Vierailija

Ei raskausdiabetesta kuitenkaan. Pelottaa! Mistähän kaikesta vauvan makrosomia voi johtua?

Kommentit (11)

edelliseltä lapselta viimeisllään 33 ja lapsi paino syntyessään 4660. et ei se sano ihan mitään. ja kaikilla lapsilla ollu tuo sama mitta vaikka yksi lapsi taas painoi 3000g. en usko ollenkaan noihin mittoihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauva painoi syntyessään rv. 38 3200g joten normaali painoinen oli. Tokassa raskaudessa huiteli sf mitta rv. 36 38:ssacm ja silloinkin vauva ihan normaali. Syntyi rv. 42+1 ja painoi 3800. Kolmannessa oli myös iso sf mitta ja vauva painoi 3600 rv, 41+5. Ei minulla ainakaan siis sf mitta merkinnyt isoa vauvaa.

mulla oli rv 34 sf-mitta 39cm!!!! ja poika syntyi viikolla 36+6 ihan normaalin painoisena ja kokoisena (3400). Lapsivettä oli paljon, vauva oli perätilassa. Raskausajan diabetestä ei ollut eikä muitakaan ongelmia minulla eikä vauvalla. Maha vaan oli ihan kamalan kokoinen.

En nyt muista miten ne käyrät meni, mutta mulla oli kakkosta odottaessa käyrien yli sf koko ajan eikä rask.diabetestä myöskään. Vauva syntyi sopusuhtaisena 3,8-kiloisena silti. Saattaa olla paljon syytä myös vauvan asennossa/lapsiveden määrässä ja toki mittaajastakin kiinni. Onko varmaa että vauvasi on sitten isokokoinen, onko asiaa tutkittu?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat