Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

No niin, täällä sitä ollaan virkkuna ja kello 3.30... Ajattelin sitten istahtaa koneelle ja yrittää hetken kuluttua unta uudelleen... Ei sitten nuku töissä...

Nuo miehet on kyllä yhtä ufoja kuin meidän naisten väitetään olevan... Mun mies on ollut innolla mukana raskaudessa ja olen kyllä todella ihmetellyt miten se jaksaakin, tosin en valita. Hän on ottanut asiakseen kaikenlaiset vauvan isompien tarvikkeiden hankinnat, vaunut, itkuhälyttimet ja nyt on vuorossa turvakaukaloiden vertailu :). On kyllä niin tohinassa tämän raskauden kanssa, että pitää välillä katsoa kummalla se maha kasvaa :) Ikävää sitten lukea kun on näitä baarikärpäsiä, itselläni varmasti hermo menisi jos mies kulkisi jatkuvasti baarissa (kerran käynyt raskauden aikana + juhannus). Oltiin tosi kovia menemään ennen raskautta ja mentiin kyllä ihan sillä tyylillä että sitten se loppuu kun vauvaa aletaan odottamaan. Kyllähän sitä toiselle soisi baari-illan silloin tällöin, mikäs mä olen sitä pitämään neljän seinän sisällä, mutta se on niin tottunut olemaan kotona ja hörppäsemään lauantaisin sen muutaman saunaoluen ettei se osaa mihinkään baariin mennäkään ja siitähän minä en valita.

Kyllä ne miehet rauhoittuvat vauvan syntymän myötä, toiset vain kokevat odotuksen eri tavalla. Onhan avioliittokin joillekin miehille kauhistus, ihankuin vankilaan oltaisi menossa. Kyllä munkin miehelle annettiin työpaikalla neuvoja, että mene nyt vielä kun on mahdollisuus. Mies oli vähän katsonut kieroon niitä " neuvoja" , olivat olleet vielä naimisissa olevia miehiä...mitähän vaimot olis ohjeista tuumanneet? Musta on ihanaa, että mun mies on tuollainen, mulla on ollut todella huonoja suhteita elämäni aikana ja osaan siis arvostaa jokaista hyvää puolta miehessäni. Joskus tuntui, että olenko mä jotenkin erilainen kun mä halusin sitoutua ja törmäsin AINA tyyppeihin jotka eivät halunneet...meinasin jo menettää toivoni ennenkuin mieheeni törmäsin. Mennyt sitten kuusi vuotta ihmetellessä että voiko se todella olla noin ihana?

No niin, nyt tuli sitten vuodatettua asiaa ja vähemmän asiaa....

Niin, sf -mitasta: mulla taidettiin mitata eka kerran n. rv 16, sitten rv 20 ja nyt rv 27.

Nyt nukkumaan, pitäs seitsemältä nousta ylös. Vaavikin tais uinahtaa massussa, heräs kun mä poukkoilin pitkin kämppää... Pirtsakkaa torstaita kaikille!!!

Sasuliini ja hajuherne 26+6

Kommentit (10)

Vierailija

Nyt kun taas kerkiää kirjoittelemaan, kävin tänään sokerirasitustestissä, ja ohimennen juttelin neuvolantädin kanssa, joka pyysi käymään, kun kävin passitti lääkärin luokse, joka kirjotti ensi viikon pe saakka saikkua... Vauvalla on kaikki hyvin, kasvanut normaalisti, kohdun koko 22cm. Ja sydänäänet hyvät, mutta jouduin kuitenkin saikulle supistusten takia ja todennäköisesti jatkuu... Kun työni on lasten nostelua ja pukemista ja kantamista yms. Nyt sitten pitäis levätä, vaikka tuntuu pahalta kun tiedän, että muut joutuu nyt tekemään niskalimassa hommia... Mutta sitten kun ajattelen että tämä kaikki on kuitenkin vauvan parasta ajatellen...

Oli noista miehistä puhe... Täälläkin yksi onnellinen, jolla ihana mies. Hän on ollut yhden illan pois (mun veljeni polttareissa!) kotoa sinä aikana kun ollaan odotettu tätä esikkoa, on kyllä nauttinut silloin tällöin olutta la-iltaisin saunan jälkeen. Olen hänelle sanonut että saa toki käydä kavereidensa kanssa jos haluaa, mutta on kuulemma mieluummin kotona... Emme kumpikaan käyneet hirveästi ennen raskauttakaan baareissa, yhdessä ollaan oltu jo reilu seitsemän vuotta. Alkuaikoina käytiin usein, mutta kun muutettiin yhteen, niin kummasti sitä vaan halusi ja haluaa vieläkin viettää aikaa siellä omassa kotonaan oman kullan kainalossa...

Eipä täällä muuta tällä kertaa...

Napero ja masukki 26+0

Vierailija

Joo, kyllä tätä masua vaan piisaa :D

Viime vuonna ihan sama juttu, tasoittui vasta ihan loppuraskaudesta keskikäyrälle. Saas nähdä miten nyt käy...

Vierailija

Huomenta !

Tai siis tuntuu jo päivältä, mä heräilin koko yön ja meinasin tulla jo kirjoittelee mut en sitten viitsiny konetta makuuhuoneessa avata... Joku muukin poukkoilee näköjään pitkin yötä ;)

Illalla särkylääkettä tankattua voisi jo kuvailla että on vähän parempi olo kuin eilen, masuun vihloo edelleen vasemmalta puolelta ja supistelee mut tämä kyllä tästä. Otetaan lepoa, oli tuo verenpainekin noussut ihan kiitettävästi. Ainii ja eilen multa kyseltiin että oot vielä yhdes koos, joo kuulemma oon näyttäny siltä pari päivää että ei hyvältä oo näyttäny.

Miehistä ollu puhe ja pakko se on myöntää että meidän mies on muuttunu tämän raskauden myötä. Ennen käytiin paljon ulkona ja mieskin ihan urakalla mut nyt sitten on sen muutaman pakollisen kissanristiäisen käynyt. Oikeastaan aika kiva kun viihtyy kotona, meillä kun yleensä ei tarvitse riidellä mistään yms. Tänään aamukahvi pöydässä näytti mulle triumphin liivimainosta että käy nyt rouva ostaa ne imetysliivit tai mitkä olikaan kun on alessa. mie katsoin sitä suu auki että juu juu pitää käydä ! Kyllä meinas leipä mennä väärään kurkkuun.

Minä myös siis toisella kierroksella ja esikoisen isän kanssa elämä oli yhtä tuskaa jo odotuksesta lähtien, sille merkitsi vaan raha ja työ koko elämää, sillä mekin kai erottiin kun mun arvot sitten olikin ihan toiset. Hän ei voinut myöskään sietää esim seksiä raskausaikana jota mä olisin halunnu . samoin oli aina niin vaikeaa kaikki että meille oli parempi että erottiin ( tyttö oli 5 kk. kun pakkasin tavarat ja läksin ) Olen ollut ratkaisuun enemmän kuin tyytyväinen, vaikka alku oli itkua ja vääntöä .

tyttöni aina sanoo että ihanaa kun me ollaan löydetty toisemme nykyisen mieheni kanssa, huomaa varmasti kuinka onnellisia ollaan yhdessä. Samoin nykyinen mies rakastaa tyttöä kuin omaansa, joka varmasti kuulostaa hassulta mut näin se on. Vaikka meidän perhe kuulostaa ihanalta, ei se välttämättä aina sitä ole tai ole ollut, on meilläkin ollut se alkuvaikeuksien taival takana.

Mutta nyt tuli höpinää ja tyttökin heräs..

minkki ja oskari 24+1

Vierailija

Tänään on ihana päivä!!!! Mies tulee reissusta kotiin. Hän tulee vasta yöllä, mutta sen voimalla jaksan vielä tämän päivän. Esikko on onneksi päivät leikkikoulussa joten eiköhän tämä tästä. Olin kyllä jo eilen illalla todella väsnyt ja kun sain esikon sänkyyn niin itkin varmaan tunnin verran :( Nyt on kuitenkin parempi mieli ja lounastreffit piristää varmasti entisestään :)

Minä pyyhällän paikalle klo. 12 ja se oli Wanha Vanilja. Mikäli tulee muutoksia ajan suhteen niin ajoissa kiitos koska tulen bussilla. Austen mikäli et ihan tuohon ehdi niin minä voin siellä istua pidempäänkin. Syön kakkuja ja odottelen sinua tappiin saakka =) Joskin esikko pitää noukkia neljään mennessä, mutta hän on onneksi siinä aika lähellä koulussa.

Masuun ei mitään erikoista kuulu. Liikkeet tuntuu aina vaan selvemmin ja on kipeempiä. Nukkuminen on todella katkonaista ja selkä irtisanoo sopimuksen hetkenä minä hyvänsä. Muistutan rantapalloa joka liikkuu kuin ankka. Kyllä raskaus on ihanaa!

Jotta en täysin mentä uhkeaa olomuotoani niin menen mussuttamaan aamiaista. Paksua päivää kaikille :)

Birdy

Vierailija

ja kommenttia heittää...

Marju teillä todella reipas vauva, ihan kade sun masun koosta ;) Mä katsoin vanhaa korttia ja oon yltäny esikoisesta vasta tuolle mitalle vko:lla 34 että huh mikä masu :) Kyllä voi ylpeänä kantaa :) nyt oli sitten 18 sf mitta.

Minni siitä saikusta, unohda ne työkaverit nyt, ne pärjää. Ja lepää ja tee jotain mukavaa kotona ! Olet sen ansainnu :) Tiedän ettei aina ole helppoa ja mitä muut ajattelee mut joskus se tekee ihan hyvää ..

Mutta taas jotain tyttö vailla..

minkki 24+1

Vierailija

voi mikä aamu kun meidän esikko tekee kovaa kyytiä hampuleita lisää ja pieni flunssa vielä siihen päälle. Silti niin urheasti jaksaa touhuta :)

Ollut tosiaan kirjoittelussa pientä väliä kun niin älyttömästi touhua ettei koneelle juuri ehtinyt.

Mulla oli eilen neuvola. sf muistaakseni 27 tai 28, nätisti yläkäyrän yllä <:) paikat kiinni ym. mutta kanava lyhentynyt 2,5cm. Lekuri ei siintä kyylä sanonut mitään joten vaikka joudun poitsua paljon nostelemaan niin tuskin mitään hätää...

Aika monella tuntuu olevan jo suppareita. Mullakin viime vuonna alkoivat viikolla 20 ja kipeinä jatkuivat loppuun asti ja kumminkin meni viikolla yli lasketun vaikka paikat pehmeni jo aiemmin. Kyllä se aina vaan säikyttää!

Nyt onneksi suppareita tullut aika maltillisesti, eikä edes kovin kipeinä.

Pelkopoli käyntejä on nyt jokunen takana. Vaikkei niistä suoranaisesti tunnu vielä järin suurta hyötyä olleen niin olen todella iloinen ja positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin ja nopeasti mun pelot on otettu huomioon!!! Olen siis käynyt kätilöllä, lääkärillä, psykiatrilla ja nyt vielä erikoissairaanhoitajan kanssa juttelemaan[olipas listaa!!! ;)] ja lopussa vielä synnytystapa arvio.

Ja viime viikon ultrassa paino arvio oli 800g <3 <3

Hassu, katselin muuten rakenneultra kuvaa eilen tarkemmin ja näytti että meidän Minni näytti sormilla joko voiton merkkiä tai vaihtoehtoisesti keskisormea... Reipas vauva :)

Miehistä.... Me[vars.minä] oon aiemmin ollut oikea bilehile. Viime vuonna esikon aikana[vaikka raskaus oli yhteisesti suunniteltu ja haluttu] miehelle iski jonkun asteen paniikki. Hyppi baareissa ja riiteli. Kyllä niitä riitoja oli vauvan syntymän jälkeenkin ja nyt alkuraskudessa mutta suhteellisen vähän. Poika on miehelle niin tärkeä ja rakas että tuntuu oikein välillä että sydän pakahtuu kun katsoo niitä kahta!! Meillähän mm. mies oli kesällä 2kk kotona pojan kanssa kun olin sen ajan töissä.

Mies kävi tuossa parisen viikkoa sitten työkamujen kanssa iltaa istumassa. Kyselin sitten seuraavana päivänä että oliko kivaa niin totesi vaan että eipä ole menettänyt mitään. :)

Kyllä ne yleensä asettuu.

Tsemppiä kaikille oikkupussien kanssa :)

Ajattelin yllättää miehen ja viedä hänet tänään baariin[!!! Mistä just oli puhe :D]. Ei tosiaan oo tullu käytyä missään niin tänään täällä on stand up ilta, mm. Ismo Leikola paikalla. Stage on alakerrassa mikä on kokonaan savuton niin voin minäkin huoletta mennä kaakaon voimalla. Ja showkin alkaa jo yhdeksältä niin ei mene liian myöhäiseksi, pääsee lapsenvahti mummokin ajoissa kotiin.

Näkeepä mieskin mut muuten kuin hiukset hapsottavina lenkki lookissa :D

Marju ja Minni 26 tasan

Vierailija

Selkä on ruvennut kipeytymään ja aattelin kysellä fysioterapeutille lähetettä kun ens maanantaina neuvola. Ei kuitenkaan lääkärineuvola, joten ensiksi pitää tietysti käydä lääkärilläkin. Tylleröä (10kk) odottaessa viime syksynä kävin fysioterapeutilla ja oli aivan mahtavaa olla hierottavana, ja vain 6 ¿ kerta..., mutta ei se kyllä vienyt kipuja kokonaan. Tympeä kipu, tuntuu että puukko olis selässä.

Miehistä... Mulla kanssa toinen kierros menossa. Eka oli mun nuoruuden rakkaus, oltiin seurusteltu 14 v lähtien : ) Vauvaa haluttiin yhdessä, mutta kuinka ollakkaan raskausajan suhde mieheen oli jo jotain mitä en ollut osannut odottaa. Mies oli kyllä juonut aina sellaset änkyräkännit kun vaan juomaan pääsi, mutta raskaana ollessani en voinu sietää sitä että toinen kömpii hirveessä kunnossa viereen! Kun poika oli vuoden niin päätettiin erota. Tuossa vaiheessa minussakin oli varmasti jo yllinkyllin syytä, mutta pääasiassa suhde ei kestänyt sitä että hoidin vauvaa ja toista vähän isompaa penskaa...

Nyt mullakin on ihana mies ainakaan se ei käy baareissa, on mukana odotuksessa ja hoitaa pikkuistamme aivan ihanasti. Esikoiseni (9v) kanssa sillä on omat juttunsa, riitoineen päivineen : ) Mutta en minäkään ihan nurisematta pääse kun se on totaalikieltäytyjä raskauden aikaisesta seksistä. Ennen se sentään jaksoi sanoa että oon tosi seksikäs raskaanakin, mutta ei vain voi... Nyt se ei enää jaksa sanoa mitään kannustavaa, suuttuu kyllä jos itse vaikkapa nurisen ulkonäöstäni. On kai sekin positiivista... : /

Muuten olen kyllä mielestäni hyvässä kunnossa. Painoa on tullut rutkasti, mutta siitä murehtii vain neuvolan täti! Turvotusta ei vielä ole ollut, eikä supistuksia. Vauva potkii mahassa tosi hiljaa, mutta paljon. Ehkä mulla on vielä tuoreessa muistissa edellisen raskauden potkut loppuajalta ja siksi nämä tuntuu tässä vaiheessa pieniltä! Minäkin heräilen aamuyöstä, kuudesta eteenpäin usein vain makaan ja mietiskelen kunnes tyttö heräilee ennen seiskaa ja aloittaa omat touhut sängyssään.

Siinähän tulikin taas monen päivän edestä juttua... Hyviä vointeja kaikille!

Mymmeli rv 25+4

Vierailija

Ai että muillakin on univaikeuksia? Mä heräsin kahden maissa vessaan, pyörin sängyssä pirteänä ties kuinka kauan...ei kiva. Onneksi esikko nukkui kahdeksaan normaalin puoli seiskan sijaan...

Mun mies on oikea kotihiiri; tulee neljältä kotiin töistä ja lähes aina viettää illan kotona. Mun mies käy baarissa ehkä kerran kuussa tai kerran kahdessa kuukaudessa tapaamassa sinkkukavereitaan, joita ei muuten juuri tapaa. Ollaan oltu yli kahdeksan vuotta yhdessä, ja ehditty mennä yhdessä ja erikseen, niin tuo viihtellä käyminen ei ole mikään kynnyskysymys. Esikon ja tämän toisen odotusaikana mies kyllä tulee mukaan ultraan jne, mutta ei mitenkään intoile tai tunteile, kuten minä ;) Ja kuitenkin esikon synnyttyä hän oli ihan myyty, ja on osallistunut esikon hoitoon täysipainoisesti ja ihan omasta aloitteestaan. Vaipan vaihto, syöttämiset ja nukuttamiset sujuu mieheltä siinä missä multakin, ja voin rauhassa mennä menoilleni, jos tarvetta. Heh, ja mun miehellä on kai niin vahva libido, ettei sitä mun kasvava vatsa (ja takamus) haittaa yhtään ;)))

Spiral 24+2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat