Vierailija

Valmistun keväällä tradenomiksi ja totuushan on se, että kyllä tekevä töitä saa. Haluaisin kuitenkin lähteä opiskelemaan sairaanhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi. Pitäiskö hakea vaan mahdottomiin paikkoihin ja sanoa, että voi enpäs päässyt mihinkään töihin vai unohtaa opiskelut?

Kommentit (7)

Olen valmistunut lakimieheksi vuonna 2000. Jo silloin ajattelin, että olisin halunnut mielummin eläinlääkäriksi. Nyt olen ollut 4 vuotta työelämässä ja minulla hyvä vakituinen duuni. Vuoden olen ollut poissa työelämästä äitiyslomalla. Nyt sitten ajattelin, että voisin ensi keväänä hakea eläinlääkikseen ja jos pääsen sisään aloittaa uuden ammatin opiskelun.

On niin ÄLYTTÖMÄN vaikea jatkaa opiskeluja täysipäiväisesti, kun on ollut töissä.

a) menosi ovat kasvaneet ja niistä ei enää opintorahalla selvitä

b) olet vanhempi, ikävää olla teinien kanssa opinahjossa

c) tulosi ovat kasvaneet - palaatko OIKEASTI opintorahalle.

Työkokemus on tärkeää, mutta saat sitä myöhemminkin hankittua. Opiskeluun palaaminen on hankalaa. Nykyaikana monipuolinen tutkinto on tosi tärkeä... työkokemus tärkeämpi, mutta sen siis ehtii hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mene välillä töihin, työkokemus ajaa aika monen koulutuksen yli. Ja aika monella koulupaperilla saat pyyhkiä takapuolta jos ei ole työkokemusta

Perhe on kuitenkin yhteinen yritys ja sen ajan, kun minä opiskelisin, olisimme miehen tulojen varassa, joten en yksin voi tuosta vaan päättää, että jatkampa opiskelua vielä kolme vuotta eteenpäin. Siksi sovittiin, että mieluummin töihin, mutta ei ainakaan kotiin makaamaan.

Alanvaihdos vaan houkuttaa, niin paljon että tekisi mieli lähteä opiskelemaan jo nyt.

T:ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat