Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kyselisin teidän jälkisupistusten voimakkuudesta...

Tiedossa on, että toisen, kolmannen jne. kohdalla jälkisupistukset sen kuin kasvavat.

Esikoinen tuli alle kahdessa tunnissa, kivunlivitystä ei ehditty antamaan ja sitten seuraavan yönä alkoi TAJUTTOMAT jälkisupistukset, jotka jatkuivat KOKO yön. Mies oli jo tyytyväisenä kotona ja mä olin melkeen yhtä kipeenä keskellä yötä sairaalassa, kun itse synnytyksessä. Hoitajat eivät uskoneet ja antoivat aluksi vain panadolia. Vapisin ja hikoilin niin, että huonetoveri käski painamaan nappia aina uudestaan. Lopulta hoitajat valittelivat, että he eivät saa antaa enää mitään vaan pitää soittaa lääkäriltä lupa. Eivät ottaneet ollenkaan todesta, kun olin vasta esikoisen saanut. Luulivat varmaan, että kivulievitys oli lakannut ja nyt tyttönen sai tuntea, miltä kipu tuntui, vaikka siis synnytinkin ilman mitään.

Seuraavana päivänä lääkäri kierroksella sanoi, että kovat jälkisupistukset ovat tyypillisiä syöksyissä, koska kohtu jatkaa samaan tapaan kutistumaan vauhdilla. Tämä sitten selitti aika paljon, mutta takana oli todella yksinäinen ja pelottava yö.

Toisen kohdalla jälkisupistukset ovat siis jo odotettuja, mutta vähän jänskättää, että miten kovia nyt sitten ovat.

Kokemuksia!

Kommentit (4)

että olisin kokenu jälkisupistuksia lainkaan. Synnytys kesti 6,5 tuntia. Kuopus syntyi 2,5 vuotta sitten 3,5 tunnissa ja silloin vain imettäessäni seuraavat päivät oli kovia jälisupisteluja niin että kiemurtelin aina syöttäessäni ja purin hampaita yhteen tms. Sain muistaakseni kans vain panadolia ja ketorinia mutta kun en osannu ajoittaa oikeeseen aikaan niitten särkylääkkeitten ottoa niin niistä ei ollu hyötyäkään..Jos tämä kolmas sitten noudattaa samaa kaavaa ja tulee 1,5 tunnissa ja jos on entistä kovemmat jälkisupparit niin mitäs sitten?! Mutta tiedän juu mistä puhut. Ei kaikki kipu pääty siihen lapsen syntymään..

Eka synnytykseni kesti n 4 tuntia, eikä ollut sitten minkäänlaisia jälkisupistuksia, toisen kohdalla synnyts kesti n. 6 tuntia ja jälkisupistukset olivat todella kipeet, eli juuri kuin itsekkin kuvailit. mutta mulle hoitsut anto heti jotain lääkettä, en kyllä pirukaan muista mitä oli, mutta ei särkylääkettä, kun ei imetyksestä meinannut mitän tulla..

Tsemppiä sulle!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla ekan jälkeen ei tainnu kauheesti jälkisuppareita olla, koska en semmosia ainakaan muista. Tokan jälkeen (laitoksella ehittiin olla reilut 4 tuntia) oli melko kivuliaat jälkisupistukset ja minä myös purin hammasta aina imettäessä. No kolmas syntyi tän viikon maanantaina ja pelkäsin etukäteen niitä jälkisupistuksia, ku aattelin, että ne pahenis. Sairaalassa ehin olla vajaan tunnin, ku poju oli jo syntyny (eli aikaa nopeaa tuli) ja jälkisuppareita ei ollu juuri minkään vertaa. Kahtena eka yönä pyysin yhen panadolin, ku pikkasen imettäessä tuntu epämukavalta ja yritin saada nukuttua, mutta vallan hyvin oisin kestäny myös ilman särkylääkettä.

Että tällanen poikkeuskin kai sit voi sattua... :)

eli neljä lasta on siunaantunut,joista kaksi viimoista syntynyt todella nopeasti.jälkisupparit oli tosiaan omaa luokkaansa,ja alkoivat heti salissa synnytyksen jälkeen.nyt neljännellä kerralla pyysin heti särkylääkettä kun olin vauvan rinnalle saanut jälkisuppareitten takia.

otin niitä sitten tasasesti muutamia päiviä,ja ehkä pahimman terän niiltä veikin.

synnytin kyllä ilman kivunlievitystä,mutta jälkisupparit ei enää napannut.. ;)

-nasuli ja kirppu 3vkoa

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat