Vierailija

Kyllä harmittaa :( Ei tää tapaus nyt varmaan oo pahimmasta päästä,kun perheenjäsenten välisistä ristiriidoista on kyse mutta ottaa pattiin silti. Enkä tiedä miten avata solmu:(

Eli perheeseemme kuuluva 15-vuotias on aika laiska tekemään kotitöitä emmekä häneltä ole paljon vaatineetkaan. Tänään kuitenkin annoin tehtäväksi astianpesukoneen tyhjennyksen. Olin itse poissa noin kolme tuntia ja kun tulin takaisin oli isänsä tyhjentänyt astiksen. Kun poika kotiutui sovittuun kellon aikaan, isä otti pojan puhutteluun asioista, jotka hän on käskenyt hoitaa jo aikapäiviä sitten (mm. oman huoneen siivous) ja siitäkös tuli kiivasta sanan vaihtoa. Minäkin otin osaa " keskusteluun" tai siis yritin ottaa mutta poika huusi vastaan ennenkuin ehdin sanoa lauseita loppuun. Lisäksi isänsä keskeytti minut kaksi kertaa estäen näin minua sanomasta asiaani.

Kyseisen pojan kohdalla toimivat selvästi sovitut asiat (esim. astiksen tyhjennys=1 euro) paremmin kuin silloin tällöin annettavat tehtävät ja epäsäännöllisesti annettava bensaraha. Bensarahaa hän on usein vailla koska ajelee paljon mopolla. Sunnuntaina kun tuli kotiin viikonlopun vietosta oli ensimmäiset sanat " anna bensarahaa" . Yritin ehdottaa viikkoraha-/tehtäväsopimusta mutta isänsä siis ei edes suostunut kuuntelemaan mitä aioin sanoa.

Kaikkein ärsyttävintä tässä on se, että asiat ei selvinneet ollenkaan: poika meni huoneeseensa ovet paukkuen eikä varmasti suostu tekemään yhtään mitään / kuuntelemaan ketään ihan lähipäivinä. Minä ja mieheni ollaan riidoissa koska hän " käveli ylitseni" tyhjentämällä astiksen ja keskeyttämällä puheeni.

Miehelläni on muutenkin ärsyttävä tapa neuvoa ja tehdä oletuksia esim. minun ajatuksistani. Tähän riitaan patoutui siis muitakin tapahtumia kuin edellä mainitut. Jos sanon, etten pidä hänen tavastaan neuvoa ja olettaa asioita, hän vetää oitis marttyyrin viitan harteilleen ja kaikki keskustelu on mahdotonta.

Kuinkahan tämän solmun voisi avata? Olisko vinkkiä niillä, jotka jaksoivat lukea loppuun.

Kommentit (1)

Ei oo muuta vinkkiä kuin että älä anna periksi ja keskustele keskustele niin että korvat sauhuaa...etenkin miehesi kanssa...ja muista...maltti on valttia =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat