Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

okei, ei tämä nyt vielä tarkoita keskenmenoa. Kerran tullut sellaista aivan tummanruskeaa tuhtura. Mutta voi luoja kun pelottaa... voiko nyt soittaa sen ambulanssin ja poliisin ja palokunnan.

Tiedän ettei tuolla kohdussa vielä mitään kunnolla näkyis. Mutta jos menisin vain ensiapuun ja vaatisin päästä ultraan niin tekisivätköhän ne se...saisi edes tietää onko tuolla kohdussa mitään ja onko se oikeassa paikassa.

kädet tärisee eikä tiedä mitä tässä tehdä. Okei, pieni tuhru alkuraskaudesta voi olla aivan normaalia ja tuhruttelihahn mulla ennenkuin kuukautiset oli myöhässä.

Mutta ei se lohduta. Pelottaa vain niin kovasti

Kommentit (7)

Soitin lääkäriin ja mitään en voi tehdä, muuta kuin odottaa. Edes ultraan en pääse.

jos tuhru loppuu voidaan ensi viikolla ottaa uusi raskaustesti. Lähin yksityinen ultra on reilun 60km joten sinne olisi vaikea päästä nyt...

Mua vain itkettää. Juuri nyt ei tuhrua tule joten tuskin tämä vielä kesken on mennyt mutta pelottaa niin pirusti että miten tässä tulee käymään...

Tiedän kyllä että mitään ei voida tehdä, menee kesken jos menee. Mutta olisin halunnut edes ultraan jotta näkisi mikä tilanne tuolla on...

Miten mä kestän tämän jos nyt menee kesken. Vuosi tätä raskautta toivottiin...

Millä viikolla olet menossa? Itsellä alkoi pieni tuhru n. rv 5+ päivällä ja illalla tuli jo siteellisen verran verta. Tuntui, että mahaa jomotti ja selkääkin särki ja kaikki raskausoireet olisi hävinneet. Olin ihan varma keskenmenosta, kun ensimmäisessä raskaudessa ei mitään tämmöistä ollut. Viikon verran tuhrutti sitten välillä vielä ja yhtäkkiä kaikki raskausoireet oli tallella: rintojen kivistys, kamala kuvotus ja väsymys. Synnärille eivät huolineet, kun en verta ei paljon ollut vuotanut eikä mitään kipujakaan sitten enää ollut. Lohduteltiin, että juuri tuossa vaiheessa istukka kehittyy ja joillakin on ihan tavallista, että sen yhteydessä saattaa tulla jopa vertakin. Yksityisellä kävin sitten ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Alkio tosin niin pieni, että gyne oli vähän epävarma sykkeestä. Toisenkin kerran kävin ultrassa vielä parin viikon päästä, että syke varmasti näkyi ja taas oli kaikki hyvin; ei merkkiäkään keskenmenosta. Nyt viikkoja 12+0 ja hiukan olen jo huokaissut helpotuksesta, kun vuotoja ei ole sen koommin näkynyt. Neuvolassakin sanoivat, että tuhruttelu on yllättävänkin yleistä. Ja nyt kun olen monen kanssa asiasta jutellut, monet ovat kertoneet, että nimenomaan toisessa raskaudessa tällaista vaivaa ollut.

Toivottavasti sinulla kaikki hyvin!!! Pdän kovasti peukkuja. Tiedän kuinka stressaava ja kauhea tilanne on.

[color=fucshia]Onhan tuhruttelu jo loppunu? Toivon hartaasti, että kaikki on hyvin bdbdbdbdbdbdbdbd

Minä, jos kuka tiedän miltä sinusta tuntuu. Kävitkö ultrassa? Minuakaan ei olisi niin vain sinne päästetty. Lähetteen sain itselleni, jossa oli ett jos kivut ja vuoto yltyy niin sitten voi mennä. Mutta meninhän sitten yhtä kaikki, vaikka noin ei käynytkään.

Parempia päiviä ja kaikkea hyvää toivotellen

Zatu

Mutta ei ollut mitään vaarallista. Lääkäri sanoi vain, että pitää tulla verta kunnolla, eli enemmän, kuin kuukautisvuotoa.

Nyt mennään jo viikolla 22+0.

Toivottavasti sulla sama tilanne, tsemppiä!

Minulla oli kahden viikon ajan pientä tipottelua ja tuhraamista, viikkoja ei ollut vielä montaakaan. Ja voi että pelotti. Varsinkin kun ensimmäinen raskaus meni niin hyvin ilman mitään oireiluja ja kaikki hässäkkä ja epäonni tapahtui vasta synnyttämään mennessä ja toipilaspäivinä. Nyt olo oli/on edelleen sellainen että " tieto lisää tuskaa" , luin nettiä ja lehtiä ja olin IHAN varma että kesken tämä menee.

Mutta tipottelu loppui ja neuvolan tätin kanssa pähkäilimme että kyseessä oli varmaan kummittelevat kuukautiset. Onneksi naapurikylän neuvolassa on käytössä vanha ultra ja sinne pääsimme kuviin. Elinvoimainen sytkyttelijä sieltä löytyi mutta myös jotain muuta... Niin aikaisella viikolla lääkäri ei ko. koneeseen luottaen uskaltanut sanoa olisiko kyseessä ehkä kaksonen tai sitten jokin verihyytymä, josta se vuotokin olisi voinut johtua. Sairaalaan pääsemme tarkempiin tutkimuksiin ensi viikolla, rv13. Hyvä niin.

Tältä palstalta olen lueskellut että monilla on saattanut olla alkuraskauden ajan epäsäännöllistä vuotoa, toisilla on saattanut jatkua pidempäänkin. Toisilla raskaus on jatkunut ihan mallikkaasti - toisilla vähemmän hienosti. Pikkusen helpotti tietää että muillakin voi olla samat ongelmat, mutta vasta se lääkärin tutkimus antoi sen " lopullisen" rauhan tunteen. Ja ilman tuota tk:n ultraa olisimme kyllä menneet kipin kapin yksityiselle.

... ottaa ihan rauhallisesti. Mulla tuli itsellä pientä tuhrua kahden ekan raskauskuukauden aikana aina sillon ku ois ollu menkat. Ootko ollut yhdynnässä lähiaikoina? Paikat voi olla verekkäät ja voi olla et tulee siksi: mulla tuli alussa. Yhdellä kaverilla jolla on kolme lasta on tullut joka raskaudesta tuhruttelua ja tällä palstalla on moni kokenut samankuin sinä ja raskaus on siitä huolimatta jatkunut. Jos vuoto muuttuu selkeäksi vereksi niin soita sitten lääkärille uudestaan mutta tuhruttelu on aika normaalia. Nyt reippaasti vaan ajattelet iloisia asioita etkä suotta stressaa. Iloisempi mieli on parempi kuin huolehtiminen koko ajan. Mulle sanoi lääkäri alkuraskaudessa kun kysyin tuhruttelusta että jos tulee kesken niin siihen ei auta mikään ei vaikka mä makaisin vaan paikoillani ja lääkäri sanoikin että parempi ku unohdan koko asian ja elän normaalisti niin kauan ku ei oo kipuja tai tule oikeeta verta. Ja nyt olen viikolla 17+4. Joten pää pystyyn tiikeri ja hyviä ajatuksia. Lähetän täältä voimahalin!!!

Annu =)

tuttavallani tuhrutti koko alkuraskauden ajan! vauvalla ei ollut mitää hätää ja kaikki on niin kuin pitääkin =)

toivottavasti tästä oli hiukan apua..itselläni kun ei ole tuhruttelusta kokemusta =/

hymyä huuleen ja heitä negatiiviset ajatukset romukoppaan!! =)

nekkuli ja masukki 29+6

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat