Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

32-vuotias mieheni on viime aikoina ollut todella huonomuistinen. Hän kuulee asioita " ensimmäistä kertaa" (joo, muidenkin kuin vaimon kertomia ;)), ei muista itse kertoneensa jo jotain vaan alkaa toistaa samaa juttua, unohtelee ja hukkaa esineitä..

Olin yläasteen tet-jaksolla töissä vanhainkodissa ja siellä oli hoidossa myös yksi alle 4-kymppinen dementikko. Dementiaan voi siis käsittääkseni sairastua nuoretkin.

Voisiko tästä olla kyse mieheni kohdalla ja miten ihmeessä otan asian puheeksi hänen kanssaan?!?

Voi stressi aiheuttaa tällaista? Hänellä on kiireistä töissä ja talonrakennuskin painaa päälle.

Kommentit (11)

Stressiä ja siitä johtuvaa unettomuutta tää kai sitten on.. Itse asiassa olin itse samanlainen kun lapset olivat ihan pieniä ja valvottivat viikkokausia. Ja kai se vähemmästäkin masentaakin kun talonrakennuksen kanssa on ollut niin takkuista jo pitkän aikaa vaikka kuinka koittaa painaa.

" Toisen naisen" -oireet uskoisin tunnistavani kyllä, pidin itse kahta miestä (siis tätä nykyistä ja exää) melkein vuoden ja oikein nolottaa kun muistelen miten klassinen tapaus olin...... Onneksi ex oli niin kännissä suurimman osan aikaa ettei tajunnut mitään :D

Vierailija:

Lainaus:

Jos hän onkin alkanut tissuttelemaan? Alkoholin suurkulutus aiheuttaa muistikatkoja. Sen ei tarvitse olla puhdasta alkoholismia, mutta jokailtainen muutaman kaljapuollon juominen voi jo aiheuttaa tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja moni muukin. Kannattaa käyttää kalaöljyä, esim memoil (on myös kapseleina) tai eyeq (sitökin kapseleina) ja sitten b-vitamiinivalmistetta. Ostatte maanantaina niitä viimeistään, ja sitten katsotte kuukauden ajan mihin menee tilanne. Muistuta myös nukkumisen tärkeydestä.

Täällä muistitesti, pyydä tekemään

http://www.tohtori.fi/muistiklinikka/muisti11.php3

Jos muita oireita: palelua, turvotusta, lihomista, masentuneisuutta, hiusten lähtöä, kurkkukipua, puutumista jaloissa /käsissä, lääkäriin jo nyt.

Jos hän onkin alkanut tissuttelemaan? Alkoholin suurkulutus aiheuttaa muistikatkoja. Sen ei tarvitse olla puhdasta alkoholismia, mutta jokailtainen muutaman kaljapuollon juominen voi jo aiheuttaa tätä.

Monet sairaudet ja taudit voivat kyllä aiheuttaa dementiaa, esim Altzheimerin tauti, Lewyn kappale-tauti etc.

Ap, en usko että miehlläsi on dementiaa, huonomuistisuus voi johtua stressin lisäksi myös masennuksesta. Voisiko siitä olla kyse?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat