Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapsi on helppo ku mikä ja mä olin kuvitellut ' tekeväni' lapset lyhyellä aikavälillä mutta nyt tuntuu että ei lapsia ikinä enää. Lapsi on vajaan vuoden. Ja kuten sanottua, kiltti ja sulonen mutta mä en jaksa koko päivää hoitaa sitä.. En mä ilmeisesti olekkaan yhtään äitimäinen kuten oon ennen kuvitellut.. :(

Oon ollu aina lyhytpinnanen mutta tää on jo järkkyä. Mä en jaksa että lapsi menee koko ajan niihin kiellettyihin paikkoihin (tv, stereot ym.) tahallaan! Sit mä vaan huudan ku raivopää ja haen sen pois sieltä. Äskenkin lapsi säikky sitä karjumista..Onneksi isi tulikin pian ansaitulta ja harvinaiselta vapaa-ajan menoltaan.

Onneksi on lapsella isi. Lapsi onkin aivan isinsä perään. Mä hoidan päivät ja isi illat vaikka pitäisi isillekkin jäädä vapaata..Isi haluaisi kolmen vuoden sisään toisen mutta m äen todellakaan. Mulle on kuitenkin näköjään se oma aika niiin tärkeää että jos olisi vielä yhtään enempää kakaraa niin siitä ei voisi kuin haaveilla. Mä taidan ennemmin haluta (ehkä) toisen lapsen vasta ku eka on melko iso..Kuten vaikka 5v.

:(

Eniten mä taidan olla kuitenkin pettynyt omiin kykyihin hoitaa lasta.. :(

Kommentit (9)

mitenkään epänormaali. Pitää olla tosi hyvähermoinen ihminen, ettei koskaan pinna pala lasten kanssa. Ei kannata pettyä sen vuoksi itseensä :)

Pidä ihmeessä pitempi tauko jos voit. Tänä päivänä äidit ovat vanhempia kuin koskaan, joten on tavallaan " pakkokin" tehdä lapset peräkkäin, koska ikä alkaa tulla vastaan. Moni ei halua jättää sinne 40 korville toisen tai kolmannen hankkmista.

tiedät omat voimavarasi. Mulla sama juttu en jaksa montaa lasta peräjälkeen ja meillä onkin ikäero 13 v, sopii meille. Monet hankkii lapsia tiuhaan tahtiin ja vasta sitten huomaa kun jo on " paskat " housuissa" . Ei ole mitään häpeemistä kun tunnistaa omat voimavaransa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..mutta tuntuu että painostetaan tekeen lapset lyhyellä aikavälillä..

Kumpikohan on viisaampaa, tehdä yksi lapsi ja keskittyä häneen vai " tehdä" muutama lapsi pienellä ikäerolla ja sitten olla väsynyt ja kärtyinen äiti kahdelle?

Vauva nyt 5kk. Ajattelin aluksi 2-3 vuoden ikäeroa mutta saas nyt nähä. Töihinkin on jo kyselty äitiyslomanloputtua. Kova mietintä päällä menenkö, 9kk ikäinen kuitenkin aika pieni hoitoon.

Ja haluan toisenkin. Mutta vielä tuntuu liian aikaiselta, omat voimavarani tuntien. Mieskin tekee reissutyötä, niin en vielä jaksaisi vauva-arkea uudestaan.

Silti tuntuu että ympäristö jotenkin pitää mua huonona kun ajattelen " omaa mukavuuttani" , kun olisihan se lapselle kiva kun ikäero ei olisi kovin suuri... :(

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat