Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tervehdys vaan kaikille!

Uutta pinoa aloittelen, kun vanhat alkaa hukkua tuonne muiden viestien joukkoon. Marraskuuta siis vaan kaikille!

Yövuorossa istuskelen töissä, sairaanhoitaja kun olen. Rauhallinen yö - onneksi.

ON: Kesän 3kk hoitotauon jälkeen hoidot aloitettu. Tässä kierrossa oli Clomit (2tbl) + Terot, ovista ei saatu aikaan lainkaan. Nyt menossa kp29 ja uutta vuotoa odottelen, että pääsen alkamaan Clomit uudelleen. Jos vaan ovis saadaan aikaan vasempaan munasarjaan (oikea extran myötä poistettu) niin sit edessä on inseminaatio, eka sellainen.

Uutta meidän elämään on se, että mun yksityinen gyne lupas laittaa lähetteen julkiselle puolelle, jos jatkossa tarvetta rankempiin hoitoihin, IVF:n tms... Jonkinlaista valoa on siis tunnelin päässä - varasuunnitelma on olemassa. Samalla kun yritetään yksityisellä inssiä, niin saadaan samalla jonottaa hoitoihin julkiselle.

Mutta, oikein mukavaa Joulun odotusta kaikille! Kuulumisiin taasen!

Sivut

Kommentit (31)

Fiona, kenelläkään ei varmasti ole ollut tarkoitus olla ilkeä tai sulkea ketään uusia pois pinosta! Eihän siinä olisi mitään mieltä. Samassa veneessä täällä kaikki ollaan, samaa ongelmaa vastaan taistelemassa. Se että puhutaan " vanhoista" tai " uusista" plikoista, johtuu ihan siitä että toiset ovat täällä palstalla pyörineet kauemmin kuin toiset. Itse olen pinoillut yli vuoden plikoissa ja tottahan sitä muistaa helpommin sellaisten asiat, joiden kanssa on viestejä vaihdettu yli vuosi vs. muutama kuukausi.

Toivon sydämestäni, että kaikki pääsevät täältä puolelta pian pois tuonne plussanneiden puolelle!

sovittelee, bisous

Hieno juttu [color=purple]seruska[/color], että limis oli lähtenyt sittenkin kasvamaan. Onnea sinulle ja muille inssiin!

Mukavaa oli kuulla [color=red]PIPSA[/color]n kuulumisia pitkästä aikaa. Itsekin täällä pähkäilen jonottelisinko julkisiin vai saisinko aikaiseksi hakeutua jo yksityiselle. Minä mennä pätkyttelen jo ties kuinka monennetta clomikiertoa täällä..

Jeps [color=fuchsia]mörötin[/color], humputtelu on hauskaa :) Vaatteita ja meikkejä olen ostanut jonkin verran ja kaikkea kivaa sisustustavaraa kotiin (mm. tuoksukynttilöitä ja aromaterapiaöljyjä). Uusi koti ja paikkakunta on todella kivoja (vaikka lunta kaipailenkin). Kivat putiikit, ruokaravintolat, tunnelmalliset kahvilat ja laaja harrastusmahdollisuuksien valikoima on saanut vähän liiankin tehokkaasti unohtamaan lapsettomuustuskan ;) Humputteluni on kyllä aika pientä oikeasti sillä olen kulutushysteriaa vastaan. Mutta palveluita tuen kyllä oikein tehokkaasti (vähän liiankin ;)

Vielä nopsasti adoptiosta. Nuorehkoilla hakijoilla on ihan hyvät mahdollisuudet saada adotion kautta muutaman kuukauden ikäinen vauva myös ulkomaan adoption kautta (Mm Kolumbiasta). Tällaista tietoa olen saanut neuvonnassa.

Mukavaa vkonlopun jatkoa kaikille plikoille. Pidetään lippu korkealla (vaikka täytyy myöntää, että välillä tämä pimeys väsyttää välillä ihan sikana).

Piippulin lailla olen etsiskellyt, jotta mitä kuuluu Sadepäivälle, mutta mitä tänään löysinkään!!! IHANAA ONNEA!!!! Uskoisin, että viestisi todella antaa uskoa muille vielä hoidoissa käyville Pco-plikoille!! Se on sittenkin ehkä voitettavissa ja lopussa seisoo maailman ihanin kiitos=) Kaikkea hyvää teille ja ennen kaikkea voimia!!

Kuin myös Piippulille toivottelen hurjasti onnea uusiin hoitoihin, ja toivotaan jotta sieltä se plussa vihdoinkin myös sinulle koituu!!bdbdbd

Itse sain ilon siirtyä tuonne plussanneisiin lapsettomiin ja vatsaa kasvatellaan 14 raskausviikon voimin, joten pco-nujerrettiin viimeisellä hoito kerralla=)

Tsemppiä ja uskoa huomiseen kaikille teille pco-plikoille!!

H-R

Moikka!

Kiva, että tulit kertomaan kuulumisiasi. Itselläkin ollut ajoittain hiljaisempaa tämä palstailu, mutta nyt täällä tulee taas pyörittyä kun jänskää tuota inssiä. Ihan utopistiselta tuntui, kun lääkäri inssin tehtyään sanoi " Soittele sitten jos se raskaustesti näyttää plussaa, niin varataan sulle aika alkuraskauden ultraan" . Tuli sellainen olo, että minäkö? raskaana? Hyvät lähtökohdat tosiaan on olemassa onnistumiselle, vaikka vaikeuksia oli saada munasolut irtoamaan. Ilmeisesti mulla on clomeilla ollut aikaisemminkin tämä vika, että vaikka munasolut kypsyy niin ne ei irtoa ja siksi ei ole tullut kuukautisia. Onneksi on tuo pregnyl keksitty! Ja vaikka minä olen ihan piikkikammoinen, niin yllättävän helppoa oli itse tuikata se pregnyl tuonne masumakkaraan ;) Että fyysiseltä puolelta tämä inssi on ihan helppo, nyt kun vaan selviäisi täysjärkisenä tämän piinisajan ja erityisesti sitten jos hoito päättyy negaan. Kovasti yritän pitää itseäni maanpinnalla onnistumisen suhteen, mutta voin myöntää, että vauvankuvat pyörii silmissä. Että ottakaa sitten kiinni, jos ja kun täällä pudotaan korkealta ja kovaa...

Meillä se adoption miettiminen on nyt jäänyt taka-alalle, kun nämä hoidot saantiin käyntiin. Katsotaan nyt mitä näillä saadaan aikaiseksi ja jos ei näillä keinoin saada meille sitä nyyttiä niin sitten varmaan kotimaan adoptio kutsuu. Kotimaan adoptio siksi, että haluaisin kokea sen ihan pikkuvauva-ajan, jos kerta joutuu jo luopumaan odotuksesta ja synnytyksestä. Aika näyttää miten meidän perheeseen lapsia saadaan...

Ja humputtelu on hyväksi! ;) Minäkin kävin eilen heti inssin jälkeen leikkauttamassa hiukset ja minusta tehtiin hetkessä juliaroberts. En olisi uskonut, että miten kauniit ja erityisesti kiharat minun hiuksista saa pelkällä leikkauksella. Sitten vielä iskin illalla värin päähän. Vielä olisi vähän vaatteiden ostoa tiedossa, mutta shoppailukaveri puuttuu niin on tylsä yksinään kauppoja kierrellä. Miten olette muuten sopeutuneet uuteen asuinympäristöön ja kotiin?

Toivottavasti adoptioprosessi lähtee siitä etenemään etenkin jos se tuntuu teistä sopivimmalta vaihtoehdolta perheenlisäykseen. Mutta jos yhtään mietitte hoitoja niin tämän oman kokemuksen pohjalta voin inssiä suositella: loppujen lopuksi tavallisiin clomikiertoihin oli erona vain se, että pistettiin se pregnyl ja sitten saateltiin ne miehen siittiöt vähän eri konstilla perille ;) Mulla ei siis ollut munasolujen kasvatteluun muuta kuin clomit käytössä ja sullakin on kuitenkin ihan hyvin tainnut ne clomit toimia. Tsemppiä jatkoon, minkä tien sitten valitsettekaan! bd

Bisous: Hurjasti peukutusta täältä! bdbd :) Toivottavasti masuasukillasi menee kaikki hyvin. On varmaan uskomaton tunne kun plussa yht´äkkiä pamahtikin. Ihanaa lukea plussa uutisia.

Auris: Sinunkin tilanne näyttää etenevän kivasti. Jospa seuraavasta kierrosta tärppäis ettei tarttis lähteäkään julkiselle enää hoitoihin.:)

ON: Eilen oli ultra kp8. Clomeista oli se hyöty,että 3 munasolua oli kehittymässä oikealla, mutta tosi harmillista on se, että kohdun limakalvo oli vain ohut viiva. Sain menogonia 75IU eiliseksi ja täksi illaksi, mutta lääkäri antoi kyllä ymmärtää, ettei inssi tähän kiertoon onnistu millään.:( Jatkossa sit clomit pois ja pelkillä pistoksilla edetään.

Nyt siis plikkasisarukset kysyn teiltä, että onko kellään kokemuksia, ttä ohut limis ois sitten ehtinykin paksuuntua ja oisitte päässeet inssiin? Ja millaisia kokemuksia teillä ylipäätään menogonista ja sen tehoista?

-Seruska-

Hei vaan pitkästä aikaa. Ja onnittelut plussasta [color=red]bisoukselle[/color]! :)

Täällä mennä pätkytellään kp:ää 1 (venähti kierto pitkäksi kun ei clomit pelittäneetkään, en ole edes ihan varma muistinko viime kierrossa syödä koko clomeja.. hmm, olen vähän tohelo joskus ;). Teroilla sitten käynnistin kuukautiset. Adoptioasioissa ollaan odotuskannalla, toivottavasti saataisiin pian jatkaa neuvontaa (vahvistunut vaan ajatus adoptiosta koko ajan).

Hyvältä kuulosti [color=aqua]mörötin[/color] tilanteesi. Pidän kovasti sinulle peukkuja. Rupeaa ihan itsekin miettimään, että voisi tuo inssi ehkä ihan jees ollakin :)

Kauhea kiire ollut koko ajan (hyvällä tavalla). Mielenkiintoista ollut duunissa ja vapaa-ajalla kokkailu ja shoppailu on ottanut yliotteen :) Joulua jo kovasti odottelen täällä..

Hejsan,

IHANA kuulla noita PCO-plikkojen positiivisia uutisia =)

Sitten minäminäminä:

Kävin tänään Mehiläisessä maailman ihanimmalla gynellä, kun meni lopullisesti kuppi nurin tuon terveyskeskuksen kanssa. TK-lääkäri ei nimittäin osannut juurikaan suomea (mahtaa olla ikävää myös hänen kannaltaan) ja joutui etsimään netistä tietoa siitä mitä kirjainyhdistelmä PCO ylipäänsä tarkoittaa, ei kovin luottamusta herättävää. LIsäksi mun olisi pitänyt odottaa kolme kuukautta menkkoja, sen jälkeen 9kk käyttää teroja, että edes pääsisin gynelle jatkohoitoon. Eli sain tarpeekseni tk-touhusta ja päätin mennä yksityiselle, vaikka rahaa siihen ei oikeastaan olisikaan :( Mutta nyt on kyllä tosi loisto olo, sain tuolta ihanan empaattiselta gyneltä heti Terolutit, niitä pitäisi sitten käyttää seuraavat kolme kuukautta ja samalla tehdä ovis-testejä (Täytyy toivoo että paketin mukana on yvät käyttöohjeet...) Jos ei näytä ovista ollenkaan tulevan niin sitten " saan" clomit jo muutaman kuukauden päästä. tk:hon en taida tämän asian tiimoilta enää jalallanikaan astua, tai ehkä sitten joskus neuvolan ovesta voisi kulkea ;)

Mukavaa alkavaa (niinköhän alkaa ollenkaan..) talvea kaikilla plikoille!

Hei plikoille! Onnittelut [color=red]Sadepäivälle[/color] kaksosista :) Ihan hyvä muistuttaa meitä arvostamaan myös tätä vauvatonta elämää. Minä kyllä nautin täysin rinnoin ajastamme kaksin (välillä kyllä lipsahdan epätoivoon tän lapsettomuuden kanssa..:(

Täällä clomien popsiminen tästä kierrosta ohi (ja kyllä otti koville:( Kauheita kuumia alltoja, mieli maassa, ärtynyt koko ajan jne. Nukkumisen kanssa oli kans ongelmia vaikka yleensä nukun kuin tukki. Nyt on ihan riemuisaa kun kuuri on ohi! :)

Nyt vaan sitten jäämme pitämään peukkuja, että ovis tulla tupsahtais kylään..

Kiitos kaikille ihanista onnitteluista! On vähän meinannut välillä usko loppua, että ne osuisivat joskus omalle kohdalle.

Veera, mä olen käyttänyt Clearbluen ovistikkuja ja ne ovat aina antaneet selkeän vastauksen. Kerran (tosin ennen hoitoja, joten silloin ei ovista varmaan ollutkaan) kokeilin Aconin tikkuja ja ne olivat musta todella epäselviä. Clearbluella viivat ovat olleet haaleita pari päivää, kunnes sitten jonain aamuna yhtä paksu tai paksumpi kuin kontrolliviiva. Siihen olen sitten tikuttamisen lopettanut. Tässä kierrossa taisi olla yhtä paksut viivat ja touhuiltiin samana iltana ja seuraavana iltana.

Tsemppiä piinailijoille! Limiksen paksuntamisesta samassa kierrossa ei ole juuri kokemusta. Välillä gyne sanoi mulle sen olevan melko ohut (en tiedä mittoja) ja niissä kierroissa olen koittanut juoda vihreetä teetä ja greippimehua sen paksuntamiseksi. Menkoista päätellen ovat auttaneet ainakin jonkun verran, koska ovat vuoto on ollut ihan normaalia.

Heips,

Osaiskohan kukaan (uusi taikka vanha ;)) neuvoa mua noiden ovis-testien kanssa...

Eli olen nyt alkanut syömään Teroluteja (aiemmin totaalinen amenorrea) ja lääkäri käski alkaa seuraavassa kierrossa testaamaan. Mutta monentenakohan päivänä sitä olisi syytä testaus aloittaa? Epähuomiossa kun unohdin tämänkin asian lääkäriltä kysyä...

Mistä päivästä ootte itse aloittaneet testauksen?

Kiitos jo etukäteen ;)

...kp14 oli follikkeliultra - ei ovulaatiota! :( Toinen kierto Clomeilla (2tbl) jossa ei ovista ollenkaan.

Jään palstatauolle, koska päätettiin miehen kanssa lopettaa hoidot toistaiseksi! Päätös tuntuu molemmista hyvältä. Nautimme yhdestä lapsestamme ja totuttelen ajatuksesta että perheemme tulee jäämään

kolmihenkiseksi.

Hyvää joulunodotusta kaikille!

-Auris-

eli kuten Bisous sanoi " vanhalla" tarkoitetaan näitä ihmisiä jotka aikoinaan laitoivat tämän pco-plikkojen pinon pystyyn ja joista kaikki muut paitsi MINÄ olen vielä täällä. Ja kuule Fiona EN TODELLAKAAn ole ylpeä siitä että olen vanha pco-plikka. Lähinnä erittäin surullinen ja joskus jopa katkera. Viestilläni Sadepäivälle (jolla n. 1½v. sitten oli ihan samat kuviot kuin minulla ja jolle silloin viestittelin aktiivisesti) en halunnut kenenkään mmieltä pahoittaa. Koska en koe olevani teidän muiden kanssa tällä hetkellä " samoissa" eli kun hoitoni on (valitettavasti) edennyt noihin s***tanan iffeihin niin siksi en ole perillä teidän vaiheistanne ja aika huono on mitään kommentoida kun on pihalla kuin lumiukko. Joku kusyi että mikä on verkkis. Se on verkkoklinikka.fi.

jatkan edelleenkin vastailua tässä ketjussa uusille ja " vanhoille" plikoille. Jos joku siitä pahoittaa mielensä niin tervemenoa vaan muihin ketjuihin.Kukaan ei ole vielä ottanut plikoissa herneitä nenäänsä ja jokainen ihan taatusti on perillä toisetn vaiheista enemmän kuin toiseten. Yleensä ne joiden vaiheet muistetaan on ne jotka koetaan jotenkin olevan samassa vaiheessa.

Tulikohan nyt taas monimutkainen viesti...noihan sama...Vähän on hälläväliä meiniki tällä joten sori jos olin " liian kärkäs" .

Kiitos Bisous.

Ongelmana taitaa olla nimen omaan se, kun eihän mulla olla hajuakaan kiertoni pituudesta, kun menkkoja ei ole ollut yli puoleen vuoteen... Ja nyt pitäisi sitten tehdä testejä seuraavat kolme kuukautta samalla kun syön Teroluteja ja jos ei oviksesta näy merkkiäkään niin sitten siirrytään clomeihin. Jos taas onnistun testeillä " nappaamaan" ovulaation niin sitten pitäisi pelkästään Teroluteilla yrittää noin puoli vuotta.

Kyllä sitä vaan on aikas pihalla näistä hommista tälleen alkuvaiheessa. ja ihmeelliseltä tuntuu sekin, kun sitä on nuoresta asti oikeasti ajatellut, että pahinta mitä voisi ikinä tapahtua olisi se, ettei voisi saada normaalisti lasta... Ja sitten kun " tuomio tuli" niin ei se oikeastaan niin kamalaa ollutkaan, tuli vaan pakonomainen tarve päästä hoitoihin. Uskookohan sitä itsekin liikaa nykypäivän lääketieteeseen? Tuntuu vaan edelleen aika kaukaiselta ajatus siitä, että en oikeasti ikinä tulisi raskaaksi. Tai ehkä olen vaan niin alkutaipaleella näissä hommissa, että palautus maanpinnalle on vielä edessä.

Luin viestisi, ja ajattelin pikaisesti vastata. Jos sulla kerran on noin pitkään ollut välillä menkat poissa, on kyllä takuuvarmaa ettet ovuloi. Ja Terolut sinänsä ei auta raskaaksituloa mitenkään. Eli jos raskaaksi haluat, hakeudu ammattitaitoisen gynekologin vastaanotolle, ja pyydä kunnon hoitoa. Säälittää jos tietämättömänä vain tuhlaat rahasi ovistesteihin ja odottelet turhaan ihmettä!

Sain kuulla jälkikäteen ovuloineeni viimekierrossa, kun olin käynyt s-prog kokeessa. Nyt sitten siitä riemastuneena tikutin tässä kierrossa testeillä. Aloitin jo kp 14 (viimekierto oli 33 päivää pitkä) ja kp 19 eli lauantaina oli testiviiva selvästi paksumpi, kuin kotrolliviiva. Eli aivan mahtavaa! Taustani kun on se, että menkat alkoi sekoilla ja jäivät lopulta poiskin e-pillerit lopetettuani. Nyt sitten laihdutuksen ja metujen myötä kesästä lähtien on kroppa pikkuhiljaa alannut toimimaan...kierrot on säännöllistyneet ja lyhentyneet, ja nyt nämä ovikset. PCO todettiin vajaa vuosi sitten. Kyllä mulla on usko ainakin kasvanut, että vielä ne kaks viivaa tulee siihen raskaustestiinkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat