Vierailija

Tuttu tilanne: puhelimeesi soittaa myyjä, joka alkaa heti paasata tuhatta ja sataa eikä pysähdy kysymään mitään ennen kuin parinkymmenen minuutin kuluttua. Yök. No, näin hanskaat tilanteen:

1) Pysy kohteliaan iloisena. Se raukka tekee vain työtään, ja yhteisymmärryksessä asiat sujuvat parhaiten.

2) Kun myyjä ensimmäisen kerran vetää henkeä, puhu siihen puolen sekunnin taukoon. Aloita " Kiitos, mutta..."

3) Sano ensimmäiseksi, että rahaa ei *juuri nyt* ole eikä tipu. " Tilanne on nyt sellainen, että kotibudjetti on tiukalla." / " Nyt emme voi auttaa." / " En ole juuri nyt kiinnostunut tästä tuotteesta." Avain on se " juuri nyt" - jos vain tolkutat olevasi köyhä, myyjä ei usko; " juuri nyt" avaa oven sille, että ehkä joskus myöhemmin (ja kampanjat eivät yleensä kauaa kestä), ja vakuuttaa myyjän, että tämä ei nyt kannata.

4) Jyrää vastakommentit kuuntelematta sanoen: " Siltikään en ole nyt kiinnostunut." Älä keskeytä, mutta älä yhtään, YHTÄÄN poikkea tästä linjasta. Kiitä aina välillä ja sano vaikka, että onpa kiva, nyt tiedän tästäkin tuotteesta, ehkä sitten joskus on varaa.

5) Jos olet pysynyt iloisena, pirteänä, kiinnostuneen mutta varattoman kuuloisena, 99% myyjistä lopettaa puhelun itse ja kaikille jää kohtalaisen hyvä mieli.

6) Jos tilanne jatkuu yli kaksi minuuttia, sano: " Anteeksi, nyt minun on mentävä. Kiitos soitosta." Ja lyö puhelin korvaan. Näin et saa hirveitä tunnontuskia tylyydestä.

Tämä metodi oikeasti toimii kun sen hiffaa. Se toimii myös basaarimyyjiin etelässä (" Not today, thank you... Not tonight..." )

Sivut

Kommentit (32)

Näkyviin numeroihin vastaan mutta jos on lehtimyyjä niin kerron että en voi nyt jutella koska on kiire. Myyjä usein kysyy että voinko soittaa uudestaan, tietenkin vastaan että voit. Puhelun loputtua laitan numeron muistiin, kirjoitan että LEHTIMYYJÄ. Joku myyjä jaksaa tavoitella useinkin mutta väsyy ennenpitkää ja lopettaa yrittämisen.

Vierailija:

Lainaus:

Miksi se pitäisi tehdä noin vaikeasti?

Minä pääsen poikkeuksetta myyjistä eroon kun hönkäisen heti ensimmäiseen väliin: " kiitos, en ole kiinnostunut" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin raskas elämäntilanne, etten jaksa keskittyä tähän asiaan. Vedän vielä sellaisella äänensävyllä, että olisin itkuun pillahtamassa. Jostain syystä kaikki lopettaa puhelun ja hyvin äkkiä.

voikin heti alkuun tiukata, mistä oma numero on heille kulkeutunut ja kysyä työnantajaa ja kertoa, että minulla on kyllä suoramarkkinointikielto. Tai sitten hankit salaisen numeron. Sen jos myyjä onkii tietoonsa, kysyt vastaavasti, mistä hän on saanut salaisen numerosi. Kyllä loppuu puhelu nopeasti.

Myyjien aika on rahaa, eivät halua tärvätä sitä pyörittämällä koko myyntipuhetta läpi.

Eikä tartte siis edes valehdella tai lykätä sitä kieltäytymistä (" juuri nyt ei ole rahaa" ), joka vaan panee sen myyjän soittamaan kuukauden päästä uudestaan.

Mulla ei ole ikinä ollut ongelmia puhelinmyyjien kanssa, sanon napakan kohteliaasti että en tilaa nyt - ei siihen mitään tekosyitä ja selityksiä tarvi keksiä. Hohhoijaa.

Olenkin tallettanut numeron muistiin ja kun puhelu tulee vastaan " Tämä on automaattinen puhelinvastaaja. En tilaa 7päivää-lehteä, kiitos soitostasi" . Yleensä puhelu loppuu ennen kuin oon ehtiny sanoa litanian loppuun.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat