Seuraa 

Heippa kaikille!

Minulla on 5,5kk tyttö ja ollaan alettu antamaan nyt muutama päivä sitten perunaa maistiannoksina hänelle. Liikkuu jo paljon neiti ja heräili viime yönä tunnin/parin välein " syömään" . En ole kyllä varma oliko hänellä edes nälkä,mutta annoin heti rintaa, koska en voi varmasti tietää, että heräsikö hän nälkään vai muuten vaan. Söi kyllä aina jonkun verran ja nukahti sitte kiltisti. Mutta nyt haluaisin kysyä, että voisinko antaa illalla hänelle myös puuroa jo nyt vaikka ollaan alettu antamaan perunaa ihan muutama päivä sitten? Kaupan maissivelli ei passanut hänelle ollenkaan 4kk iässä, kun sitä kokeiltiin viikon verran sillon. Haluaisin kuitenkin antaa illalla hänelle puuroa sen takia, että voisin varmasti tietää, ettei hänellä voi tunnin päästä olla nälkä jos hän herää. Helpottaisi sitten sen verran, että antaisi vaan tuttia suuhun hänelle tai koittaisi muuten nukuttaa, ettei vaan rinnalle nukahtaisi. Joku joskus puhui riisihiutalepuurosta, niin voisiko joku kertoa tästä minulle, esim. miten valmistetaan ja muitakin puuro-ohjeita vauvalle ottaisin mielelläni vastaan... :)

Kiitosta kaikille lukeneille! :)

-Moona ja Petra-

Kommentit (1)

omalle aloitin kauravellin vasta yli 8kk vanhana. siihen asti tein riisipuuroa ja juotin valmista maissivelliä.

riisipuuron voit tehdä valmiista esikypsennetystä riisipuurohiutaleesta, eli se löytyy samasta mistä elovena yms hiutaleet.

valmistuu nopeasti, eli paketista löytyy ohje. itse noin pienelle sauvasekoittimella jauhoin ne hiutalee hienoksi, eli jauhoin valmiiksi enemmän oli sit helppo ottaa aina. laitoin noin 1,5 dl vettä ja jauhetta vajaan desilitran, liedelle kattilla ja kun kiehahtaa niin virta pois kypsyy sillä saaavutetulla lämmöllä hyvin, sekoittaa pitää. valmiin puuron jäähdytin korvikkeella syöntilämpöiseksi ja niin siitä tulee myös niin notkeaa kun haluaa, tai vellimäistäkin jos haluaa sillä aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat