Vierailija

Mieheni lähtee tänään äidilleen ja ottaa vauvamme mukaan. Minä menen perässä huomenillalla.

Mies on ollut koko vauvan syntymän jälkeisen ajan kotona ja olemme hoitaneet vauvaa lähes puoliksi. En imetä. Anoppi on koko ajan hoitanut vauvaa n. kerran viikossa meillä siten, että olemme kaikki olleet kotona tai sitten minä ja mieheni olemme käyneet leffassa tms.

Tämä siksi, että saisin levätä.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (21)

mutta kun äiti jää lepäämään niin heti ihmetellään!

Isä on myös vauvan vanhempi! Kyllä vauva voi yhden yön olla erossa äidistään!

Mikäli nämä tauot lastenhoidossa auttavat sinua jaksamaan paremmin lapsesi kanssa ja sinulla löytyy lähipiiristä luotettavia & halukkaita lastenhoitajia niin mikä ettei. Parempi se lapselle, ett vanhemmat levänneet ja voivat hyvin kuin väsyneet vanhemmat. Isovanhemmillekin kokemus lienee positiivinen. Älä noteeraa kateellisten kritiikkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ei ekaan puoleen vuoteen nukuttu yöllä kuin max 2h kerralla. Päiväuni mahdollisuutta ei ollut kun taapero ja vauva nukkuivat eri aikaan.

Ja vauva nukkui päivällä vain puoli tuntia kerrallaan.

Päivätkin huusi, koliikki.

Kyllä se voi vauvan kanssa olla raskasta.

Kyllä se mulle aika rankkaa on, kun mieheni on pitkäaikaissairas ja joudun hoitamaan sekä vauvaa, häntä että melkeinpä kaikki kotityöt. Vaikkakin vauvan kanssa mies onneksi on pystynyt olemaan kiitettävästi ja läsnä koko ajan.

Lisäksi en jaksaisi lähteä vielä tänään sinne anoppilaan vaan olisin mieluummin kotona. Olemme myös ajatelleet mieheni kanssa, että hetki erossa tekisi suhteellemme hyvää. Kun tosiaan olemme koko ajan yhdessä :)

Minullakin mies on sairaana, eikä parantumisesta tietoa. Onneksi mies pystyy auttamaan kotihommissa ja hoitaan lapsia.

Mutta pääpointti: se, pärjääkö mies vauvan kanssa. Vastaus siihen: totta kai pärjää, jos kerran on halukas lähteen vauvan kanssa jonnekin pois kotoa.

Ilmeisesti et täysimetä tai olet pumpannut tarpeeksi maitoa miehesi ja vauvasi reissua varten. Minä en juuri tämänkään takia edes voisi olla erossa vauvastani, sillä täysimetän, enkä saa pumpulla mitään irti. Mutta kuten sanottua, en tarvitsekaan irtiottoa :-) En vauvasta enkä miehestäni, jota myös näen 24/7.

ihan hyvää mullekin, mutta en osannut pyytää apua, kun tartteehan äidin jaksaa hoitaa omat lapsensa itse asenne oli mulla ja sitten paloin loppuun, kun en nukkunut juuri ollenkaan. Eli tosi järkevää ottaa joskus huilitauko lapsesta.

Olisiko se jo liikaa, jos en menisi itse anoppilaan lainkaan ja mies ja vauva tulisivat kotiin vasta sunnuntaina? Eli olisivat kaksi yötä poissa. Pelkään, että se olisi liian pitkä aika..

kuten joku tuossa jo kirjoittikin, ettei kukaan päivittelisi sitä, jos isä olisi kotona lepäämässä kun vauva ja äiti anoppilassa... Ilman muuta voit olle rennoin mielin, mikset voisi kun kerran läheinen isä on vauvan mukana tutulla anopilla?? Meillä myös mieheni on ollut alusta asti tasaveroinen vanhempi, eikä mikään äidin pikkuapulainen. Ja tuon " viiden lapsen äidin" kommentin voi jättää ihan omaan arvoonsa.. Henkilö, joka noin hanakasti kommentoi toisten jaksamista henkilöiden taustoja tuntematta, on juuri sellainen ylipainoinen tuulipukumamma, joka ei osaa enää elää muuta kuin lastensa kautta tajuamatta, että se on lapsille haitallista. Ole ap huoleti, jos ikävä yllättää, voit aina mennä anoppilaan perässä!!

Hienoa että isä saa osallistua. Valtaosa palstamammoista ei salli isän osallistumista täysivertaisesti, mutta sitten valittavat täällä kun ei ole aikaa, mies ei osallistu jne.

Siispä älä välitä negatiivisista kommenteista, kateutta ne pohjimmiltaan on, kun miehesi osallistuu ja itse ovat pilanneet tämän mahdollisuuden jättämällä isän ulkopuolelle (tai sitten isä on täydellinen kävelevä katastofi ja luuseri, josta ei edes olisi mihinkään).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat