Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei! Saisin edullisesti lähes käyttämättömät H&M:n kuvastosta tilatut äitiysfarkut (sellaset mitkä on nytkin kuvastossa myynnissä). Mietityttää vaan, että onko ne sitten ison masun kanssa kivat, kun niissä on eri värinen se vyötäröresori? Eli onko vaikea yhdistää niitä paitojen kanssa? Minusta näyttää, että ne farkut itessään näyttää tosi matalavyötäröisille ja sitten näyttää kuin alla ois vaal. siniset korkeat alushousut tms. ? Vai istuuko ne ison masun kans nätimmin? Pysyykö siinä esim. tiukka pitkä paita sievästi päällä? Kiitos jos joku kyseiset housu omistava viihtii kertoa kokemuksia!

(Näyttää kyllä aika useissa äitiysfarkuissa olevan erivärinen vyötäröresori, siitä vois päätellä, ettei se niin paha ole, jos kerran paljon myydään?)

Kommentit (11)

mulla on tollaset hm:n äitiysfarkut ja ite en oo niin kamalasti tykänny. Pakko vaa pitää kun ei viitti muitakaan enää ostaa. Kyllä ne ihan mukavat on jalassa, resorin ylin kohta tulee mulla navan kohdalle, ja viikkoja mulla nyt 30. Toisaalta ois kiva jos tulis ylemmäksikin se resori! Vähän häiritsee tosiaan se väriero, aina pitää olla senmittanen paita että se resori peittyy. Tiukka paita kyllä pysyy hyvin päällä.

Eniten mua häiritsee se koko, yleensä kun hm:n tavalliset farkut on ollu niin tiukkoja ja tilasin kokoa 40-42. Niin noi sit on aikas reilut, ajattelin et en viitti vaihtaa jos alkaa takamuskin leviimään, mut ei, ne vaan lököttöö reisistä. Tuntuu et hiukka venähtänytkin. Et jos ostat niin kato et hyvät reisistä, kyllä ne tosta masusta hyvin venyy.

Ite ajattelin kaventaa farkkuja niin josko niillä jaksais tän loppuajan..

toivottavasti tästä jotain apua sulle..

Caron

Itsekin Caronin tapaan yllätyin housujen suuresta koosta! Tilasin juuri nuo samaiset 40/42 mallit, ja lahkeita saan kääriä jonkun verran. Resorikin on sen verran " löpsö" /oudon mittainen ettei meinaa mahan päällä kestää, vaan rullautuu alas..

Alunperin ajattelin, että huono ostos, mutta en jaksanut palauttaa, ajattelin, että myöhemmillä viikoilla voisi mennäkin. No ei ne nytkään (rv 35) mitkään ihme kapistukset ilman erästä lisävarustetta olisi, nimittäin HENKESELEITÄ!!!!

Saattaa kuulostaa erikoiselta, mutta kiinnitän nuo henkselit takaosasta ihan housujen keskiosaan, ja etupuolelta ihan sivuille (en siis eteen), sit vaan paita päälle. Itsellä on olo mukava, eikä kukaan edes hokase, että siellä on henkselit avittamassa. Tietysti vessareissuilla joutuu aina heittämään myös paitaa pois (=nostamaan kaulalle), että saa henkselit pois olkapäiltä. Mutta pienempi paha se kuin että olisi koko ajan housut kintuissa ja epämukava olo! =)

Ja vielä tuosta resorista.. On aika ärtsyn värinen, ja alkaa aika alhaalta, mutta itselläni on pari sellaista pidempi alaosaista äitiyspaitaa, joita pidän noiden housujen kanssa! Ei loppujen lopuksi hullumpi näky. Ja ne liian pitkät lahkeet olen kääntänyt, jolloin ei näytä edes, että olisivat sellaiset alaspäin suippenevat.

Noita henkseleitä itseasiassa käytän myös toisten Hennesin housujen kanssa, missä resori on kyllä reilusti yli mahan, mutta silti niissä on sen verran omituinen resori, ettei kunnolla ylhäällä kestä (ei johdu pienestä massusta, sf lähemmäs 33...). Tai sit tää mun kroppani on vaan niin outo, kun ei mikään vaate passaa.. =/

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Katselin ja sovitinkin niitä H&M:llä pari viikkoa sitten, mutte sitten kuitenkaan ostanut kun tuntuivat aika tiukilta reisistä ja masu oli jo aika hyvä siinä vaiheessa. Aattelin käydä lähempänä joulua sovittamassa uudestaan, josko masu ois kasvanu enemmän ja pitäiskin ostaa L-kokoa. Nyt vaan rupesin tätä ketjua lukiessa miettimään, että ovatko sittenkään hyvät tuon reorin takia. Kommentteja?!

Monkey rv. 20+3

En kyllä suosittele kenellekään Hennesin resorivyötäröisiä farkkuja. Äitiyshousuissa PITÄÄ aina olla säätömahdollisuus.

Ne resorivyötäröiset valuvat mahaa pitkin alas, humpsahtavat lantion yli ja yhtäkkiä ovat kintuissa... Jos kävelee rivakammin, pitää resorista pitää koko ajan kiinni toisella kädellä. Kokeilin käyttää töissä ja hermo meni housujen kiskomiseen.

(Mutta ne ovat aivan ihanan pehmeää matskua, sohvalla makoiluun niitä voi käyttää.)

Itselläni Hennesin resoriäitiyshousut ei farkkua vaan puuvillakangasta

ja ovat kyllä aivan ihanat jalassa. Itseni ei ole ikinä tarvinnut nykiä niitä ylöspäin, ovat pysyneet aivan hyvin. Niissä on kyllä lanteilla vyölenksut, joihin heti laitoin vyön, ehkä se on auttanut niiden ylhäällä pysymiseen. Vyökin jää niissä niin alas ettei se paina mahaa ollenkaan. Olen kyllä pitänyt t-paitaa housujen (eli siis resorin) alla, voiskohan se vielä edesauttaa housujen ylhäällä pysymistä.

Itse en voisi kuvitellakaan ostavani säädettäviä housuja, koska se säätö ei olisi sopiva kuin aina pienen hetken kerrallaan, mutta resori kasvaa mahan mukana ja oli käyttökelpoinen viikosta 12 alkaen, kun omat housut kirsti ikävästi.

niisku 24+3

mun mielipide niistä farkuista on etten tykkää.. Se riippuu ihan minkä tyylisiä housuja on ennen raskautta tykänny pitää. Nuo farkut on just sellaset " ylhäältä leveet ja alhaalta kapeet" .. ei mun tyyliä. Mulla nyt vkoja 35 ja kyllä vois olla se resori hieman korkeempi tässä vaiheessa. ei oikeen yllä sillai enää koko mahan päälle. Opin sen, etten osta enää tulevissa raskauksissa tällasia housuja missä mahan yli resori.. Ne semmoset jotka jää ns. mahan alle on mun mielestä paljon mukavampia. ei ahista silleen.. mut siis ihan millasista ite tykkää! Nääkin on varmaan aika yksilöllistä, että mahtuuko loppuun asti..

_adele_

Oli sen verran tyrmääviä kommentteja, että pakko heittää oma mielipide. Mulle ne farkut on istunut tosi hyvin.

Muutamia kommentteja lukiessa tuli mieleen, että puhutaanko todella samoista farkuista...? Mä kuvailisin sitä vyötäröä jotenkin puolikorkeeksi, eli ei jää mahan alle, mutta ei yllä ihan ylös astikaan, tosiaan johonkin navan korkeudelle (rv:t nyt ~29?). Eli jonkin verran pitää paidasta löytyä pituutta ettei ihan napa paljaana kulje.

Mäkin aluksi arastelin tuota ' eriväristä' resoria ja olin alkuun aika tarkka, ettei se saa näkyä, mutta nykyään olen jo sen verran muhkea ettei tuo enää haitaa ;-) Mulla onkin usein tapana pitää tavallista lyhyehköä t-paitaa ja sen alla vatsan peittävää resorisuikaletta ja hieman erivärinenhän sekin on. Pahimmassa tapauksessa näkyy siis aika monta kerrosta... pääasia mulle, ettei maha ole paljaana.

... mutta niissä on kyllä leveämpi puntti kuin noissa farkuissa eli ei ole " porkkana" malliset. Mä ostiin siis ihan suoraan kaupasta. Mulla on tosin vasta 14. viikko menossa, mutta omat housut ei sovi... Mä oon raskaissut ton valumisongelman kanssa henkseleillä... selästä keskelle ja edestä rintojen sivuille niin ei näy ja hyvin toimii :-) Vessastakin suoriutuu aika nopeasti kun harjaantuu. Eli mulla ainakin ihan ok ja hinta oli kohdallaan!!! 29,90 :-)

Haginalle

Pidän niitä ainoastaan jonkin sortin hätätilanteessa, ei tunnu kivalta päällä ja näyttääkin oudoilta, ei istu. Mutta voihan ne tietysti jonkun muun mielestä taas olla ihan huiput.

mutta ompelin niistä mulle sopivat ;)

Eli mulla on paksut reidet ja kun ostin ne mammafarkut otin sellaset tietenkin mitkä sopi reisistä, mutta resori oli aivan liian löysä. Ajattelin että kyllä se masu kasvaa, että resorikin sopii ja housut pysyis jalassa. No, mutta eipä siinä niin käynyt. rv28 resori oli yhä löysä joten otin ompelukoneen käyttöön ja kavensin resoriosaa ja jatkoin sitä toisella resorilla että yltää masun yli (housut pysyy jopa jalassa). Nyt rv31 tuntuu hyviltä jalassa, ei paina eikä tipu jalasta :)

Rouva ja esikoinen

Taitaa olla vain niin, että jokaisen odottajan kroppa on erilainen. Vaikea sanoa, mikä sopii juuri sinulle. Mun täytyy kyllä sanoa, että olen pitänyt noista hennesin farkuista enemmän kuin mistään löysistä lökäpöksyistä, joissa näytän mielestäni pullukalta (vaikka en ole). Noi on istunut mulle tosi hyvin, vaikka yleensä farkkujen ostaminen on kamalan vaikeaa, kun olen pikemminkin reitevä ja persevä kuin tikkumainen.

Minäkin yllätyin siitä, että koko oli normaalia pienempi. Yleensä olen joutunut ostamaan L-koon housut, kun nämä nykyajan mallistot on tehty tikkutyttöjen mukaan. Nämä kyseiset hennesin pöksyt ovat kuitenkin kokoa M. Muutenkin olen huomannut, että monissa äitiysvaatteissa pitäisi melkein valita numeroa pienempi koko, että ne istuisivat. Ostin kesällä Lindexiltä M-kokoisen äitiyspaidan, joka on mulle vieläkin iso, vaikka menossa on 37. raskausviikko. Masu on kuitenkin mielestäni suht " normaalin" kokoinen.

Paidat saavat olla kyllä reilun pituisia, jotta tuo resori ei pilkota. Mielestäni se resori ei ole mitenkään karsean näköinen kuitenkaan. En tiedä sitten, onko kyseessä aivan samat housut. Nämä omani ovat tummansiniset ja resorikin on tummansininen. Itsekin tykkäisin hieman leveämmistä lahkeista, mutta ei nämä nyt mitenkään häiritse, kun eivät kuitenkaan kapene vaan ovat suoraa mallia. Onko jollakulla muka kapenevat hennesin äitiysfarkut? No, saattaahan näitä olla eri mallisiakin. Itselläni tuo resori on pysynyt tosi nätisti ylhäällä, ei oo siis koskaan ollut sitä ongelmaa, että housut tippuisivat kinttuihin. Samoin paidat ovat tosi nätin näköisesti, mikäli ovat vain sen pituisia, että resori peittyy. Mä en voisi kuvitellakaan pitäväni housuja, jotka eivät mene mahan päälle. Itseäni ärsyttäisi, jos paljas maha pilkottaisi housuista. No, makuasioita, sanoi kissa, kun takapuoltaan nuolaisi. :)

Toivottavasti nuo hennesin housut sopivat sinulle! :)

-Pilkku & Raggari-R 36+3-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat