Seuraa 

Onko kenelläkään tietoa, millaiset kengät Kuoma Crosserit on? CM mainostaa niitä 44,90 sellaiset pitkävartiset kahdella tarrallla. Tukevatko ne jalkaa ollenkaan paremmin kuin tavalliset kuomat? Meillä 3-vuotias poika, jolla nilkat kääntyy sisäänpäin ja lättäjalka. Hyvät kengät siis haussa, jalkojenhoitajan tekemät pohjalliset on olemassa. Toisena vaihtoehtona VIkingin Goretex-nilkkurit myös tarroilla. Kummatko olisi paremmat? Miten Kuoma Crosserit, pitääkö ne vettä ollenkaan? Niin ja täytyiskö olla mieluummin nauhalliset vai tarralliset? Itsestä tuntuu, että tarroilla olisi käytännössä helpommat, mutta saako ne riittävän tukevasti jalkaan?

Ehdotuksia muista hyvistä talviknegistä otetaan mielellään vastaan!

Kommentit (6)

Meillä 4v poika jolla lättäjalka. Hänellä on erikoissuutarin tekemät tukipohjalliset.

Niiden kanssa huomioitavaa on se että ne ei ehkä mahdu kaikkiin kenkiin, kengän pitää olla tukeva nilkasta ja kannasta ja taipua pohjasta oikein, ja irrotettava pohjallinen pitää olla ( kengän oma pohjallinen pitää ottaa pois ennen tukipohjallisen laittoa ).

Meillä on täksi talveksi vikingin goretexit ja eccon goretexit, molemmat tarroilla ( kun en nauhoilla löytänyt 32 kokoa ). Niihin mahtuu hyvin nuo pohjalliset. Eccot on korkeammat varreltaan. Talvikengät on vielä suht helppo löytää tukeviksi, mutta ongelma tulee kesällä, kun kaupat pursuaa lenkkareita ja sandaaleja jossa ei ole kunnon kantaa.

Itse siis sanoisin että vikingit. Mulla itsellä on nuo kuomat ( nauhalliset ) ja kyllä niissä on olemattoman lepsu varsi ja kanta. Ei mun mielestä mitenkään tukevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä mies oli jo aiemmin huolestunut pojan sisäänpäin kallistuvista nilkoista ja " pulla" jalasta, minä en niinkään, ajattelin sen olevan normaalia noin pienellä. Kysyin asiaa parilta tutulta lääkäriltä, jotka sanoivat myös sen olevan normaalia ja korjaantuvan ajan myötä. Lapsen jalan holvikaari on matala pienenä ja nousee ajan myötä korkeammaksi, siis normaalisti. 3-vuotisneuvolassa otimme asian itse puheeksi ja pyysimme terveydenhoitaja katsomaan pojan jalkoja. Hän antoi fysioterapeutin yhteystiedot ja kehotti varaamaan ajan, kuitenkin arvioi itse, ettei jaloissa varmaan ole mitään poikkeavaa.

Niin varasimme ajan fysioterapeutille, hän tutki jalat, antoi jalkajumppaohjeita ja toinen aika puolen vuoden päästä. Sanoi, että jalkaholvi nousee ajan myötä. Toisella kerralla nyt syksyllä, pojan ollessa 3,5-vuotias, hän patisti meidät jalkojenhoitajalle, koska pojalla oli ollut kipuja kävellessäkin, aiemmin vain iltaisin/öisin. Sanoi jalkojenhoitajan tekevään arvion siitä, teetetäänkö pohjalliset vai ei, näin pienelle kuulemma harvemmin tehdään pohjallisia. No, jalkojenhoitaja sanoi, että pojalla on loppuelämänsä lättäjalat ja pohjallisten tarve ja ekat pohjalliset tehtiin.

Fysioterapeutin käynti maksoi 6¿/kerta ja jalkojenhoitajalla käynti 8¿ sisältäen pohjalliset. Seuraava käynti jalkojenhoitajalla ensi keväänä. Eli ainakaan näin kunnallisella puolella ei tule kalliiksi. Kannattaa siis ottaa yhteyttä neuvolaan!

Nahkaiset, villavuori, tarrakiinnityksellä, Bund-tex-kalvo. Erittäin hyvä lesti ja mainiot kengät.

Noista antamistasi vaihtoehdoista suosittelisin Vikingejä. Mä en luota suomalaisiin kenkien valmistajiin juurikaan.

Mitä kautta lastenne jalat on tutkittu ja todettu, että he tarvitsevat erikoispohjalliset? Kiinnostaa siksi, koska meidän 4 v pojalla on myös lättäjalka ja seisoo sen vuoksi myös aika hassun näköisesti. Koskaan kukaan ei ole esim. neuvolassa maininnut asiasta enkä ole itsekään muistanut ottaa puheeksi. Olen vain pyrkinyt itse ostamaan laadukkaita ja tukevia kenkiä pojalle. Yksiäkään lenkkareita ei edes hänellä ole ollut. Mitä tuollaiset erikoispohjalliset maksavat/ pari? Lapsen jalka kasvaa melko paljon vuodessa eli useammat parit pitäisi siten hankkia. Olisin todella kiitollinen jos saisin vähän neuvoja teiltä eli mihin otan yhteyttä?

Kiitos jo etukäteen :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat