Seuraa 

Olen kuullut, että varsinkin kaksoset saaneet ovat soittaneet lähihoitajaopiskelijan kotiin auttamaan vauvojen hoidossa. Kuinka tämä käytännössä menee, itselläni ei ole kaksosia, mutta tiedossa leikkaus ja sairasloma, jolloin en pysty kävelemään enkä hoitamaan 9kk vanhaa lasta. Ajattelin olisiko mahdollista saada hoitaja hetkeksi kotiin, että lapsi kasvaisi hieman ja pääsisi sitten kunnan päivähoitoon. Kuinka pitkiä aikoja opiskelijat ovat asiakkaiden luona? Montako tuntia päivässä? Maksaako koulu matkakustannukset? Entä ruokailu ja kahvit? Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita!

Kommentit (4)

Hei Lyle!

Paljonko maksoit tästä että tarjosit harjoittelupaikan, vai tuliko opiskelija ilmaiseksi?

terveisin

Erittäin kiinnostunut kolmen alle 3-vuotiaan äiti

Missäpäin asut? Varmaan asia selviää parhaiten, kun soitat sosiaali- ja terveysalan oppilaitokseen. Ohjaavat varmasti asiasta tietävälle henkilölle.

Täällä Jyväskylässä lähihoitajaopiskelijat pitävät Terveystupaa, jonka kautta tekevät esim. juuri lastenhoitotyötä. Tuntipalkkaa en muista, mutta se on ihan naurettava (olisiko ollut muutama euro tunnilta). Lisäksi matkakulut joutuu maksamaan (bussilippu), jos asuu hieman kauampana.

Päivät ovat opiskelulpäivän mittaisia eli 7-8 h, mutta toki lyhyempiäkin aikoja. Yleensä nämä lastenhoitopaikat ovat varsin suosittuja opiskelijoiden keskuudessa, joten luulen kyllä, että teille joku opiskelija löytyy.

Ruoka on tietysti kohteliasta tarjota kuten myös kahvit.

Itse en ole kyseistä palvelua käyttänyt, mutta jos tarve tulisi, niin hyvinkin käyttäisin. Olen ollut ko. paikassa harjoittelussa ja tehnyt myös muutaman näitä lastenhoitokeikkoja. En tosin pidempijaksoisesti yhdessä paikassa, vaan esim. 4h / vko.

Ja minä ainakin olisin niin ilkeä, että kysyisin " kokenutta" hoitajaa. Muuten voi olla mahdollista, että saat kotiisi teinipojan, joka ei ole lapsia koskaan ennen hoitanut (toki heidänkin se täytyy oppia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse soitin Lohjan Länsiuudenmaan koulutuskeskukseen, jossa oli opiskelijoilla kuulemani mukaan puutetta harjoittelupaikoista. Lähihoitaja tuli työharjoitteluun meille kotiin kuukaudeksi, ja on ti-to töissä 7h/päivä. Toisenkin harjoittelijan olisin saanut heti perään, mutta taidanpa pitää hieman taukoa. Kun lähihoitaja on kotona harjoittelussa, tulee vastuun olla vanhemmalla, joka on myös samalla opiskelijan ohjaaja. Yksin ei lapsia saa harjoittelijalle jättää. Harjoittelija on ollut suuri apu!

Mutta käytännöt varmasti vaihtelevat koulun mukaan.

Lyle ja lapset 6kk ja 3v

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat