Vierailija

Eikös vauvat syö ja nuku vaan. Meidän reilu viikkonen vauva valvoo tosi paljon. Onko se vain ominaisuus vai pitäskö tehä jotain?

Kommentit (5)

Taitaa olla ap:n esikoinen.

Kyllä taatusti vauva nukkuu välillä:)

Esikoisen saaneilla vaan hiukka ongelmia sopeutumisessa, kyllä ne terveet vauvat valvovat myöskin, eikä vain nuku tai syö:)

Mutta niin meillekin tuli eniten neuvoja niiltä, joiden vauvat kuitenkin nukkuivat liki sen 20 tuntia. Ja neuvot oli just tasoa: annatte vain kunnon pullollisen maitoa illalla, niin kyllä nukkuu monta tuntia sikeesti. Joopa, niin kuin nyt noin yksinkertaista ei olisi ymmärretty jo aikapäiviä sitten kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei siihen kukaan missään mitään neuvoja osannut antaa. Kun koittaa vaan itse keksiä, mistä se voisi johtua. Onko vatsavaivoja, kiemurteleeko, piereskeleekö. Ja jotkut vauvat vain ovat vähäunisia. Minä silloin luin, että jotkut vauvat nukkuvat vain 8 tuntia vuorokaudessa. Meidän nukkui sentään pitkälle toistakymmentä, mutta ei todella lähellekään mitään kahtakymmentä tuntia. Tässä asiassa vauvoista annetaan melkoisen ruusuinen kuva. Eivät ne todellakaan vain nuku ja syö.

Mutta kyllähän meilläkin epätoivoisia oltiin. Minä kieltäydyin lopulta syömästä suunnilleen mitään muuta kuin perunaa ja lihaa, jotta vauvan vatsa olisi rauhoittunut. Siis äidinmaidon kautta vauvaan kulkeutuu osasia kaikesta mitä äiti on syönyt. Ja vauva siis voi olla allerginen mansikoille ennen kuin on syönyt itse yhtään mansikkaa.

Mutta nämä allergiat ja vatsanväänteet ovat siis vain yksi vaihtoehto.

Selviytymiseen ohjeet on karuja. Kannattaa miehen kanssa pitää valvomisvuoroja, jolloin toinen nukkuu yksin eri huoneessa. Näin me jaksettiin. Muutettiin takas samaan sänkyyn nukkumaan vasta lapsen ollessa 10 kk, kun piti luovuttaa vierassänky yövieraille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat