Seuraa 

Poika on 1v7kk ja tähän asti nukkunut pinnasängyssä omassa huoneessa. Mutta nyt kiipeilee pinnasängyn laitaa vasten ja pelkään että pian tippuu kun aikansa vielä kiipeilee...

Siispä olisi varmaan aika ostaa sänky ja opettaa poika nukkumaan siellä. Mitenhän tämä onnistuu...? Poika nukahtaa iltaisin pullon kanssa hyvin itsekseen mutta päiväunille meno on vähän kovemman takana. Yksin nukahtaa kyllä ajallaan, mutta ei malttaisi rauhoittua edes pullon kanssa. Pelkäänkin että " joudumme" nukuttamaan poikaa sänkyyn siirtämisen jälkeen tai että hän ei pysy sängyssä ja nukkumaan menoista tulee kamala show. Meillä on lisäksi 4kk ikäinen vauva ja tähän tilanteeseen en juuri kaipaisi ylimääräisiä koettelemuksia, niinkuin varmaan ymmärrätte :)

Olenkin tässä miettinyt myös tuota unipullon pois jättöä (laiskuus vain aina vie voiton ja poika saa pullon) kannattaako tehdä samalla vieroitus pullostakin vai ennen sänkyyn siirtoa vai vasta sen jälkeen... Jos vieroitan pojan ennen sänkyyn siirtoa, pelkään että poika tippuu pinniksestä jos nukutamme häntä siellä yhtään pidempään (ollaankin menossa tänään sänky ostoksille) Jos taas annan pullon uuteen sänkyyn alkaako uudet taistelut pullon vieroituksen yhteydessä... Tuleeko liikaa muutosta jos kerta rytinällä siirtää uuteen sänkyyn ja jättää pullon pois...Mielipiteitä??? Itse vähän olen sillä kannalla että uuteen sänkyyn ja pullo pois, miltä kuulostaa?

Kertokaa miten teillä on toimittu kun pinnäsänky on vaihdettu, kaikki vinkit ja kokemukset otetaan vastaan. Kiitos jos vastaatte!

Kommentit (2)

Minä olisin sitä mieltä, että yksi muutos kerrallaan, eli ensin uuteen sänkyyn ja sitten vasta pullo pois, kun tottuu sänkyyn.

Meillä hoidettiin kyllä kerralla muutto pinniksestä lastensänkyyn ja samalla vanhempien makkarista omaan huoneeseen. Nukuimme vuorotellen reilun viikon lastenhuoneessa patjalla varmistamassa, että tyttö ei herättyään lähde vaeltelemaan tai itke itseään täysin hereille ennen kuin me heräämme rauhoittelemaan. Nyt nukkuu jo hyvin uudessa sängyssä.

Hei,

Minä vaihtaisin uuden sängyn ja jättäisin pullon pois samalla kertaa. Pojalle voi tällöin sanoa, että isot pojat nukkuvat isojen poikien sängyssä ja siellä ei ole pulloa tarjolla (piste). Hyvällä tuurilla juoni menee läpi kun aikuinen on vaan tosi pokkana. :-)

Meidän kokemus 2-vuotiaan siirtämisestä pinnasängystä lastensänkyyn oli, että pojan nukahtamista sai valvoa 4 kuukautta sängyn vieressä lattialla maaten. :-b Muuten herra ei pysynyt sängyssä. Tämän 4 kuukauden jälkeen oppi sitten jäämään sänkyynsä.

Uusi sänky oli pojalle tosi mieluinen. Hän osallistui itse sängyn kasaamiseen ja oli tosi touhuissaan sängystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat