Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kellään sellaista kokemusta, että kierukan (siis kuparisen, EI hormonikierukan) laiton jälkeen lähtee hiuksia päästä? Luin, että raudanpuute voi aiheuttaa hiustenlähtöä, ja kuukautiset ovat olleet kierukan laiton jälkeen tosi runsaat. Vasta toiset ovat nyt menossa, ja toinen paljas läntti ilmestynyt edellisen, suuremman läntin viereen päälaelle. Nyt toisella kerralla olin jo varautunut hankkimalla rautatabletit, mutta eipä taida ainakaan kokonaan estää hiustenlähtöä. Stressiä on kyllä ollut aikalailla jo pitemmän aikaa, joten voihan sekin olla syynä. Löysin netistä myös maininnan semmoisesta kuin akuutti telogeeninen hiustenlähtö, jonka voimakas stressi laukaisee, etenkin jos synnytyksestä on esim. puoli vuotta. Minulla kyllä vähän pitemmän aikaa, 11 kuukautta. Eikä tämä tukanlähtö oli siihen syy mikä hyvänsä kyllä stressiä vähennä, päinvastoin. Jotain täytyy tehdä ja mietin ottaisinko kierukan pois. Ei tämmöisiä kuukautisiakaan meinaa oikein jaksaa.

Kommentit (1)

Vierailija

Kierukka laitettiin maalis-huhtikuun vaihteessa ja koko kesän ajan joka päiväistä vuotoa - välillä enemmän ja välillä vähemmän. Se oli tosi rasittavaa, kun kuitenkin aina oli pakko pitää jotain suojaa ja melkeinpä ei pikkuhousunsuoja aina riittänyt. Sitten kyllästyin alkusyksystä ja varasin ajan lääkäriin. Sovimme, että vaihdetaan hormonikierukkaan. Mutta silloin kun olisi ollut aika, niin lääkäri olikin sairaana ja itselläni meni hermot, kun ei uutta aikaa tahtonyt löytyä. Se jäi sitten, mutta myös samantien vuodot loppuivat ja nyt ihan normaalit kuukautiset! Eli tosiaan se puolisen vuotta meni ennen kuin vuodot normalisoituiovat(kop kop koputan puuta). Hiusten lähtöä ei minulla ainakaan ole, mutta silloin raskauden jälkeen muutaman kuukauden ajan oli hyvinkin runsaasti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat