Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko ollut muuten puhetta tapaamisesta tms.?Olen vain lueskellut, et jotkut odottajat täällä niitä järkkäilevät...

Oishan se aika mielenkiintoista tavata kasvokkain samassa kuussa lähtölaskentansa saaneita!

Varsinkin minä olisin halukas tapaamaan äitejä, jotka ovat PHKS:aan tulossa synnyttämään, kun en ollut paljoa listasta löytävinäni!

Esikoisen synnytin Porvoon sairaalassa, mutta meillä vaihtui sairaanhoitopiiri tässä välissä, ni joudun/pääsen Lahteen sitten keväällä...

Onko kohtalotovereita?

Sivut

Kommentit (22)

Pakko on naputtaa puutaheinää, jotta saan tän ahkerasti kyttäämäni pinon nousemaan listalla ylemmäs =)

Annulle on sitten tulossa vain yksi lapsi. Onnea! Vaikka sisimmässäni olen ehkä hieman pettynyt X-) No ei vaan, ekan lapsen saatuani kauhistuin koskaan edes toivoneeni kahta, kun yhdenkin kanssa oli enemmän kuin tarpeeksi hommia.

Pitäisköhän sitä huomenna tehdä etätöitä. Jos niitäkin vain vaikka 4h, niin sais siivottua kotona ja samalla lyhennettyä ylityötuntilistaa. Tarvii harkita =)

nuuppari

Alkaa kyllä eri aiheella, mut tänne kait massaan vaan.

Parit päivät menikin tässä välissä, lapset kipeinä ja samalla kakkosen synttärijuttuja järkkäillään. Hope so paranevat viikonlopuks. Merkillistä yskäkuumetta, menee päivässä kuume ohi, mut täytyy pitää mummun kanssa se yksi terve päivä ennen hoitoa.

Itsellä alkaneet kanssa yölliset myllerrykset ja suonenvedot. Jos jalka on peiton alta pois alkaa vetästä hyvinpitkälle suonta. Villasukat ja magnesiumia vissiin jelppiin. Ja ihanaa, ens maanantaina rakenneultra. Mulla ihan epäuskoinen olo tästä raskaudesta, aiemmista olen käynyt monta kertaa tähän mennessä jo ultrassa, mut nyt täälläkin muuttunut, pitää mennä yksityiselle pelkästään. Ihana just nähdä, minkä kokoinen pikkuinen siellä onkaan. Ja kyllä vähän tiiraan sukupuoltakin, vaikka en sitä kysy. Teen itse päätelmän. Oma tunne on kyllä aika vahva poika...

Hyvää hernesoppapäivää siskot!

Lumo 18+3

Torstaita viedään niin, että korvissa vinkuu. Mihin ihmeeseen tämä viikko on oikeen menny? Huomenna jo TAAS perjantai ja viikonloppu edessä. Positiivistahan tässä on se, että myös rv:t kulkee yhtä nopsaan.

Omasta masusta sen verran, että oon havannoinut, että Kaveri herää?? tai alkaa aamujumpalle kaheksan aikaan aamusin kun istun autossa kohti työpaikkaa. Kovasti alkaa rokkaamaan, kun soittaa radiota vähän lujemmalla ja laulaa luruttaa vielä samalla (tuleekohan äitiinsä??). Varsin mukava tunne ku pikkunen mellastaa mahassa (tänäänki istuin autossa suu auki ja keskityin tuntemiseen, mitähän vastaantulijat mahtoivat ajatella, heh). Ja muutenkin oon enemmän tuntenu liikkeitä istuessani (autossa, työpöydän ääressä) kuin rauhallisesti maatessani. Vaikka iltasinkin kovasti yritän tunnustella sängyssä ollessani. Mutta eiköhän tämä vilinä tästä vilkastu.

Ens viikolla olis taas neuvola. Nyt onki hetki aikaa siitä ku viimeksi on mitään " tehty" . Kun alussa oli kaiken maailman lääkärit ja ultrat ja ja ja. Kiva mennä kuuntelemaan sydämen sykkeitä (kuhan sitte kans kuuluvat!!!). Ja jännityksellä odotan mitä painolle on tapahtunu, ite en oo mitään suunnatonta lihomista havainnu, mitä nyt tuosta vatsan seudulta, mutta sitähän EI lasketa. Tosin ruokahaluthan hävis aika hyvin alussa, eikä vieläkään tuu syötyä mitään suunnattomia lasteja, kuhan nälkän saa pois. Makea ei maistu, suolanen sitäki enemmän. Tuntuu kait, että koko ajan vois mussuttaa jotain sipsejä tai suolakeksejä tai jotain vastaavaa. Kovasti oon yrittäny vältellä, ettei alkaa nestettä kertymään. On tämä sellasta että.

Puoliväliki alkaa häämöttämään ja sitä sitte odotellessa, seuraava rajapyykki.

Iloset päivän jatkot kaikille!!!

Terkut, Sande ja Kaveri 18+1

...Eusenialta kysyä, teidätkö mistä sitä lapsivettä " vuotaa" . Tihkuuko kalvojen ja limatulpan läpi, vai onko siellä ihan reikä kalvoissa? Mitä sinulle ovat lääkärit sanoneet; onko tulehdusvaaraa ja esim. uinti loppuraskauden ajan kielletty? Olen pienessä päässäni pähkäillyt tilannettasi jo siitä asti kun kerroit pulmastasi. Minulla oli juuri myös ikävä yskä, pelkäsin aina kun yskin, että tulee pissat housuun. Mutta nyt ennenkaikkea parempia vointeja sinulle ja vauvalle myös.

...ja Annulle toivottaa onnea yhdestä inkkarista. Esikoista odottaessa minäkin ensin salaa toivon kahta. Mutta toista ja nyt varsinkin kolmatta odottaessa toivoin hartaasti, että vauvoja olisi vain yksi.

Meillä on ollut tällä viikolla tiistai ja torstai pyhäpäiviä, joten ollaan saatu olla paljon perheen kanssa (ja vähän täällä). Minäkin sain tänään vähän hemmottelua, kun pääsin käymää manikyyrissä ja pedikyyrissä miehen ja lasten ollessa leikkipaikalla. Sen jälkeen meillä oli myös aivan ihmeellinen lounashetki ravintolassa. Istuttiin yli tunti ja pojat söivät kauniisti ja istuivat paikoillaan ja vanhemmatkin saivat nauttian olostaan. Siihen paikkaan täytyy ehdottomasti mennä toistekin!

Hoitokyselyyn: meidän pojat jatkavat juuri aloittamaansa leikkikoulua 3x3 tuntia viikossa. Isompi saa käydä enemmänkin (max 5h/pvä) jos haluja ilmenee. Ovat siellä kavereiden ja kielen takia. Täällä on hyvä, kun lapset oppivat englannin niin osaavat sitten pihallakin puhua muiden kanssa. Sen lisäksi isompi käy vielä 2h viikossa suomi-koulussa ja me kaikki kerran viikossa suomalaisten leikkipiirissä.

Kun edellinen syntyi olisin halunnut esikoisen jatkavan tutussa päiväkosissa aamupäivät. Osa-aikaisuus ei siellä ollut mahdollista ja meni sitten toiseen ryhmään, jossa ei viihtynyt lainkaan ja jouduin ottamaan kokonaan kotiin. Kotona oli aika ankeaa, koska leikkikavereita ei pihalla ollut päivisin ja puistosta ei saanut koskaan ystäviä. Nyt on ollut ihana huomata, miten tämä meidän umpimieli on oppinut paljon sosiaalisemmaksi. Kokee myös oppimisen riemua, kun joka päivä on oppinut jotain uutta. Myös pienempi menee leikkikouluun mielellään ja tykkää tanssimisesta, maalaamisesta ja syömisestä. Huomaatteko miten paljon äidin täytyy aina perustella, jos ei huolehdi pesueestaan 24h?

Oma napa: masu pullottaa sievästi ja mammavaatteita omien lisäksi käytössä. Uusia vaivoja on yöllä vessassa ramppaaminen ja syömisen jälkeen seuraava mieletön ähkyolo. Pitäisi varmaan syödä useammin ja vähemmän kerrallaan. Toisaalta yritän kovasti pitää lapsilla tietyt ruoka-ajat joiden ulkopuolella ei napostella. Meillä on tälläinen vaikea ruokakausi meneillään esikoisen kanssa ja pikkuveli vieressä imee itseensä kaikki isoveljen kujeet. Maanantaina on lääkäri, 15 viikko tulee huomenna täyteen. Joten rakenneultraa ei varmaan vielä ole, olisikohan sitten taas 4 viikon päästä. Olisi mukava saada tietää vauvan sukupuoli. Tietäisi sitten jouluna mitkä edellisten vauvanvaatteista jouluna raahaa tänne vai meneekö garderoobi uusiksi.

hyvää yötä! mymlan 14+6 luulisin

Sinun varmaan kannattaisi yrittää jotenkin rauhoittaa sitä kurkkua.... oletko kokellut hunajaa? Täysin luonnonmukaista lääkettä. Minulla usein hunaja rauhoittaa kurkkua ja myös yskimistä. Siis otan vain lusikallisen hunajaa enkä juo mitään sitten vähään aikaan siihen perään.

En nyt mene vannomaan, että tämä sinun kohdalla auttaisi, mutta minua tuo on yskimisessä auttanut ainakin vähän.

Itse jouduin heräämään juuri kun pikkukakkosen nenä meni tukkoon ja itkuhan siitä tuli. Taitaa olla tulossa sairaaksi =/ Laitoin hänet nyt loppuyöksi rattaisiin nukkumaan kun niissä saa helposti nukuttua pää korkeammalla. Toivottavasti viihtyisi nyt niissä, että saisin vähän nukuttua....taidan painua pehkuihin.

Mukavaa, kun pinkka on näin piiiiiiiiitkä heti aamusta. Ollaan innoikkaita ja onnekkaita odottajia! Mitenkähän annulle käy, onko tuplat tulossa. Olishan se ihanaa.

Eusenia: onko sulla hinkuyskä? Mulla on kerran ollut ja eka lääkäri ei antanut lääkettä. Menin toiselle ja sain 3 päivän pikakuurin ja sillä lähti. Tosin, raskaana ollessa kaikki biootit ei käy, mutta jotain turrutusta kurkkuun kyllä tarviset!

Tuntuu, että nyt se masu vasta alkaakin kasvamaan. Tässä työpöydällä äsken viivottimen kanssa mittailin, että vauva on jo aika iso... jipii!!! Onko muilla kasvukipuja masussa. Mulla oli taas viime yönä kovastikin. Pistelee, nipistelee ja tuntuu kipeältä. Ja oletteko muut niitä keskiraskauden energisiä? Itse en ole huomannut.

Masu huutaa lounasta, joten pitää kuluttaa työntekoon tää viimeinen tunti ennen sapuskaa. Jospa sitä sais vaikka hernesoppaa!!!!

Madelei 16+4

Kiitos kun yrität auttaa, mutta kaikkea on tosiaan kokeiltu.

Hunajaa pelkästään, veden kanssa jne, mehuja ja vaikka mitä. Ja varsinkin näin yöllä juominen tuntuu kaksin verroin ärsyttävämältä, kun sitten saa kyllä rampata vessassa!

Kaksi ja puoli tuntia tässä on taas tänä yönä vierähtänyt, olen juonut, imeskellyt mynthoneita ja käynyt pari kertaa vessassa yökkimässä pissareissujen välissä.

On se onni että lapset ei tähän herää, vaikka ravaan edestakaisin tuossa käytävällä missä makuuhuoneet ovat. Kun pitää hakea lisää juotavaa ja nenäliinoja ja kurkkupastilleja ja käydä pissalla jne.

Olen tämän ajan lueskellut muita keskusteluja, kaikkea mielenkiintoista on löytynyt :) Jossakin muuten joku mainitsi jonkin vanhan kansan yskänlääkkeen, kuumaa sokerivettä! Pitää kyllä kokeilla vielä tuokin, eli huijasin kyllä alussa, ihan kaikkea ei ole vielä kokeiltu siis.

Meinasin yrittää kohta mennä sohvalle nukkumaan, käsinojalle saa pään aika ylös. Tiedä sitten onnistuuko, ihan koko ajan yskin vieläkin. Kun ottaa päähän käydä sängyssä kääntymässä ja todeta ettei onnistu, Enkä viitsisi miestä valvottaa, sillä kun on työpäivä edessä.

Teen kyllä kaikkeni että saisin nukuttua sillä aikaa kun lapset ovat hoidossa, 9-15. Vaikka kuitenkin kärsin huonosta omastatunnosta kun 5-vuotiaan vien hoitoon vaikka olen kotona, ja eskarityttökin jää vielä kahdeksi tunniksi hoitoon eskarin jälkeen.

Siinä muuten onkin sitten keväällä miettimistä, mitä teen pojan kanssa kun jään äitiyslomalle? Tyttö jatkaa luonnollisesti eskarissa ma-pe 9-13, mutta tuo nuorempi? Olen kysellyt pojalta itseltään, haluaisiko hän jäädä kotiin minun ja vauvan kanssa vai käydä hoidossa saman ajan kuin eskari kestää. Ovat siis samassa paikassa molemmat. Eli jos poika olisi myös noita neljän tunnin päiviä hoidossa sitten kun itse olen kotona vauvan kanssa. Hän välillä sanoo että haluaa olla kotona, sitten taas muuttaa mielensä että haluaa nähdä kavereita... Toisaalta olen ajatellut sellaista vaikka kolme päivää/vko-hoitoa. Kun jos poika olisi alle kolmevuotias niin en edes asiaa miettisi, hän jäisi ilma muuta kotiin äitiyslomani ajaksi. Mutta nyt, hänellä on kuitenkin jo oma kaveripiirinsä siellä hoidossa ja muuta. Ja tarkoitus on että hän menee ensi syksynä samaan paikkaan eskariin.

Miten te muut aiotte ratkaista leikki-ikäisten lasten osalta tuon äitiysloma-ajan? Otatteko lapset kotiin vai jatkavatko he hoidossa?

Jaahas, ja kello on varttia yli neljä, jokohan uskaltaisin yrittää tuohon sohvalle pitkäkseen....

Mutta enää vajaa pari tuntia! Sitten pääsen kotiin nukkumaan!

Eilen ei tullut yövuoron jälkeen nukuttua oikeesti montaakaan tuntia, kun mahassa kävi koko ajan semmoinen melske!!!Nyt se siis alkaa, ja jatkuupi tuonne hamaan kevääseen asti...Hyvästi yöunet!

Lähden neljän päivän vapaalle tästä, joten voipi olla etten häiriköi teitä ennen ensi tiistaita.Ellen sitten porukoille satu menee kyläilemään ja siten nettiin häröilemään...

Ajattelin käydä ykkösen kanssa uimahallissa kokeilemassa mitä tykkäisi pienten altaassa polskuttelemisesta. Ei olla käyty vauvauinnissa eikä mitään, niin saas nähdä kuinka käy...Kotona on ainakin kylpyamme-aika mennyt ohi, ei malta istua, suihkusta tykkää kyllä kovasti. Onko kellään kokemuksia?Minkä ikäisenä olette vieneet uimaan ilman vauvauinteja?Kuinka on käynyt?

Itse olen vesipeto, olen uimaopettaja yhdeltä koulutukseltani. Harmitti oikein poitsun vauva-aikana, kun ei lähimaastossa ollut vauvauintia tarjolla - 50 km lähimpään, ei oikein natsannut ajella...

Mitähän tässä muuta...Kai täytyy mennä puuron keittoon,kohtahan nuo ensimmäiset herää...Vois itsekin syödä ennen töistä lähtöä, uni maistuis paremmin!?

Tulee teitä kovasti ikävä, lyhyessä ajassa jäänyt totally koukkuun tähän pinoiluun....Jaksamisia!Pitäkää pino pystyssä!

Jes-huomenna vaihtuupi viikko- nyt rv 17+6!

Onnittelut Annulle yhdestä terveestä pikku inkkarista! Ehkä se on helpompaa aloittaa yhdellä vauvalla... Aika kova ruljanssi niistä kaksosista olisi tullut synnyttyään.

Eusenialle voimia parantua yskästä! Eikö lääkärit suostu auttamaan millään tavoin? Ikävää, kun nykyään täytyy olla lähes puolikuollut, että otetaan terveyskeskuksessa vakavasti. Voisihan kyseessä tosiaan olla jokin muukin kuin ihan tavallinen flunssaan liittyvä yskä.

Omaan napaan: Nyt on alkanut tuntumaan koko ajan säännöllisemmin ja selvemmin tuntuvia potkuja sekä kyljissä että ihan keskellä masua. Ihanaa! On todella helpottavaa tuntea pienen liikehtivän masussa, voi sitten olla paljon varmempi, että kaikki on varmaan ihan kunnossa. Meilläkin on maanantaina rakenneultra, jännittää jo ihan hirmusti! :)

Tänään kävin pyörällä kaupungilla, matkaa on siis yhteen suuntaan noin 6 km, ja totesin, että täytynee hylätä pyörä loppuraskauden ajaksi. Tuntui todella epämiellyttävältä masussa. En ole varma, oliko kyseessä sellaiset harjoitussupparit, mutta maha oli ihan kova ja todella epämiellyttävän tuntoinen koko ajan pyöräillessä. Niinpä taidan tyytyä korkeintaan ihan lyhyiden matkojen pyöräilyyn. Kohtahan tuo toivon mukaan tulee lumi ja pakkasetkin, ettei se pyöräily sitten enää muutenkaan niin mukavaa enää olisi.

Kissankello 17+6

Ultrassa käyneille: hienoa, että kaikki on niinkuin pitääkin, osat kohdillaan, kappalemäärät tiedossa jne ;) Kuten sanoin, itelle olis kaksosetkin ollu ihan tervetulleita mut onhan se tosi (kuten muutamat tuntemani kaksosten vanhemmat sanoo) että EI se kaks mee siinä kuin yksikin, vaikka monet ovat kuulemma heille niin sanoneet! Onhan kaksosista sitten vähän vanhempina toisilleen seuraa, mutta kyllä ne vauvoina on ihan täys työ. Hattua nostan niille, jotka sen jaksaa...

Eusenia: kannattaisko käydä vaikka yksityisellä kurkkulääkärillä? Luulis, että jotain turvallista lääkettä tuohon yskään olis saatavilla...

Oma napis jaksaa kutakuinkin ennallaan mutta voin kyllä sanoa, että nyt tämä maha on sitten tosiaan aloittanut sen kasvunsa, jota vielä noin viikko sitten kaipailin! Nyt siis rv 18+4. Kyllä tän nyt toki vielä löysillä vaatteilla peittoonkin halutessaan saa, mutta enpä taida kyllä kauheasti haluta peitellä vaan esittelen ylpeänä, luulkoon sitten joku lisääntyneiksi makkaroiksi jos haluaa!! See if I care ;)

Tänään kävin vähän shoppailemassa ja kyllä piti ihan tosissaan itteään jarrutella, etten alkanu himoshoppaileen vauvan vaatteita ku oli vielä monessa paikassa syysale menossa. Itelle ostin vähän vaatetta, piristi kummasti!

Oireet on muuttunu nyt siitä ylettömästä ja jatkuvasti syömistarpeesta niin, että aamupäivällä tulee aika aikaisin kova nälkä mutta illalla ei sit enää niin paljon tarvi tankatakaan. Ja vain noin viikko sitten oli vielä niin, että tuli syömisen jälkeen aivan mahdoton ähky (ylämahaan) mut sit taas parin tunnin päästä piti laittaa jotain suuhunsa. Vessassakaan ei tarvi enää rampata aivan yhtä usein (onkohan tuo kohtu noussu vähän ylemmäs vai mistä johtuu?), yöunet on siis aika hyvät! Kipristelyä tuntuu tasaiseen tahtiin mutta sehän on vaan hyvä merkki! Välillä jännästi puutuu häpyluu, useimmiten vasemmalta puolelta... Mistähän se johtuu??? Liikkeistä sen verran, että ehkä välillä tuntuu mutta loppuu aina niin nopeasti, ettei ehdi oikein kuulostelemaan ja sit ei kohta enää olekaan varma tunsiko mitään vai ei.

Mutta sellaisia!

Hyviä vointeja ja paranemisia!

Finnmar ja Tähti 18+4

Ja terveisiä rakenneultrasta! Kaikki oli niin kuin pitääkin. Tosin kätilö mietti la:n siirtoa maaliskuulle, mutta päätyi pitämään sen kuitenkin tuossa aprillipäivässä. Kaikki mitat viittaavat siihen, että la:aa olisi pitänyt aikaistaa viidellä päivällä. Mulle tuolla päivällä ei sinänsä ole merkitystä. Pääasia, että vauva tulee jossain vaiheessa ulos. Mielellään kuitenkin siihen maalis-huhtikuun vaihteeseen ;)

Pipsukka: Unohdin eilen vastata minne olin ultraan menossa, joten parempi myöhään kuin ei milloinkaan: NKL:lla kävin. Saattaa olla, että siellä olemme jo tänään törmänneet?

Fiilis on loistava, kun masussa on kaikki kunnossa. Tyyppi on melkoinen liikkuja, potkuja satelee ihan kiitettävästi pitkin päivää.

Pian haen esikoisen hoidosta ja lähdemme ajelemaan kohti mummolaa. Mennään sinne viikonlopuksi miehen jäädessä kotiin. Saa viettää railakkaan viikonlopun ilman perhettä ;)

Päivänjatkoja!

S rv 18+5

Olen pitkään lukenut viestejä palstalla mutta en ole vielä kirjotellut..joten nyt olisi varmaan aika ;)

Oma napa: täällä mennään 18+0 ja masu on kasvanut jo jonkin verran, ainoa mitä en ole vielä tuntenut on potkuja..pitäisikö olla huolestunut? Tämä on ensimmäinen jota odotan joten jos en osaa vaan rekisteröidä potkuja..Olo on muuten hyvä paitsi että nälkä ja jano on kokoajan ja yöllä joutuu herämään wc:ssä.

Onnellista odotosta kaikille!

Ei mitään uutta täältä päin.

Eilen oltiin laiskoja ja lähdettiin illalla ulos syömään, kun ei millään jaksanut laittaa ruokaa, kun kaupassakin ois tarvinut ensin käydä. Sen jälkeen käytiin vielä saunassa ja tehtiin tyttöjen kanssa jalkahoito ja rentouduttiin niin totaalisesti, että aamulla oli lähes mahdotonta nousta ylös. Vieläkin oon ihan poikki ja junalta töihin kävellessäni supisteli melkoisesti, eikä se todellakaan ole normaalia mulle, jolla ekat supistukset tulee yleensä viikolla 41 just ennen vauvan syntymää X-) Huono olokin on vaivannut koko aamun. *vali vali*

Meilläkin muuten saunassa mun mahani herätti huomiota. Vanhempi tyttö silitteli sitä aivan ihastuneena. Autossa sama tyttönen oli kovin kiinnostunut siitä, miten äidillä kohta enää mahtuu turvavyö kiinni.

Eikä tää maha vielä ole edes ISO =)

Odottelen jännittyneenä Annun ultra-uutisia.

Hyvää päivää kaikille ja eusenialle paranemista. Saat kaikki sympatiat. Mulla oli kerran sellanen yskä, että onnistuin yskimään kylkiluuni katki ja sitten se yskiminen vasta kipeetä tekikin.

nuuppari

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat