Vierailija

Tietoturvapalvelun käyttöoikeuteni on menossa umpeen viikon päästä eikä ole varaa uusia sitä nyt kun pitää maksaa veromätkyjä, ostella joululahjoja yms.

Jos jään ilman tietoturvapalvelua, onko koneeni pian tukossa viruksista? Käytän paljon outlook expressiä, vähemmän messengeriä ja jonkin verran myös surffaan netissä.

Vai oisko ilmaisia HYVIÄ viruksentorjuntaohjelmia?

Jelppikää pliis!

Kommentit (26)

Käyttöjärjestelmän vaihto menee vielä yli hilseen, mutta josko selviytyisin ilmaisen virustorjuntaohjelman lataamisesta! Onko niitä vaikea asentaa?

Mikähän vaan ois se paras noista maksuttomista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi imuttaa ilmaiseksi netistä, jos osaat itse asennella jne.

Tosin voi myös ostaa ns. Linus-paketin, jolloin maksat ohjekirjoista, siististä paketista ja käyttötuesta. Mutta järjestelmä sinänsä on ilmainen.

Homma olisi erityisen simppeli, jos tulisikin automaattisesti lasku kerran kuussa ja tietoturva pyörisi jatkuvalla syötöllä automaattisesti. Mutta kun ongelma on se että mulla oli siihen vuoden lisenssi ja nyt se loppuu, ja vaihtoehdoksi F-secure esittää uuden lisenssin tilaamista, mikä täytyisi maksaa samantien, eikä siihen ole nyt varaa.

Nimenomaan halusinkin mielipiteitä ja niitä sain, nämä myös tukevat sitä ajatusta että tietotarvapalvelu pitää olla. Täytyypä heti ensi tilassa maanantaina kysellä josko saisi Elisan kautta sellaisen kuukausimaksullisen (nyt vasta tuli mieleen että sellainenkin ilmeisesti on olemassa, joskus näin kun mainostettiin), se ratkaisisi tämän homman hyvin yksinkertaisesti. Voin hyvin maksaa vaikka 10¿ kuussa mutten 100¿ kerralla.

Mutta ilmaisversio pitää muistaa päivittää usein (helppoa klikkaamalla Internet Update-kohtaa) tai muistaa laittaa Scheduler tekemään se vaikka kerran päivässä tai tunnissa, koska päivän aikana saattaa tulla useita päivityksiä.

pitää tietää mitä tekee, asennus ei välttämättä ole ongelmatonta, mitä laitteita tietokoneeseen on kytketty ja mistä löytyy niihin ajurit ja löytyykö edes, pitää opetella ihan uusi ympäristö, uudet ohjelmat jne.

Hyvä sille joka tietää ja osaa ja on perehtynyt. Itse en ole vaihtanut.

Omistan Mäkin, eikä ole ollut ensimmäistäkään virusta, spywarea, eikä muutakaan omituista. En ole ostanut ensimmäistäkään antivirusohjelmaa, tai ylipäätään edes ajatellut koko asiaa ikinä.

Mutta tietokonetta on varaa pitää??? Ei ymmärrä??!! Voiko jollain olla penni niin tiukassa, että kun joku autovero/ teeveelupa pätkähtää, niin ei ole samassa kuussa varaa sijoittaa edes tuon em. summan edestä ylimääräistä??!!??

Ja jos täällä nyt joku oikeesti niin tooooosi köyyyhä vastaa puolustaakseen, niin vastaanpa siihen, että se tietokone ja nettiliittymä maksaa myös (= siihen kyllä varaa??) (plus viikkokaljoihin, tupakkaan ja naistenlehtiin!)

Meillä on f- secure, josta joka nettilaskuun laskutetaan jotain 8¿. Niin se pysyy voimassa eikä siitä tarvi huolehtia. Lisäksi on palomuurit yms.

Totuus nimittäin on, että parissa viikossa koneesi on niin täynnä paskaa, että joudut kutsumaan ammattiauttajan paikalle, mikä laskuttaa vähintään sen 100¿ putsataksesi koneesi..... säästöä???

Maailman helpoin tietokone käyttää. Ei tule viruksen virusta, ei ensimmäistäkään spywarea. Firewall ja antivirusjutskat osa käyttöjärjestelmää.

Jos sen saa maksaa erissä niin varaa on kyllä! Tähän saakka olen saanut nuo palomuurit ja kaikki ilmaiseksi (ensin uuden tietokoneen kylkiäisenä, sitten laajakaistan kylkiäisenä) ja olen ollut siinä uskossa että kun tuon F-Securen ohjelman tilaa niin se on vähintään 100¿. Mistä sen, tai jonkun muun vastaavan, saisi osamaksuna?

Ja tosiaan, rahat on tiukassa, erityisen tiukassa nyt kun piti maksaa juuri kaksi suurta vakuutusmaksua (erissä tosin nekin mutta erät suuria kun on koko perhe ja teitty autokin vakuutettu), monen sadan euron mätkyt pitää maksaa (en tosiaan tiennyt maksavani liian vähän veroa, ennen on samalla prosentilla tullut palautuksia), lisäksi tulee lapsen synttärit ja joulu, kaikki nuo imee rahaa kun ne sattuu yhtä aikaa maksuun. Tietoturva on se ensimmäinen josta voisi tinkiä, vakuutukset ja mätkyt on maksettava sekä synttärit ja joulu lapsille suotava.

Jos jotakuta näin paljon mun rahanmenoni kiinnostaa. ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat