Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenet kaikille!

Ankean harmaa aamu täällä, sitä vaille ettei vettä sada.. :(

Olo ihan mukava, saapas nähä tuleeko tänään taas repimisiä mahaan kun eilen piti taas touhuilla enempi ja vähempi.. ja mulla oli " herkkupäivä" , söin Mäkkärissä hampparin, ETTÄ SE MAISTUI HYVÄLLE!! Ja ihan hyvällä omallatunnolla hetkeks unohdin sokerien mittauksen.. se oli sen arvoista, nyt taas jaksaa " nipottaa" ... =)

Mitäpä triina ja helinä.. joko alkaa oikeesti jännittää.. mua ei jännitä muuta ku se kontrolli reilun viikon päästä, en usko että ennen sitä alkaa tapahtua, josko sittenkää.. täytyy pistää luonnon omat " käynnistyshormonit" peliin.. iskä rukka, voimia hänelle..

hilima rv37+6

Sivut

Kommentit (23)

Älkää nyt vielä häipykö mihinkään, kukaan teistä! Pääsky, säikähdin oikein kuin näin aikaisemman kirjoituksesi. Hyvin lähellähän teillä on vielä odotusaika, Kirahvi ja Pääsky, mielestäni olette ottaneet kantaa tosi kivasti myös odotusajanjuttuihin- ja ihan hyvä meidän muiden tekee kuulla hieman vauva-arjestakin välillä! Harmi jos siellä vauva-puolella on noin hiljaista, ymmärrän täysin että siellä ei ole niin mukavaa harrastaa dialogia kahden kesken- pian tulemme toivottavasti kaikki täältä sinne perään. Älä nyt sinäkään Hilima minnekään katoa!

Kiva kuulla Japiksesta ja Helinästäkin. Onneksi olkoon Helinä viikko 39 alkamisesta!(tai 40 viikko, miten sen nyt laskee...) Ymmärrän täysin tunteesi, että haluaisit päästä jo seuraavaan vaiheeseen...eikä odotusaikaa(=kremppoja/suurta vatsaa) tule ikävää!

Ja Japis, sinä tulet hyvässä vauhdissa Helinän perässä...ja Hilimakin! Mitä sinulle Triina kuuluu? onko tapahtunut uutta? Eikös sinulla ollut viime viikon loppupuolella lääkärintarkastus, vai muistelenko nyt väärin? Jännitys tiivistyy....Jospa pääset jo tällä viikolla synnyttämään? Tosi paljon Onnea sinulle H-hetkeen! Ja Onnea myös Japis; Helinä ja Hilima, jos " jotain" sattuisi tapahtumaan...sehän rupeaa olemaan täysin mahdollista tässä vaiheessa:)!

Kukahan oli sitten järjestyksessä, täytyy tarkistaa lista, jos sen jostain vielä löytäisin...

Perjantaina minulla on lääkärintarkastus, silloin keskustellaan taas synnytystavasta...pikkuhiljaa toivon, että tämä tilanne jotenkin selkeytyisi (paniikkia en tunne tällä hetkellä, mutta kyllä se varmasti iskee taas jossain vaiheessa).

Ikävä flunssa iski ja lamaannutti koko perheemme- minä kun olen selvinnyt näin hyvin tähän asti, ja nyt se sitten tapahtui! Eli nyt e n millään voi synnyttää vielä!

Hyviä vointeja teille kaikille! Sekä vauvallisille että vatsallisille Hyviä Yöunia/päiväunia myös!

t. kasperina

(rv 37+5)

tuonne marrasmasuihin. Olen nyt viimisen komen viikon aikana rampannut pari kertaa viikossa äitipolla. Ensin verenpaine lääkityksen takia ja jalkatarjonnana vuoksi. Sen jälkeen käännettiin ja sen jälkeen tarvi käydä käyrillä. Ja tänään tarkistettiin tarjonta, oli pysynyt rt:ssä. Verenpaine lääkitystä lisättiin ja otettiin toksemiakokeet jotka olivat raja-arvojen sisäpuolella. loppu viikosta tarvis sopia neuvolaan kontrolli aika ja jos ei mitään tapahdu ennen maanantaita niin ma aamuna enen kahdeksaa taas äitipolille ja harkitaan käynnistystä.

Olisin ollut jo valmis jäämään sisään monta kertaa ettei tarvis ravata jatkuvasti tuolla reilun kolmenkymmenen kilometrin päässä. Ja järjestellä aisioita jos ne päättääkin ottaa sisälle.( isompien vaatteet, laskut , eläin ilmoitukset ja lomittajien ohjeet navetalla yms.)

ukule rv 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ilmoittaudun taas minäkin! Juuri kun ennätin suureen ääneen kaikille kertoa kuinka helppo ja mukava olo on, alkoivat vatsakivut. Viime viikon kaksi pitkää automatkaa alkoivat oireilla mutta en tietenkään malttanut lepopäivää pitää ja nyt kärvistelen kovien poltteiden kanssa. Enää en tiedä koskeeko selkään vai koskeeko vatsaan, keskivartalo on ihan puuduksissa. Vatsassa mylläävä tehosekoitin ei paranna oloa ollenkaan ja alan jo miettiä, onko siellä epämukavaa olla kun tuntuu, ettei siellä nukuta ollenkaan! Odottelen vielä huomiseen ja lähden sitten polille kyselemään neuvoja. Muutahan he eivät siellä sano kuin " tämä nyt on sinulla tällaista, ota Panadol" . Niin kauan kuin vauva vilkkaasti liikkuu, ei kai suurempaa huolta ole?

Koirat pitävät onneksi liikkeessä mutta viime päivinä ovat lenkitkin olleet yhtä huohotusta. Maitohapot iskevät ensimetreillä jalkoihin ja normaaliin 40 min lenkkiin kuluu lähes puolitoista tuntia. Eilen jo ymmärsin hellittää ja lyhensin lenkit 2 x 20 min mittaisiksi.

Kävimme viikonloppuna tuttavien luona Turun seudulla ja kaahasimme kotiin jälleen mukanamme 4 muovikassillista vaatetta. Nyt alkaa olla varmastikin kaikki tarpeellinen kasassa (noin nelinkertaisesti :)), voin alkaa jo siirtää mappi Ö:hön vaatteet jotka eivät sovi väreiltään kokonaisuuteen...:) Eiköhän niitäkin sitten tarvita kun kaikki muut odottavat likakopassa pyykkäystä.Enää taitaa olla vaunut ja sänky hankintalistalla ja aikaa on vielä 3,5 kk. Turvaistuin, sitteri ja muuta tarpeellista on myös ilmaantunut eteisen nurkkaan.

Ensi viikolla on jo ensimmäiset valmennukset. Suhtauduin alkuun aika skeptisesti valmennuksiin ja olin jo ilmoittanut, ettemme sinne ole tulossa. Mielikuvissani oli jenkkileffojen kokoontumiset jossa isomahaiset naiset puuskuttavat samaan tahtiin miestensä tukemina. Neuvolassa kuitenkin vakuuteltiin, että nytkyään valmennukset ovat ihan asiapitoisia. Hiukan mietityttää vielä jos ryhmässä on paljon teiniäitejä kysymyksineen...päätin kuitenkin kestää tilanteen hammasta purren ja mennä kuuntelemaan infon ettei kaikki tietoni perustu koirien synnytyksiin, ensimmäistäni kun odottelen.

Pääskyn ja kirahvin jutustelut ovat olleet mukavan pehmeä totuttautuminen vauvan kanssa elämiseen, omat ajatukset kun yltävät juuri ja juuri synnytykseen asti. Pysykää siis palstalla!

Hyvää alkuviikkoa,

Belinda_x 24+3

Eli hormonit hyrrännyt liikaa hilimalla ja sen jälkeen muillakin.

Mä oon ainakin käyny joka päivä lukeen mitä kirahvin ja pääskyn pikkusille kuuluu ja millaista elämä vauvan kanssa onkaan, kun edellisestä kerrasta on aikaa kohta 22 vuotta, niin siitä ei muista mitään ja kaikki on muuttunut, hoitosuositukset ym.

En vaan oo jaksanu kirjotella, kun pyörii vaan toi kiinanreissu päässä, jolle lähdetään ylihuomenna. Mutta nyt oli kyllä pakko tulla kommentoimaan.

Älkää nyt hävitkö kokonaan vauvapuolelle, kuten todettu, muuten hilima on kirjotellu täällä koko viikonlopun yksin, eikä hilimakaan varmaan sitä halua, katsopas ne hormonit...

Ja voin kuvitella viikolla 38 olevani jo niin " täynnä" mahaa, että voin laukoa kaikkea mitä en tarkoitakaan.

Oon kanssa ihmetelly missä kaikki muut on ollu koko viikonlopun, oiskohan joku menny jo synnärillekin ja lopuilla on kiirettä esikoiden kanssa.

Toivottavasti täältä löytyy huomenna vielä vauvallisetkin ja myös reissumme jälkeen yli viikon päästä, silloinhan voi jo hilimallakin tai helinällä tai ketä niitä vielä olikaan olla oma pikkunen josta kertoa.

Vauvapuolelta en ainakaan minä jaksa käydä juttuja etsimässä,

tarpeeksi aikaa vie tänkin puolen selaaminen. Ja mihin joutuisinkaan vauvan kanssa, jos en ois saanu täältä hyviä vinkkejä vauvansaaneilta, esim kapalosta, imetystyynystä jne.

Peace

niisku 24+4

Mitä sinä odotit, jos suoraan ilmoitat minulle ja Pääskylle, että emme ole tervetulleita, vaikka aikanaan olemme kyllä kysyneet, josko täällä saisi odotella, että lisää aktiivisempia 60-lukulaisia siirtyisi vauvapuolelle? Koska meillehän sen suoraan suuntasit ja oikeastaan ielä minulle.. Olen pahoillani, että joudun valvomaan. Ja kyllä, olen herkällä tuulella, koska olen vähän väsynytkin ja hormonit jylläävät, kuten sinullakin. Enkä minä itse asiassa suuttunut, mieleni kyllä pahoitin... Mutta lenkillä vähän helpotti jo.

Jos olet kiukkuinen niille, jotka eivät aina tänne kirjoittelemaan " oikeista" aiheista niin älä kiltti pura sitä niihin, jotka noin ylipäätään pinoa pitävät kasassa.

Mutta rauha? Toivoopi Kirahvi, joka sitten vissiin siirtyy vauvapuolelle ja saanee Pääskyn kaverikseen? Toivottavasti myös pian sinut Hilima, Helinän ja keitä muita viimeisillään olijoita nyt olikaan...

ens viikolla jo monta uutta vauvaa, kun pääsen seuraavan kerran kateselemaan kuulumisia. Japis, Helinä, Hilima, Ukule, Triina ja seuraavaksiko Kasperina, kylläpäs tuleekin vauvoja. Onnea teille synnytykseen.

Itse koitan raahautua mielestäni jo hirveen ison mahan kanssa

kiinan koneeseen.

Belinda: sielläpäin asustelin itsekin vielä pari vuotta sitten ja kaikki tutut on siellä, vielä ei oo täältä löytyny kavereita, mutta ehkä sitten kun on vauvan kanssa kotona. Nyt kun kerkee vaan käydä kääntymässä kotona (tuntuu siltä) ja taas töihin.

niisku 24+5

Olenkin vähän ihmetellyt, minne katosit, mutta kiva kuulla, että raskaus on edennyt varsin hyvin ja loppusuoralla olet. :)

Meidän hauva on jo hyvin sopeutunut uuteen perheenjäseneen. Välillä tietty vähän murjotuttaa, kun vauvaa huomataan liikaa, mutta noin yleensä vauva saa osakseen iloisia hännänheilutuksia ja pusuja päälaelle. :) Niin ja minulla on aika usein imetystukihenkilö vieressä sohvalla.

Mutta yritän pysyä tuolla vauvapuolella, koska tosiasiahan on, että jos ei tykätä, on parempi olla tuppamatta. Ja pianhan täältä joukkoa sinne rantautuu. Innolla käyn kyllä edelleen lukemassa myös teidän vähän enemmän alussa olevien kuulumisia. :)

Mukavaa viikonjatkoa!

-kirahvi ja tupsukorva 7 vkoa tasan-

Laiskanpulskea pirkanmaalainen ilmoittautuu jälleen! Ja harmikseen huomaa kinaa kultaisten keskuudessa. Toivottavasti se harmitus on jo ohi ja ainakin silloin tällöin kuullaan myös niitä vauvauutisia. Olen erityisellä mielenkiinnolla lueskellut Kirahvin kuulumisia (vaikka harvoin olen palstalla pistäytynytkin) ja koettanut bongata myös sitä miten se alussa vähän ' hapan hauva' suhtautui vauvaan, en kuitenkaan sattunut lukeen niistä kommenteista mitään, harmi.

Loppusuorailija kai olen jo minäkin. Ensimmäinen äitiyslomaviikko alkaa olla täynnä, jäin vähän aiemmin pois töistä kun mieli teki tehdä näin. Laskettu aikahan mulla on vasta 13.12. mutta nyt viime viikolla sain neuvolan tätsyltä ukaasin että kahteen viikkoon ei sitten edes suunnitella mitään siivouksia sun muita. Mulla on ollut yöllisiä harjoitussuppareita ja viimeksi (n. 5 viikkoa sitten) lääkäri totesi kohdunsuun jo vähän pehmenneen. Niin että koetetaan tässä nyt sitten pari viikkoa nukkua pois työrasituksia ja keskittyä olennaiseen, eli omaan napaan. Parin viikon päästä saan kuulemma kääntää vaikka talon ylösalaisin, sitten ei tarvi pidätellä. Eipä tässä kai ihan hirveää hätää olisi vaikka nytkin syntyisi, mutta olisipa valmiimpi tähän kylmään maailmaan kun vielä vähän keräisi rasvaa ympärilleen tuolla masussa. Enkä minäkään kyllä koe olevani ihan valmis vielä ponnistamaan - vai onko sitä ihan oikeasti joskus valmis? Tuntuu välillä siltä että joku henkinen kirjekurssi pitäis varmaan käydä kun sitä ' valmistautumista' synnytykseen toitotetaan.

Palaisin vielä näiden tuoreiden äitien kirjoitteluun tänne odottavien kultaisten pariin. Oon kyllä missannut varmaan monta kirjoitusta mutta ne mitä olen lukenut on olleet kyllä kaikessa huolessaan ja dramaattisuudessaankin perussävyltään positiivisia. Sen sijaan kun lukasin viime kuun kaks plussan ja sen jälkeen sanomalehdestä kuinka imetys pelottaa nykyäitejä enemmän kuin synnytys niin masennuin täysin. Kaks plussassa oli tosi laihoista positiivisista loppukaneeteista huolimatta kaksi äitiyskertomusta vuoden ikäisten lasten äideiltä ja aattelin että voi hyvänen aika - minä en tuosta selviä tai jaksa tai kykene, ja sitten vielä tuo imetysstressi! Tänään Aamulehdessä etusivulla taas ilmoitettiin kuinka joka 3. mies on pohtinut avioeroa lasten olessa pieniä ja kuinka suurin osa ei saa tarpeeksi seksiä tai läheisyyttä. Helkutti -ihan ojaan ja allikkoonko tässä ollaan sitten menossa?? Ja sellaiseen soppaan tarvittiin oikein AVAn lusikka hämmentämään meistäkin se oikea perhe lapsen kera. Niin että noihin mainitsemiini juttuihin verrattuna on ollut varsin virkistävää silloin tällöin käydä lukemassa teidän vauvoistanne! Ei kai tässä iässä kukaan muutenkaan ihan ruusuilla usko tanssivansa lapsen synnyttyä - joskaan ei toivoakseni se ihan sellaistakaan ole mitä nuo lehtijutut on antaneet yksin ymmärtää.

Jaaha, piskuisempi koira havaitsi pihalla kissan ja nyt huudetaan kun viimeistä päivää. Paras mennä hätyyttämään kolli muille maille ettei koira huuda keuhokojaan pihalle!

Terkkuja kaikille!

Ninni-68 ja masukki 34+6

Meillä on siivottu ja laitettu tavaroita paikoilleen, että ei sitten ensi viikolla niin kauhiasti tavitse ja kyllä onkin siistiä... Piiiitkästä aikaa. :) Äidistä ja isästä oli paljon hyötyä, vauva käyttäytyi taas kuin pieni enkeli ja mm. istuskeli isäni sylissä juttelemassa ja hymyilemässä varmaan 1,5 tuntia yhteen menoon. Vaarille pitää olla nätisti. ;)

No, saimmepa touhuta aika rauhassa, mitä nyt välillä tissiä kävin antamassa. Jääkaapin kammotussotkukin tuli lopultakin hoidettua. Joskus vielä aion sulattaa pakastimenkin, se kun kesällä oli unohtunut kerran yöksi ovi raolleen.. Seurauksena melkoinen pohjoisnapajäätikkö. :P Joka edelleen kasvaa ja voi hyvin. Kohta ei yläosaan mahdu enää ruokaa. No, kunhan kylmenee tuo sää, niin toimitan pakasteet pihalle ja jäät viemäriin.

Juu, Hilima, minä olen ymmärtänyt, että satunnainen herkuttelu ei ole vaarallista, vaikka ruokavaliolla olisikin. Ja kieltämättä hamppari on välillä niiiiin hyvää. Itse pupelsin juuri englannin lakuja ja nyt poden kyllä huonoa omaatuntoa jo valmiiksi lapsen mahdollisista vatsavaivoista... No, toisaalta, minähän kyllä siinä tapauksessa itsekin jossain määrin kärsin possumaisuudestani. Toivotaan, että en syönyt lakuja liikaa.

Mutta nyt mies menee saunaan ja minä lähden seurustelemaan lapsukaisen kanssa. Neidillä on varmaan kohta jo nälkä... Ainakin minun rintani kiristelevät. Tänään onkin tullut vissiin aika hyvin maitoakin...

Mukavaa lauantai-illan jatkoa

-kirahvi ja tupsukorva 6 vkoa 5 pvää-

Siirryn sitten odottamaan, että lisää 60-lukulaisia innostuisi kirjoittelemaan tuonne vauvat-palstalle. Meni aika lailla minun ja Pääskyn vuoropuheluksi siellä... Oli kivampi täällä kirjoitella, kun paikalla oli muitakin. Joten pahoittelen, jos olen masentanut muita vauvanhoitopuheillani. Ehkä sitten olisi ollut parempi, että esim. tänä viikonloppuna olisit ihan monologia täällä pitänyt Hilimaseni. :P Muista sinäkin sitten pysyä poissa kuumeilijoista, voihan sielläkin joku pitkään yrittänyt hermostua, kun käyt keromassa odotustunnelmiasi. Vai olenko vallan väärässä?

Joten en vaivaa moisilla enää tällä palstalla...

nähdään vauvapuolella! Olen pahoillani, jos tosiaan olen täällä olollani rasittanut jotakuta noin, se ei millään muotoa ole ollut minun tarkoitus. Porukan henki tuntui mukavalta...

Mukavaa loppuodotusta, tulkaahan vauvapuolelle raportoimaan aikaansaannoksistanne!

...muistelen, että kauan sitten kyselit missä päin vatsani kanssa asustelen kun la:t ovat näin lähekkäin. Vastaus taitaa vieläkin puuttua vaikka se onkin ehkä matkan varrella selvinnyt. Asun Espoossa, suuntana Naistenklinikka. Samaan paikkaan emme siis taida osua punnertamaan, ehkä samaan aikaan kuitenkin! :)

Belinda_x

että joku suuttuu..

Enpä ole kuumeilupuolella käynytkään aikoihin, taitaa olla paras pysyä täältäkin pois ettei pahoita kenenkään mieltä..

Tervehdys kaikille kultaisille 60 lukulaisille. Olen käynyt palstalla kerran viikossa ja enemmän lukupuolella. Odotan viikolla 35 lapsivesi punktiota, josta lääkäri määrittelee lapsen keuhkojen tilan. Minulla oli siis neljäs sektio suunnitteella ja lapsen pitäisi syntyä ilman synnytys-supistuksia, niin että selvittäisiin ilman repytymiä. Synnytyskieltoa minulla ei ollut mutta riskiraskauden maininta.

Yli nelikymppisten riesana näyttää olevan useat keskenmenot. Johtuneeko tuo sitten munasolujen tilasta tai lukemattomista muista syistä. Kohdun verenkierto saattaa olla myös ongelmaista. Synnytysläääkäri Veli-Pekka Ulander on tutkinut tätä aluetta menestyksekkäästi. Hänen hoidoillaan raskautui nainen, jolla oli ollut 8 peräkkäistä keskenmenoa. Tuntui hyvältä kun tiede menee eteenpäin.

Kotona kelluminen on aika ajoin musertavaa aktiiviselle ihmiselle. Aina on tottunut järjestelemään asioita parempaan päin ja nyt ainoana asiana pitää vain odottaa rauhallisesti, pienimuotoisesti puuhaillen koti juttuja. Toisaalta olen aika kaksijakoinen ajattelussani, huolehdin koko ajan tavallaan tulevasta työkuviostani, mutta toisaalta mielestäni ainut pysyvä tässä maailmassa on perhe.

Useat työkaverit eivät muista edes nimeä puolen vuoden jälkeen, mutta lapset muistavat vuoren varmasti kuka ja millainen oli äiti. Työpaikat menevät alta, firmat muuttavat halvemman tuotantokustannuksien maihin ja teitpä työsi miten hyvin tahansa sillä ei enää näytä olevan merkitystä. Ainoastaan sillä on merkitystä kuka on sun suosittelija tai ketkä tuntevat positiivisessa mielessä.

Juttelin viime viikolla opiskelukaverini kanssa. Hän on myös yli nelikymppinen ja odottaa toista lastaan. Samalla sain kuulla parin muun nelikymppisen synnytys uutisista. Synnytys ikä näyttää nousevan koko ajan. Kun sain ensimmäiseni 15 vuotta sitten muistan olleeni vanhin valmennus ryhmässä olin tuolloin 30. Nyt synnutysiän keskiarvo on Espoossa 28.5. ja pävirallisen tiedon mukaan, joka viides synnytys saa alkunsa inseminaatiolla. Näin tämä maailma muuttuu.

Tänään olen ollut kotona kolme vuotiaan kuopuksemme kanssa. Sytytimme 50 kynttilää ja nautimme yhdessä marjoja viilin kera. Oli kiva kuunnella pienen miehen mietteitä. Tarhassa näyttää olevan tapa sytyttää kynttilöitä syntymäpäivinä. Me teimme arjen erikoispäivän.

Kyllä onni näyttää olevan pienissä hetkissä.

ODOTTAJIA ollenkaan???

On menny ihan vauvanhoitopalstaks... ei kai se ole tarkoitus..

Meinaan vaan ettei välttämättä esim. ensimmäistään odottava välttämättä VIELÄ halua tietää kaikkea itkuisista öistä, vauvan mahankipristelyistä yms..? En minäkään ekaa odota mutten vielä haluais palauttaa mieleen koliikkivauvan hoitamista, se tulee eteen jos on tullakseen kaikkine valvomisineen... tuttua on, mutta nyt nautin viimesistä viikoista ennen synnytystä.

Eli on kiva että käytte sillontällön kysymässä/kertomassa kuulumisia mutta... ei millään pahalla mutta nyt tuntuu tältä..

hilima rv38+0

Nyt kotona netti toimii ja toivottavasti voin aktivoitua. Täällä kanssa loppusuora häämöttää ja haluaisi jo kovasti vaavin syliin. Aina iltaisin elän toivossa että joko tämä olisi SE ilta/yö, sillä eikös nämä yleensä ala joko illasta/yöstä tai aamuyöstä syntyä. Mistäpäin Espoosta Belinda olet? Miten päädyit Naistenklinikkaan etkä Jorviin? Itse olen menossa Jorviin.

Ymmärrän hyvin, että vauvan jo saaneilla on tylsää kaksisteen kirjoitella, mutta ehkä pian teille tulee seuraa ja voidaan siirtyä kirjoittelemaan jonnekin vauvanhoitopuolelle. Meillä kaikilla taitaa nuo hormoonit hieman hyrrätä, mutta koitetaan ymmärtää toisiamme...

Neljättä viikkoa täällä kotona ja kohta kyllä alkaa tekeminen loppua. Eikä koko ajan jaksa siivota, vaikka miehen mielestä se olisi hienoa jos koti kiiltäisi jatkuvasti.

Japis + vaavi 38 + 5

Tai ainakin tämä suununtai on kuvatun kaltainen...

Lenkiltä ja pihatöistä palattu ja neiti nukkuu edelleen vauuissa. Toin jo sisään jatkamaan uniaan, kun ei aiemmin puolta tuntia pidempään ole ulkoillu ja nyt jo tunti oltiin. Hyvin tuntuu uni maittavan, mitä nyt äsken vähän parkaisi unissaan...

Aamulla, kun heräsin kuvittelin, että kylläpäs vauva nyt nukkuu pitkään ja lopulta herättelinkin jo, kunnes mies palautti minut maanpinnalle. Syötin vauvan puoliltaöin ja neiti nukahti ja sammuin sitten itsekin... No, vauva oli herännyt tunnin kuluttua ja vaatinut lisää ruokaa ynnä kakannut taas megakakat ja seurustellut iskän kanssa puoli kolmeen... Jonka ajan äiti veti sikeää täysin tietämättömänä moisesta. Kääk... Olin kyllä kuulemma vastaillut ja puhunut miehelle, mutta ei todellakaan minkäänlaista mielikuvaa. Oijoi. Olisikohan eilinen migreeninalku vielä vähän vaikuttanut? Kohtausten aikana olen aika lailla poissa pelistä enkä jälkeenpäin muista juuri mitään. Tosin olin kyllä jo todella väsynytkin, mutta niin on mieskin ollut. No, nukkukoon tänään rauhassa kunnon päikkärit. Varmaan nukkuukin, kun jäi vielä pihalle riehumaan.

Ja todella, Pääsky, olen siinä vaiheessa, että jo vessan pesu ihan kaikessa rauhassa tuntuu nautinnolta. ;) Niin ja meillä käydään jo nyt viikolla päiväsaikaan vessassa ovi auki, koska muuten sitterissä hereillä odotteleva neiti päästää hirveän metelin... Voipi olla, että tulevaisuudessa tulee olemaan hauskaa tuo vessassakäyminen.

Ai niin, muistan, miten isäni oppi pistämään vessan oven kiinni pikkuveljen ollessa taaperoiässä. Isä siinä rauhassa lorotteli seisaaltaan ja yhtäkkiä joku nappasi polvitaipeista kiinni ja jalkojen välistä kurkkasi pieni pää hyvin kiinnostunein ilmein. Oli veli tullut katsomaan, että mitä ihmettä se iskä siellä kopissa seisoskelee. :D

Meillä on ollut digikamera muutaman vuoden ajan ja kuvia ei ole tullut teetettyä paperille, mitä nyt tulosteltu jotain aina tarpeen mukaan. Ja vanhat kuvat on sentään arkistoitu jo aikaa sitten. Meillä on muuten jostain syystä myös aika vähän kuvia minusta... Hauvasta on aika paljon ja vauvasta ihan suunnattomasti.

Ehkäisy meillä taitaa olla melko lailla hatarissa kantimissa, kun en tahdo millään muistaa otta noita minipillereitä. Toisaalta, onhan meillä tuo maidolla käyvä ehkäisyväline, joka pitää äidin ja isän jatkuvasti riittävän väsyneenä, joten ehkäisyyn ei ole tarvetta. ;)

Mutta sisko tulee miehinee kyläilemään. Alanpa valmistautua eli vääntäydyn koneen äärestä ylös... Ovatkos viimeisillään olijat vallan kuukahtaneet? Mitenkäs alkuvaiheen kärvistelijät?

-kirahvi ja unijukka 6 vkoa ja 6 pvää-

oon ite kokenu juuri samaa ollessani vielä kuumeilupuolella... en muista oliko jo 2 vaiko peräti kolmas km koettuna raskautuessani.. kysyin että saanko vielä kirjottaa jonkun aikaa kuumeilijoissa ennenku uskallan siirtyä odotus-puolelle, pikainen paluu kun oli sieltä tullut jo koettua moneen kertaan, ei uskaltanut heti plussan tultua " vaihtaa kanavaa" ... sain lämpöiset toivotukset jatkaa kuumeilijoissa kirjottelua kunnes yksi oli sitä mieltä että meidän raskautuneiden (pari muutakin mammaa kirjotteli vielä sinne) pitäis siirtyä oikeesti odottajiin.. toki pahoitin siitä ensin mieleni (ja siksi ymmärrän kyllä kirahvin suhtautumisen ensiksi..) mutta ajan myötä kyllä ymmärsin että näinhän se homma etenee.. sillontällön sitten kävin siellä tuttuja moikkaamassa mutten mielestäni sen kummemmin jääny roikkumaan siellä, ainakaa ei kukaan sitä ilmaissut... eikä ois eilen pitäny minunkaa avata sanaista arkkuani.. olkoot sitte vaikka hormonit jotka vaikutti, tiiä häntä..

Ketään en oo halunnu loukata enkä oo väittäny ettei tänne SAA enää kirjottaa mutta välillä tuntu että on enempi vauvajuttuja kuin odotusasiaa, no sehän on meistä kiinni minkäverran kirjotetaan.. onhan kuitenki hyvä että tiimi pysyy pystyssä!

Mutta tämä tästä, toivottavasti asia ois loppuunkäsitelty, jookosta..?

Menen makuulle, vaavi tunkee päätä mun jalkojen väliin ja kantapäitä kylkiluitten alle, auts...

hilima rv38+1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat