Seuraa 

Päivänavaus =)

Kommentit (12)

Niin, meillä tuo kaikki kitinä ja kauhea, kauhea marina, illoin ja öin, jota luulin hampaitten teoksi siis paljastuikin korvatulehdukseksi. Voi hitto! Olis pitäny tajuta viedä tyttö lääkäriin nopeammin, niin ei olisi pikkuisen tarvinut näin kauaa kärsiä kipuja. Ei noussut kuume missään vaiheessa ja mitään nuhaa ym ei ole pitkään aikaan ollut, joten kun soitin terkkarille, niin päätteli vaan hammas-teoksi tuota :/ No eilen sain tarpeekseni ja illalla roudasin taksilla likan sairaalaan, kun päätin, että eipä tuo korvien tarkistaminen niin kauaa vie ja sepä siis tosiaan oli sitä ihtiään... Tosi reipas on Sanni siis ollut, kun ei ole itkenyt. Itellä on ollut joskus korva tulehtunut ja se on kyllä ollu tosi kaamee pistävä kipu!

En ole siis ehtinyt pinoilla taas muutamaan päivään, kun olen tyttöä kantanut ja koittanut nukuttaa ja paapoa. Suostuu nyt kipeenä nukkumaan vaan äitin vieressä, joten olen siis itsekin saanut lepäillä, vaikken nyt ihan unessa ole aina ollutkaan :)

Esittelyä: Olen 35v. kokki/puutarhuri Kymenlaaksosta, mies on 41 ja Sanni on meidän esikoinen. Asutaan tällaisessa jaetussa " omakotitalossa" . Meillä ei ole tällä hetkellä lemmikeitä, mutta koirasta/ista on vähän puhetta ollut...

Aion jäädä kotiin hoitamaan tyttöä ainakin ens vuodeks, ellen sitten pitemmäkskin aikaa. Pomo kyllä kyseli kevääksi töihin ja pyyteli edes sillon tällön tuuraajaks, mutten vielä luvannut mitään. Katotaan, miltä sitte keväällä tuntuu.

Voi-voi, ei unet tosiaan näköjään ilman minua suju. Onneks makkarissa on telkkari, joten voin sitä katsella ja paijata pientä uinujaa. Mies on menossa töihin yöksi, toivottavasti nuo antibiootit nyt puris nopeesti!!!! Niitä on niin vaikea saada menemään alas, kun Sannilla on tuo yökki-refleksi muuteskin niin herkässä...

T: Sola

RUUISTA: Miten saatte vauvanne syömään kaupan soseita (siis kasvis/kasvis-liha)?? Meidän Neiti on syönyt pelkästään omatekoisia soseita (lukuunottamatta siis hedelmäsoseita), ja nyt ei sitten kaupan soseet uppoa. Tosi kätevää varsinkin reissussa...

Minusta noissa kaupanruuissa maistuu kyllä ällöttävästi öljy x(

Eikä meillä olisi kyllä varaakaan ruokkia lasta pelkästään kaupan soseilla (täällä soseet 8kk 0,95-1,07e!)

VAIPOISTA: Liberolta tuli näyte Baby&Go housuvaipoista (7-11kg). Ihastuin niihin heti ja tyttökin tuntuu tykkäävän. Vaipanvaihto on huomattavasti helpompaa meidän rimpuilijalle noiden housuvaippojen kanssa!

Palaillaan =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä on heräilty jo ajoissa, seitsemän aikaan neiti ilmoitti et äiti voisi sen takamuksensa sängystä jo nostaa. Nyt pikkuinen simahtikin jo ekoille unille. Eilisen rytmit meni sekaisin, kun ei sateen vuoksi päässy ulos nukkumaan. Ei sadesuojakaan kestä kaatosadetta kovin kauaa, eikä meillä saa rattaita sateensuojaan.. Nyt täytyy yrittää sit ruuan päälle ulos, kun ei näyttäis satavan. Ja toisilla tietysti on jo ruoka-aika tai jo syöty.. :) Meillä ollaan aamuisin hitaita, eikä kenellekkään maistu aamupalakaan heti herättyä.

Pikku mittarimato otti eilin oikein kunnon ryömimistreenejä, ei halunnu sylissäkään kuin käydä vaan kun taas piti päästä menemään! Hienosti kiskoo käsillä ja jalat on mahan alla koukussa ikäänkuin konttausasennossa. Pyörimällä pääsee toki vielä nopeiten(mahalleeen, seläleen jne.). Hurjaa menoa, enkä ole huomannu et tuota yrittäis ennenkö toissapäivänä. Ja nyt menee kuin vanha tekijä! Ja kolmas hammaskin on on puhjennu kait toissayönä, alahampaan pari. Nyt on sitten kolme nököä, kunhan ne siitä työntyy esiin. :) (alhaalla ne kaks, ylhäällä yksi) Ja kaikki tullu viimesen kahden viikon aikana!! Hurja on tytöllä tahti..

Eipä pelkää tytö sitten imuriakaan, tuli imurin viereen ja ihmetteli edestakaisin heiluvaa suulaketta, kun imuroin keittiön lattiaa. Hymyili vaan ja nauraa kikatti!! Isosiskonsa kun pelkäsi kaikkea ääntä pitävää, imurointi ei onnistunu kuin niin, että toinen piti tyttöä sylissä ja toinen imuroi...

Mutta nyt on varmaan mentävä laittamaan pyykit narulle (plääääh..) ja ryhdyttävä ruuanlaittoon. Ja yritettävä saada tuolle 3vee uhmikselle puettua, juoksee alushoususillaan kun ei tahdo pukea!

Kuinka ihmeessä tuon antibioottiliuoksen saa vauvalle syötettyä?!!! On meinaan Sannin mielestä äysin karmeen makuista...ja okse-refleksi tulee jo, kun tuon ruuttaa lähemmäks suuta!

No, koitan keritä vastata gallub-kyssäreihin nyt, kun neiti höpöttää kumiankan kanssa äittää-ttäättäää--äitän-tättä (eli äitin tyttö?)

Kaupan ruokia meillä vain syödään. En saa tarpeeksi sileää itse tehtyä.

Joululahjoja en ole ajatellut. Nytkin mies on töissä koko joulun, joten blääh... Lupas kyllä, että nyt olis kuuselle tilaa, kun on isompi olkkarikin, mut joopa-joo...eikai sitä tänäkään vuonna voi ottaa, kun likka kiipeis alta aika-yksikön jossain oksistossa tai lärppis koristeita suuhun :P Mun eka joulukuusi saa siis yhä odottaa aikaa tulevaa...

Joku puhui jotain imuristakin. Meillä se on HIRVIÖ numero 1 ja suihkun äänikin on kamala.

Ohhoh. nyt menee tytöltä herrrmot ja isi koittaa työyön jälkeen nukkua, joten päätän löpinät tähän

T: Sola ja Sanni

Marraskuu kovaa vauhtia meneillään ja lämpömittari näyttää +11, uskomatonta! Ja asun muka " pohjoisessa" .

Tyttö on ekoilla päikkäreillä, ja äidillä oma hetki... Kuuntelen Pietarinkadun Oilerssia ja syön mokkapaloja (ekstrakuorrutuksella... ai mitkä raskauskilot?!)

Taas yksi rikkonainen yö takana, mutta en jaksa enää niistä valittaa. Tuntuu olevan tuttua touhua nuo yöheräilyt täällä maalisten keskuudessa. Toisaalta tekisi mieli lopettaa tissin antaminen yöllä, mutta sitten kun tyttö on puoli tuntia huutanut kurkkusuorana, niin teen mitä vaan että tyttö hiljenee (=tissi suuhun). Ehkä vielä joskus...

Nyt ei ehdi tämän enempää. Ciao!

T.E. & Tytti 8.3.

Ai niin, TERVETULOA kaikki uudet Maalikset!!

TuuliEmilian yö kuulosti ihan meikäläisen yöltä... Eli rikkonaista taas, mutta kun ei viitsi huudattaa pientä, on niin helppo sitten pistää tissi suuhun... Miehen kanssa kyllä jo alustavasti sovin, että koettaisimme tässä jonain viikonloppuna tassu-unikoulua niin, että mies hoitaisi homman. Mutta kun vaan tulisi se vapaa viikonloppu, jolloin mies olisi sen verran vähän univelkainen, että jaksaisi yrittää.

Meillä ei tänään ole ohjelmassa mitään ihmeempää. Ajattelin käydä Plantagenilta hakemassa vähän kanervia yms. - pitää vastata naapurin rouvan (asumme paritalossa) kilpavarusteluun, hän kun on laittanut hienot talvi-istutukset ja meidän etuoven edusta näyttää nyt kauhean tylyltä ja paljaalta...

Meillä koira ontuu, syy on ilmeisesti aika syvälle anturaan mennyt lasinsiru. Lääkäriin mennään maanantaina, sitä ennen käydään sitten vain pissalenkillä pehmeässä maastossa (=nurmikolla). Että ottaa kaaliin nuo pullojen rikkojat. Meilläkin saa koiralenkeillä jatkuvasti varoa lasinsiruja - nyt ei sitten ilmeisesti onnistuttu. Varma en lasinsirusta ole, kun tassussa näkyy vain reikä, mutta tuskin se mikään muukaan on. Ja kiva taas kantaa rahaa eläinlääkärille... Ja sitten olla tassu paketissa jne. No, se siitä.

Jahas. Jos lähtisi katsomaan, mitä mies ja esikoinen puuhaavat. Saana nukkuukin pitkiä päikkäreitä, nyt on mennyt jo reilu tunti. Hienoa! Jospa tämä ennakoisi sitten parempia yöuniakin... Toivon hartaasti...

Hyvää pyhäinpäivän jatkoa kaikille!

Terhi&perhe

Menipäs tämä pyhäpäivä vauhdilla. Loppujen lopuksi saatiin olla kotosalla, kyläily peruuntui. Ei haitannut! Tällä viikolla oli jo touhua tarpeeksi, ja alkaa jo tökkiä omien leivonnaisten syönti kylässäkin. Joka paikkaan pitää nykyään mennä nyyttärimeiningillä. Ja kaikki tutut tietää, että tykkään leipoa ja laittaa, joten muut tuo hitsin vähän, kun luottavat, että minä oon tehny! Ja kun tulevat meille (esim torstaina), niin luottavat silloinkin, että minä olen tehnyt ja tulevat lähes tyhjin käsin. Hitto soikoon, kun pääsisi joskus meikäläinenkin valmiille. Tänäänkin olisi ollut sellainen kyläily, että meiltä odotettiin suolaiset tarjoilut... Onneksi heille tuli nuhaa, niin peruuntui. Saatiin ihan kotosalla syödä omat ruuat. Nyt tuli marmatusta, mutta raivostuttaa välillä. Laitan vielä itse kaikki meidän ja Mini-Aksun ruuat, niin ei jaksaisi muille vietäväksi aina tehdä. Olen yrittänyt ehdotella, että jos jokainen laittaisi näissä äiti-vauva-tapaamisissa ihan omalla tyylillään, vaikka kahvit ja keksit, mutta ei. Nyyttäreitä vaan....

Joku kyseli kaupan ruuista, miten uppoaa. En tiedä, kun pikku-ukko on syönyt vain omia pöperöitä - erittäin hyvällä ruokahalulla. Ei ole maistanut mitään valmista. Lähdetään pariksi viikoksi lomalle ja sinne pitäisi valmista ostaa vähän mukaan ja sitten paikan päältä. Onneksi kaikki hedelmät ja vihannekset omat pikkuisen suurta herkkua, tarjotaan niitä. Ja luotetaan, että valmiitkin menee, on ollut niin kaikkiruokainen tähän asti. Sen näkee sitten, mitä tekee, jos tulee ongelmia.

Mini-Aksulla on kauhea konttaamishinku, askeleita tulee, mutta vauhti on liian luja! Eli mahalleen ja nopeasti ryömimään. Siten ehtii. Ja just loppuviikolla sanoin, ettei häntä kiinnosta seisominen lainkaan. No joo, tänään sitten tuosta vain sellaista jalkarahia vasten nousi seisomaan ja se olikin loppupäivän juttu. Hitsi, kun ne oppii nopeasti uusia juttuja. Ja äiti-sana alkaa tulemaan jo aika usein. Ei taida olla enää vahinkotavuja.

Joulupakettiin pannaan varmaan jotain tarpeellista / pieni lelu. Pääasia, että saa rapistella jotain. Ei mitään kallista tms. osteta. Joulu alkaa olla jo mielessä, koska marraskuun kaksi viimeistä viikkoa hurahtaa lomalla. Sitten on veivattava jouluruokia, kortteja ym. mukavaa. Hui, aika menee vauhdilla.

Pitäisköhän pestä jo hampaat ja lukea hetki jotain ja sitten painua pehkuihin. Illan torkku - aamun virkku.

Öitä!

T: Mini ja Mini-Aksu 25.3.

Meilläkin olis tarkotus Helmi siirtää omaan huoneeseen, jahka uuteen asuntoon ollaan päästy muuttamaan. Sitä vaan pelkään, että jotenkin hän reagoi siihen, ettei sitten yöllä kuulukaan meidän ääniä. Ja sitten, jos joutuu yöllä sängyssään ahdinkoon, siis on jotenkin poikittain tms. niin kiva lähteä toiseen huoneeseen asettelemaan häntä. Meillä kun tulee aika pitkä matka miedän huoneesta Helmin huoneeseen, vaikka kuinka päin sijoittelisimme. Noh, pitää toivoa, että kaikki kuitenkin menisi ihan hyvin.

Onpas ollut taas niin, niin synkkää että! Helmikin on jatkuvasti väsynyt, hieroo silmiään ja haukottelee. kaksi tuntia jaksaa olla hereillä ja taas pitää mennä nukkumaan. Mulla ei sen sijaan ole varaa olla väsynyt, kun pitää tätä kämppää käydä läpi. Tänään pesin parvekkeenkin, se kun oli niin siivottomassa kunnossa, että vuokraisännältä olisi varmaan tullut pari kommenttia. Rapattuihin betonikaiteisiin oli kasvanut jotain ihme levää ja pesuvesi oli aivan kamalan näköistä. Mutta näyttää sitä vihreetä kasvustoa olevan kaikkien muidenkin parvekkeilla, joita ei ole lasitettu.

Nyt alkoi ihan kamalasti tehdä mieli mokkapaloja, kun TuuliE niistä mainitsi. Mä en ole edes varma, onko mulla niiden ohjetta missään. Pitää varmaan jostain etsiskellä, josko joku päivä tekisi.

Eipä tässä muuta. Jatkoja kaikille!

lehtovi ja Helmi 28.3.

Täällä yksi virkistynyt äiti : ) Olin eilen kaverin kolmekymppisillä ja siis ensimmäisen kerran puoleentoista vuoteen baarissa. Oli todella hauska ilta vaikka etukäteen jupisinkin naamiaisia vastaan. Kerättiin ainakin katseita kaupungilla. Mun kaveri oli meillä yötä ja tultiin kotiin neljän aikoihin. Etukäteen mietin et kiva mennä nukkumaan Henrin viereen jos se pitää meteliä mut hän nukkui kuin enkeli! meillä on nyt kolmas yö peräkkäin menossa kun Henri on nukkunut kuin tukki. Ei ole pihaustakaan päästänyt koko yönä. Tällaisia lisää. Kymmenen aikaan havahduin siihen kun mies heräsi Henrin kanssa ja vei ilosta hihkuvan pojan pois sanoen hiljaa" annetaan äidin nukkua" . Kyllä tuntui mukavalta!

Tänään vuorossa peli-ilta kaveripariskunnan luona. Sitä ennen pakkaillaan tavaroita kun muutetaan Henri omaan huoneeseen. Miehen veli tulee huomenna auttamaan tavaroiden kantamisessa. Tuntuu oudolta ajatella et nukutaan sit tästä lähin eri huoneissa mut eiköhän nyt ole jo aikakin. Meillä ei olla syöty yöllä enää kahteen kuukauteen niin ei poika meitä yöllä tarvitse.

Mutta nyt siis pakkaamaan vaikka oliskin mielenkiintoisempaa surfata täällä... : )

Kalamami ja Henri 2.3

Enpä ole vähään aikaan ehtiny kirjoittelemaan, vaikka monena päivänä on ollu tarkoitus. Nyt on hetki aikaa...

ESITTELY: Ollaan miehen kanssa 26-vuotiaita, asustellaan Itä-Vantaalla vielä kuukaus kaksiossa, joulukuun alussa koittaa muutto kauan kaivattuun kerrostalokolmioon, jota nyt suurella innolla rempataan. Ite oon koulutukseltani sosionomi (amk) ja ennen äitiyslomaa työskentelin lastenkodissa. Mies on trukkiasentaja. Tuukka on meitin esikoinen (18.3) ja toivottavasti ei jää ainukaiseksi. Ollaan jo keskusteltu pikkukakkosesta =). Meillä ei oo lemmikkejä eikä paljoo harrastuksia. Kesäisin harrastellaan vanhoja volkkareita.

Meillä on ollu mennyt viikko suurta kehityksen juhlaa. Alkuviikosta puhkesi kauan odotetut hampaat alaikeneen, siis molemmat samaan aikaan. Tuukka on myös oppinut nousemaan tukea vasen polvilleen ja konttaa " muutaman askeleen verran" . Toissa iltana poika nousi pinnasängyn pinnoja vasten SEISOMAAN! Voi sitä ihmetystä! Vaikka pojan oli tarkoitus alkaa nukkumaan, oli poikaa pakko kehua hienosta saavutuksesta. Pe-la yönä Tuukka nukkui koko yön niin, että tutti rauhoitti, enää ei siis tarvittu maitoa. Viime yö menikin jo niin, että kerran laitoin tutin suuhun viiden aikoihin aamulla ja siitä vielä nukuttiin seiskaan. Että äiti on iloinen ja virkeä, kun saa nukkua lähes koko yön putkeen! Luulin, et meitin poika nukkui rikkoinaisia öitä vielä ties kuinka pitkään. Toivottavasti nyt tästä edespäin nukutaan läpi yön. Toivottavasti tämä antaa toivoa niille äideille, joilla maalismussukat vielä valvottaa öisin. Niin meilläkin oli vielä muutama yö sitten.

Nyt pitää mennä suihkuun, et ehtii kattoon BB. Eilinen jakso jäi väliin... Taisin missata jonin verran, mut väsytti niin paljon.

Mukavaa vkl:n jatkoa kaikille!

Noopu =)

On kyllä käsittämätöntä, miten tuollaiset 20 cm pitkät vauvankädet yltävät vähintään puolen metrin päähän! On sitten vauva sylissä, syöttötuolissa tai olkapäällä, aina löytyy jokin tarttumiskohde. Koti alkaa näyttää ilta illalta enemmän lapsiperheen kodilta.

Käytiin tuolla ulkona pikaisella kävelyllä kastumassa ja tajusin taas sen jokasyksyisen pimeyden. Pitääkin tänä iltana etsiä heijastimet heilumaan joka puolelle rattaita ja omia vaatteita.

Mies meni tänään vasta illaksi töihin, joten ehdin tehdä piparkakkutainan pakastimeen odottamaan leivontatilaisuutta. Olen enemmän pipari- kuin joulutorttuihminen, torttuja teen ehkä kerran jouluksi, mutta piparkakkutaikinoita tulee normaalisti tehtyä vähintään kolme ennen joulua. Saa nähdä, miten tänä vuonna ehdin.

Vauvan joululahjoista on ollut aikaisemmin puhetta pinossa. Varmastikin jotain vaatetta tulee käärittyä pakettiin, tyttöä kuitenkin kiinnostaa enemmän paperi ja naru kuin sisältö.

Oho! Nyt tuli kiire laittamaan tyttö nukkumaan. Äkkiähän tässä koneella aika aina vilahtaa.

Korvapuusti & Minikorvis

Mies laittoi Kaisan unille ja lähti lenkille, mä täällä valmistaudun ILTAAN!! Olen menossa tyttökaverini kanssa syömään Nuevoon ja sen jälkeen vielä jonnekin istumaan iltaa. Kalamamin tavoin ensimmäistä kertaa puoleentoista vuoteen (sitä epäonnistunutta yritystä firman kevätjuhlissa, jolloin Kaisa aloitti pullolakon EI lasketa).

On käsittämättömän tuntuista laittautua. Meikkasin jo ja valitsin vaatteet, ettei tarvi sitten kiireellä laittautua. Lähdetään tästä liikkeelle, kun olen saanut imetettyä tytsyn yökuntoon. Onhan siihen nyt vielä aikaa, kun nyt ollaan vasta viimeisillä päiväunilla.

Tänään siivottiin ja vaihdettiin olohuoneessa kalusteet lapsiystävällisempään järjestykseen. Nyt on tytöllä tilaa leikkiä. Leivoin myös pitkästä aikaa sämpylöitä, nam tuli hyviä. Tuulian ahkeruutta noissa leivontahommissa olen jo pitkään kadehtinut, nyt kerrankin sain itsekin aikaiseksi. Kaisan kummit kävivät yllätysvisiitillä, olipa vahingossa jotain tarjottavaakin. Meillä kun ei kaapeissa ole mitään vierasvaraa ikinä, mä syön kaiken HETI. Ei ne vieraille säily.

En yhtään muista, mistä tänään on ollut puhetta. Olen ihan tohinoissa tästä illasta.. Mutta palaillaan asiaan taas huomenna, kunhan keretään.

kua ja Kaisa 25.3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat