Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heippa MollyJii!

Ensinnäkin hurjasti onnea plussasta, toivon että raskaus menee oikein mallikkaasti! Eiköhän ne raskausoireetkin jossain välissä ryöpsähdä päälle... tai sitten ei ollenkaan ja saat nauttia hyvästä olosta koko ajan. ;D

Kerroit tuossa lokakuun puolessavälissä (17.10 muistaakseni) Lapsettomuus-palstalla kovasta alavatsa- / kohtukivusta 6 päivää ovulaation jälkeen. Minua kiinnoistaisi tietää, kerroitko tuosta kivusta lääkärille tms. ja millaisia kommentteja sait? Miten todennäköistä on, että tuo kova kipu liittyi kiinnittymiseen kun plussasit tuosta kierrosta?

Itse koin tuollaisen kivun syyskuussa käytyäni ensimmäisessä ultrassa Väestöliitossa. Silloin oli siis kp 19 ja kipu johtui kai lääkärin kohtuun ruiskuttamasta nesteestä ultran yhteydessä kun oviskin oli ollut vasta päivä pari aiemmin. Nyt sitten kohtaus toistui tällä toisella inssikierrolla [b] viikko inssin jälkeen [/b] eli ihan muutama yö sitten. Heräsin aamuyöllä kovenevaan kohtukipuun ja otin heti kipulääkettä kun tajusin että kyse oli samanlaisesta kivusta kuin sillon syyskuussa. Kipua kesti tälläkertaa puolisen tuntia ja oli kyllä ihan hirveetä. Taas tuntui kuin puukko olisi käännelty ympäriinsä alapäätä, kipu oli niin kova että tuli ihan oksetusolo. Jotenkin tuo onnistui nostamaan toivoa kiinnittymisen suhteen kun oli juuri viikko inssistä vaikka olen yrittänyt olla mieluummin vähän pessimisti onnistumisen suhteen. Tai sitten kohtu supisteli alkion kokonaan pois, hui!

Meillä tulee yritystä vuoden vaihteessa kaksi vuotta, joten olemme enemmän kuin valmiita plussaamaan!

Kiitos kovasti jos ehdit kommentoimaan! Ja muutkin joilla vastaavaa kokemusta...

Lilium, pp 9

Kommentit (2)

Juuri samanlaisia oli nuo minunkin kivut olivat kuin kuvailit, kestivät vaan hieman pitempään. Ne tulivat jotenkin aaltomaisesti mutta " heikoimmillaankin" olivat todella paljon kovempia kuin mitkään menkkakivut ja erituntuisiakin. Tuntui että sekä ylä- että alapää räjähtää kun sattui niin paljon. Koskaan en ole synnytyssupistuksia tosiaan kokenut kun esikoisesta haaveillaan mutta voisin kuvitella että tuollaisilta ne tuntuvat. Ultrassa inssin yhteydessä lääkäri oli vielä tsekkannut ettei ollut mitään kystaa tms jotenkin sellainenkin on kai pois suljettu.

Nooh, ei auta kuin odotella ja toivoa taas parasta. Perjantaina pp15 varmaan testailen...

Kivaa viikonloppua sinulle!

Lilium

En kysynyt lääkäriltä, mutta hain haulla täältä ja aika moni oli tuntenut tollaisia " kuin puukolla vääntäisi" - kipuja kiinnittymisen aikoihin. Minä en henkiökohtaisesti ole oikein koskaan uskonut koko kiinnittymiskipuihin, koska kyse on kuitenkin niin niin pienestä nuppineulan pään kokoisesta asiasta.

Mulla tuli se kipu aamulla suihkun jälkeen ja oli niin kova että oikeasti HUUSIN ääneen. Yritin istua, mutta vihloi niin kovasti, ettei pystynyt. Kipu ei ollut mitään menkkajomotusta, vaan kauheita vihlaisuja ja kipupiikkejä ja tuntuivat emättimessä ja kohdun paikkeilla. Kipu ei siis ollut munasarjoissa tai missään muualla sivulla, vaan ihan selkeästi keskellä alapäätä. :) Muistaakseni mulla meni myös maha hieman sekaisin, mutta minä reagoin muutenkin kaikkeen aina mahalla. Vessassa ainakin kävin kaksi kertaa ja vaikeroin ja valitin sielläkin. Mieskin heräsi ja hätääntyi, kun huusin.

Kipukohtaus kesti ehkä noin kymmenisen minuuttia kokonaisuudessaan ja ne vihlaisut tuli ja meni. Kuitenkin niin kauan, että ehdin jo valittaa miehelle, etten voi lähteä töihin. Sitten se oli yhtäkkiä ohi ja jatkoin normaalisti aamuaskareitani. Muistaakseni alamaha oli hieman hellä sinä päivänä.

En tiedä liittyikö nuo kipupiikit kiinnittymiseen, mitä en uskonut että ihminen voisi tuntea, mutta ainakin ne tuli kuusi päivää inseminaatiosta ja kymmenen päivää myöhemmin sain vahvan plussan. :) Mun mieskin ehdotti sillon ku kipu oli pahimmillaan, että entäpä jos siellä joku kiinnittyy ja minä tiuskaisin, että se nyt on aivan huuhaata, että sellaisen voisi tuntea. :)

Toivon kovasti, että sinäkin saat kaksi viivaa testiin hyvin pian! :)

MollyJii

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat