

Useimmat marketti- ja kampaamoshampoot ja hoitsarit valmistetaan aivan samoissa tehtaissa, mutta pakkaus ja koostumus on vähän eri. Kampaamotuotteissa on usein laadukkaampaa silikonia, enemmän kalliita aineosia ja enemmän vaikuttavaa ainetta, mutta yhtä kaikki: hyvin pitkälti ne ovat samoja aineita. Tämä on fakta, joka pätee kautta linjan kaikkeen kauneudenhoitotuotealaan.

Kokeilemalla löytää jokainen itselleen parhaimmat tuotteet.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat