Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Esimiesasemassa oleva vanhempi mies tulee alaisensa nuoremman naisen huoneeseen kutsumatta ja alkaa ääneen pohtia erään televisio-ohjelmaan yhteiskunnallista merkitystä, moraalia, sukupuoliroolien kuvauksia ym hienoja asioita. Tosiasiallisesti suurin osa keskustelusta menee ohjelman seksikohtausten analysoinniksi. Mies kihertää omituisesti, punastelee ja lopuksi sortuu yläasteikäisille tyypilliseen käsimerkkiin. Samalla mies yrittää saada naista puhumaan ohjelman varjolla seksiasioistaan, erityisesti kommentoimaan omia käsityksiään ohjelman tapahtumista. Nainen ei sano juuri mitään ja tuijottaa jäätävästi. Lopulta mies poistuu huoneesta " oho muistinpa tässä juuri yhden jutun" -tyylisesti.

Kyse on julkisesta virastosta eivätkä nainen ja mies tunne toisiaan erityisen hyvin eivätkä tapaa yleisemmin heittää herjaa tämän tyyppisistä aiheista.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (8)

En kokenut tilannetta erityisen ahdistavana tai loukkaavana, vähän hämmentäväna ja myös huvittavana. Myöhemmin ajattelin että jos tuo olisi jokapäiväistä, joku voisi kärsiä siitä todella paljonkin. Koska itse en oikein tiennyt mitä ajatella, halusin kysyä teidän mielipidettä, miltä tilanne annettujen tosiasioiden perusteella ulkopuolisista vaikutti.

Kiitos vastauksista ja lisääkin saa kommentoida. Terveisin ap.

Mutta kumminkin pitäisi löytää se oma vahvuus sanoa, että tämä on mielestäni asiaton keskustelu enkä halua osallistua siihen.

Ja komppaan kakkosta, jos itse kokee sen ahdisteluksi se on sitä ja jos kokee sen työpaikka kiusaamiseksi se on sitä.

Mutta sun pitää myös itse tehdä sille toiselle asianosaiselle selväksi. Rauhallisesti ja selkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta jos alainen kieltää puhumasta tuollaisista asioista ja pomo uudelleen tekee niin, silloin se on.

joka jutteluyritys ei ole ahdistelua, vaikka se olisikin vaivaannuttava. pitää kieltää kerran ja sen jälkeen tapahtuva uusi juttu on ahdistelua.

" jäätävä katse" ei riitä. Alainen voi sanoa ettei halua kuunnella noita juttuja, jos vielä jatkuu, sitten on jo vähän. Eipä tuo silti kovin vakavalta kuulosta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat