Seuraa 

täällä ei taida olla clomittarilla ja (teroilijoille) omaa ketjua joten kokeilen tässä hakea seuraa tällä aloituksella.

Itselläni kpvä7menossa, eli viimeinen clomi otettu. Viime kierrossa oli mönkään mennyt PAS yritys kun alkiot ei selvinneet ja nyt taas ivf:ää odotellessa clomit käytössä pari kiertoa. Edellisellä clomikierrolla en ovuloinut joten kierto venyi reilu60, alkoi vasta teroilla joten nyt otettiin myös terot käyttöön tähän kiertoon. Aloitan ne vasta kun/jos tikutan oviksen koska jos ovuloin niin se on tapahtunut vasta kpvä20paikkeilla eli ois aivan liian aikaista teroilla jo15-24pvä. Minulla alkoi teroilla menkat jo 9pillerin jälkeen eli kierto jäis aivan liian lyhyeksi, siksi kokeilen nyt näin.

Kaiken takana on PCO, kaksi lasta olen saanut ivf-hoidoilla ja yksi luomuihme joka sai alkunsa joskus kpvä 150kieppeillä, eli edelliset menkat olleet n.puolivuotta ennen ovulaatiota, siis varsinainen IhmeVauva=).

Ovuloin siis Satunnaisesti myös luomuna, mutta koska vauvakuume on kova niin yritetään auttaa tilannetta ja tärpin ajoituksia edes himppusen verran clomeilla.

Pikkasen tässä istuessa jomottaa oikeanpuoleista munasarjaa, eli ehkä siellä jotain toimintaa nyt ois=/... muita oireita en ole rekisterönyt.

Ei ole kovat odotukset että clomeilla tärppäis mutta Ihmeitähän tapahtuu joten pienenpienet odotukset on jos vaan edes ovuloisin.

Sivut

Kommentit (45)

siitä että tulit kans kertomaan meille tarinasi, et todella ole ainoa jolle metut ois järkännyt kierron pelaamaan kun noihin nyt netissä olen tutustunut, ja lääkärikin oli tosi postitiivisella mielellä niitten suhteen, sanoi jopa että SIIHEN PLUSSAAN ASTI syödä niitä=)... aivan kuin se plussa niillä tosiaan ois tulollaan...

ja ulriina, sullahan on silti kaikki mahikset vielä, toivotaan että s-prog.koe osoittais että ovis tapahtunut ja saisit jännätä loppukierron=).Ja kun soitat lääkärille maanantaina, kysy Ihmeessä metuista, kun näitä ketjuja aiheesta olen lukenut niin mitään haittaa niistä ei ole kenellekkään ollut. Ja kun ne ei ole hormooneja niin ei tarvi ajatella että pumppais itseensä liikaa jotain keinotekoista, näin ainakin itse ajattelen. Tosi monella, melkein poikkeuksetta , oli kierrot sillä normalisoitunut ja PCO-laisia olleet kaikki, eli Innostukaa nyt ihmeessä tekin tästä, masunasu,ulriina ym.ym.=)

Menee jonkun aikaa kuitenkin ennenkuin ne vaikuttaa eli kannattaa aloittaa mahdollisimman pian.

Saadaankin sit perustaa joku esim. metu-clomitartenketju=).

Söin tässä just aamupalaksi ruisleipää, normaalisti en söis aamulla mutta kun metua ei saa ottaa tyhjään mahaan niin pakko oli saada aamupala alas...ja nyt menen sit ottamaan tämän päivän tabun.Katsotaan kuinka käy...

Ajattelin tulla jakamaan tarinani, josko se jotakuta auttaisi/tsemppaisi. Oon tupannut ilmaantua näihin clomipinoihin, joten joillekin saattaa tämä olla tuttua..

Mulla todettiin pco ja täydellinen ovuloimattomuus 12/04. Aloitin heti metformiinin popsimisen ja kuukauden kuluttua clomit, annostuksella 1tabl/vrk kp 3-7. Ensimmäisessä kierrossa kp 12 mulla ei ollut tapahtunut munasarjoissa mitään, yhtään johtofollikkelin tapaistakaan ei löytynyt, ainostaan lievä hyperstimulaatio. Popsin sitten terot kp 15-24, koska mulla ei tullut kuukautisia ollenkaan ilman hormoneja. Ensimmäisen kierron jälkeen oli tosi pettynyt ja tuskainen olo: näinköhän clomit eivät tulisi meillä toimimaan. Toisessa kierrossa kp 12 munasarjoista löytyi yksi 10mm:n follikkeli, ovis oli kp 18, vuoto alkoi kp 32. S-prog kokeenkin mukaan olin ovuloinut, joten jotain toivoa oli taas ilmassa. Kolmannessa kierrossa ultrassa kp 12 löytyi yllätys: munasarjoissa oli kaksi 16mm:n follikkelia ja yksi 14 mm:n follikkeli, joten tilanne oli muuttunut radikaalisti kuukaudessa, vaikka söinkin clomeja samalla annostuksella. Kohdun limakalvo oli valitettavasti alkanut ohentua, oli enää 4,8mm, joten lääkäri totesi seuraavassa kierrossa edessä olevan piikitykset ja inseminaatio. Ovulaatio oli kp 15 ja suureksi onneksemme raskaustestiin ilmestyi kaksi viivaa kp 31. Siitä alkoikin jännittäminen: montako vauvaa on tulossa? Rv 7+3 selvisi, että meitä on kohdannut tuplaonni.

Kokemukseni perusteella suosittelisin kaikille pcolaisille metformiinia, lääke on halpa ja sivuoireet (=maha ihan kuralla) menevät ohi parissa viikossa. Aloitin annostuksella 500mg/vrk päätyen lopulta 1500mg:aan/vrk. Ja vaikka joissain kierroissa näyttää todella toivottomalta, tilanne voi muuttua todella radikaalisti seuraavaan kiertoon. En tikuttanut ollenkaan ovista, mutta mittasin aamulämpöjä, näytti ainakin mulla oviksen todella selvästi.

Toivon teille kaikille paljon voimia hormonien popsimisen kanssa sekä tietysti erinomaisia tuloksia clomeilla. :)

Mia79 ja clomituplat rv 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Metut maksaa alle 10 euroa/purkki ja yksi purkki taisi kestää 1,5 kuukautta. Riippuu tietysti annostuksesta ja merkistä. Itseasiassa ei oikeastaan tiedetä, mihin metujen vaikutus pcolaisilla perustuu, mutta tulokset ovat olleet niin hyviä, että jotain hyvää ne elimistössä tekevät. Ja toisin kuin joskus ajatellaan, tuloksia ei olla saatu vain ylipainoisilla pcolaisilla, vaan nimenomaan myös normaalipainoisilla on saatu upeita tuloksia. Joten normaalipaino ei ole mikään syy olla saamatta metuja, jos niitä on kiinnostunut kokeilemaan. Kannattaa vielä surffata netissä, itse ainakin vakuutuin kyseisestä lääkkeestä siitä luettuani.

Metujahan tosiaan syödään päivittäin, aloitin annostuksella 500mg/vrk ja parin päivän päästä nostettiin 1000mg:aan. Viimeisessä kierrossa söin 1500mg/vrk. Tuloksia näyttää tulevan juuri isommilla annostuksilla, mutta elimistöllä kestää hetken tottua lääkkeisiin. Vatsan ärtymistä ei pidä hätkähtää, se menee tosiaan parissa viikossa ohi. Kannattaa syödä kunnolla, kun ottaa lääkkeen, auttaa pahaan oloon. Ja päivän aikana kannattaa syödä muutenkin tasaisesti, muuten voi tulla huono olo. Itse oon vakuuttunut siitä, että mulla metut todella tehostivat clomien toimintaa ja siitä syystä saatiin näinkin pian toivottu tulos aikaan.

Yllättävän monella pcolaisella on oma hormonitoiminta normalisoitunut metujen avulla ja kohtalaisen monta sellaistakin tarinaa olen lukenut, jossa plussa on saatu aikaiseksi pelkkien metujen avulla. Joten kokeilla kannattaa!

joo, minulla on nimenomaan oviskierroissa ollut sitä alamaha " jomotusta" , tai tunnetta jostain " paineesta" tms... eli luulisin et on normaalia. Joku mielstäni selitti sen joskus sillä että vois jomottaa kohtaa josta rakkula on puhjennut?

Mulla kpvä 14... vähän alkaa pelottaa ovuloinko tällä kiertoakaan kun ei suurempia kipuja ole muniksissa. Muistaako joku montako päivää vimpasta clomista ois normaalia ovuloida? Mulla tosin ennenkin vasta n.20pvä ollut ovis että turha kait sitä vielä ois odottaa...

Enkä aio masentua vaikka en nyt ovuloiskaan, oishan se TYMPEÄÄ mutta yritän sit ajatella positiivisesti että ehkä ensi kiertoon ois sitten metut jo vaikuttaneet jotenkin positiivisemmin niin ehkä sitten on eri tilanne...

Mä olen nyt siirtänyt metujen oton iltapäivälle, aina päivisin kuitenkin jotain menoa niin ei tarvi jänskätä onko vessa miten lähellä, sillä sinne on kiire ja HETI kun pikkaisenkin varoittaa, yötä vasten jotenkin helpompaa kun nukkuessa ei joka mahanvääntöä edes huomaa. Lämmöt on aina vaan suoraa viivaa 36.3... onkohan mittari mennyt rikki tai patterit huonona, vosikohan vaikuttaa=)? Jotenkin vaan outoa että joka aamu sama...

vielä pienoisessa shokissa tulen tänne ilmoittamaan että dpo8haamujenhaamun jälkeen testasin dpo9-10 haamut ja tänään dpo11plussaa... ei uskalla vielä tuuletella liikoja mutta näyttäis siltä että ainakin tällä hetkellä minussa on hcg:tä=)

Lääkäri soitti eilen ja sanoi mun välivuodoista et ei voi mitään kun tulee.Käski syödä clomit loppuun ja jos en raskaudu niin parin kuukauden päästä ottaa yhteyttä niin lähete sairaalaan laitetaan.

Eilen juttelimme mieheni kans niin yritämme vielä tässä kuussa kun on yhdet clomit vielä jäljellä ja jos en raskaudu niin pidämme taukoa.

jep, metuja otetaan joka päivä PLUSSAAN asti...näin lääkäri neuvoi(aivan kuin se plussa sieltä tulis=)) Moni ottaa plussan jälkeenkin, on jokin keskenmenoja vähentävä vaikutus, mut nyt siis otan vain plussaan asti ja jos se plussa sieltä tulis niin sitten vasta selvitän sen jatkanko niitä vai en...

kyselit tuosta follikkelin kasvusta ja irtoamisesta. Huomasitko sen että mia79 kirjoitti että hänellä oli ultrassa kpvä12 ollut 10mm follikkeli joka oli sitten irronnut kpvä18. Ja sinullahan oli kpvä10 10mm:nen eli ajattelisin kyllä ettei todella kannata täysin luopua toivosta vielä, ehkä se ovis parin päivän sisällä vielä tuleekin=)? Itse olen käynyt ultrassa vain eka kierrolla, silloin kpvä13 löytyi yksi johtofollikkeli joka oli muistaakseni 13mm, lääkäri ennusti sen irtoavan 16kpvänä mutta niin vain kävi että ovuloin vasta kpvä 19...

Ois kyllä mielenkiintoista nytkin tietää tapahtuuko sisuksissa mitään mutta on niin kalliita nuo ultra jutut et katson nyt vielä tämän kierron, jos ei ovista tule niin seuraavaan varaan jo jotain kontrolliaikaa että tietäis pitääkö clomiannosta nostaa, toisaalta taas nuo metutkin saattaa auttaa asiaa=/.. ei tässä auta kuin odottaa ja katsoa päivä kerrallaan vaikka päivät miten matelee. Ois kyllä haaveissa saada ensi kesänä helliä isoa masua auringolla=)... ja onhan tämäkin hienoa, kun on ees Vähän Toivoa...kamala jos ei sitäkään enää olis.

Pidän peukkuja sille että me kaikki Toimittais nyt, eka ovis ja sit se plussa=)

soitin omalle lääkärilleni metuista ja hän piti sitä heti hyvänä lisäkokeiluna tähän yritykseeni, eli resepti tulee postissa ja saan aloittaa ne heti, ei kuulema haittaa ainakaan ole=). Kaikki keinot pitää ottaa käyttöön, heti tuli toiveikkaampi olokin kun jotain muuta " vanhojen" tabujen lisäksi.

Eihän ne heti vaikuta mutta ajattelen positiivisesti, eli vaikka en nyt plussais tälle kiertoa niin ehkä sit metut on se PuuttuvaPala seuraavaan tai sitä seuraavaan kiertoon=)?

Kiitos vinkistä=)

tärkeä semmoinen.. kysyin näistä teroista ja siitä kun ovuloin vasta n.20päivä, että miten ne aloitan...lääkäri sanoi heti että aloittaa vasta oviksen jälkeen parin päivän kuluttua!?

Kyllä ne lääkäritkin vaan on pelkkiä ihmisiä, itse pitää kyllä kans olla asialla jos vähänkin epäilee ettei nämä yleiset normaalikäytännöt ehkä päde omalla kohdalla=/...eli kannattaa tosiaan kyseenalaistaa. Omassakin reseptissä lukee et teroja kpvä 15-24 .

oikein rattoisaa perjantai iltaa clomittarille...

sellaista tulin kyselemään että aiheuttavatko teille clomit muutaman päivän kuluttua oviksesta kummallisia alavatsa pakotuksia? alavatsa ei varsinaisesti oo kipee.. mut huomaa kuites että sitä pakottaa?

-crisse: mitenkäs metut ovat vaikuttaneet? Ilmeisesti ovat aika tehokkaita? Toivottavasti vatsasi ja elimistösi sopeutuu pian. Mitenkäs oviksen bongaus on sujunut?

Ulriina: joko sait verikoetulokset? Mikä muuten tilanne?

Ovista ei todellakaan tullut, sillä jatkoin tikuttamista tähän päivään saakka ja viivat vaan vaalenivat vaalenemistaan... Teimme miehen kanssa päätöksen, että jos seuraavan kierron tuplaclomit eivät ovista saa aikaan, marssimme lapsettomuusklinikalle tutkimuksiin/hoitoihin. Eihän tästä muuten mitään tule. Kohta on vuosi täynnä pikkukakkosen yrittämistä, eikä muuta olla saatu aikaan, kuin yksi tuulimuna alkuvuodesta :/. Nyt on terot käytössä, josko vuoto tulisi suht ajallaan, ettei kauaa tarvitsisi odotella seuraavaa kiertoa.

masunasu, kp20 tai jotain sinne päin

Masunasu, voi, kun tylsää..:/ Ihan kuin mun fiilikset sulla, ja muutenkin ihan sama tilanne. No, mutta jos ovis tulisi vaan myöhemmin. Toivotaan! Ehän luovuteta vielä, eihän?

Mullakin oli vasen munasarja täysi rakkuloita ja hiljainen, ja oikealla se yksi EHKÄ n.10mm. Ja ovistikut näyttää edelleen negaa kp18. Joitain tuntemuksia on edelleen, mm.eilen vatsa oli kuin ilmapallo, paineen tunnetta etenkin oikealla ja kipuilua myös sekstatessa. Vähän sellainen " menkkamainen" tunne vatsasssa. Mut voi tietty johtua clomeista pelkästään. En jaksais ostaa ovistikkuja enää tähän kiertoon. Joka toinen päivä jatketaan petipuuhia tää kierto, ja pe menen otattamaan s-prog:n. Sittenpähän näkee onko tuolla mitään tapahtunut, vai huijaako Fertestin tikut.

crisse: ei mulla clomit ole aiheuttaneet muita nippailuja, kun nämä, mitä nyt parina viime päivänä on tuntunut. Kuumia aaltoja(aikas lieviä) tuli pari viikkoa öiseen aikaan, mut nyt niitäkään ei enää ole tullut. Toivottavasti sulle tämä kierto toisi jo sen plussan! :)

Mia79: juu, olen lukenut sun kirjoituksia clomeista, ja iloitsen kanssasi kaksosista! Mun tuplathan saatiin myös aikaa clomeilla ekassa kierrossa 8 vuotta sitten. En tiedä oliko mulla silloin vielä tätä lievää PCOta. Ja mähän ovuloin luonnollisestikin(3 kertaa tullut luomu+ ja km...), mutta vaan muutaman(ehkä 2-3) kerran vuodessa. Ja ylipainoa ei ole. Mulle gyne ei ainakaan vielä puhunut metuista mitään. Me kokeillaan ekaks clomien tuplaamista. Toivottavasti auttaisivat.

NYt pitää lähteä viemään muksuja kouluun. Palataan astialle!

Kaikille clomisiskoille oikein paljon tsemppiä!

Ulriina kp18/???

Molemmat lapsoset lähti läksyjen jälkeen kavereiden luo, joten yksin nyt ihmettelen kotona, kun mieskin kylillä..

On kyllä ihmeellistä, kuinka nopeasti tähän vaiheeseen on tultu, siis että lapset on jo noin isoja! Kyllä olisi enemmän kuin ihanaa saada vauva (tai kaksi!) paikkaamaan tätä " kiirevajetta" pian..:) Onhan tää kyllä aivan ihanaakin, kun tulee näitä kiireettömiä ja " omia" hetkiä, kun kukaan ei vaadi mitään eikä tappele. Mutta silti, uskon, että nauttisin ihan suunnattomasti kotona olosta monen vuoden työrupeaman jälkeen.

Metuista..Pitäisköhän munkin niitä pyytää tai ainakin kysyä gynen mielipidettä?? Luin lääkkeen tietoja, ja sivuvaikutuksista lähinnä tuo verensokerin lasku pelottaa..Mulla se menee muutenkin helposti tosi alas, jos en syö tosi säännöllisesti. Viikko sitten meinasin pyörtyä jumppaan, kun en syönyt riittävästi aamulla. Ja ripulikaan ei ihmeemmin houkuta :) Mut voisinhan kysyä! Varmaan mulle silti kokeillaan ekaksi clomien tuplaamista.

crisse, musta tuntuu, että ovis jää tulematta, jos kp10 on vasta n.10mm kokoinen johtofollikkeli. Senhän pitäisi kasvaa n.2mm/vrk ja sen mukaan mulla olisi ovis ollut la/su, mutta ei tietoakaan..Onko sulle tehty seurantaultraa, jossa noin pieni follikkeli on vaan hitaammin kasvanut ja irronnut sitten myöhemmin? Vai onko se ylipäätänsä mahdollista?

Mä olen kyllä masunasun lailla menettänyt jo uskoni tämän kierron suhteen. Eipä tarvi sitten ainakaan heinäkuun helteillä olla ihan viimeisillään; siis jos olisi käynyt niin hassusti, että plussa olisi paukahtanut(vaikka mä niiiiin haaveilinkin kevät/kesävauvasta06..) Jotain hyvää täytyy tästä hakemalla hakea.. :-/

Jeps, lihamurekkeen tekoon sitten, kun ei ole muutakaan järkevää tekemistä(paitsi tietty notkua täällä:) )

Se on moro!

Ulriina kp18/?

älä masennu, oot kuitenkin kerran jo onnistunut clomeilla eli nyt saattaa vaan viedä pitemmän ajan, ja kun määrä tuplataan niin luulis jotain tapahtuvan=). Muista että nämä " hoidot" on kuitenkin lievimmästä päästä, jos ei nämä auta niin muitakin keinoja löytyy.

Mä yllätyin itse siitä miten lääkärini piti heti hyvänä asiana tätä metujen aloittamista, aivan kuin ois itsekkin siinä vasta oivaltanut että nehän saattais auttaa ja ei puhunut Mitään haitoista vaan korosti sitä miten ne tehostaa clomien vaikutusta ja lisää raskaaksitulon todennäköisyyttä ym ym...ja HETI lupasi laittaa reseptin tulemaan=). Eli otappas sinäkin yhteyttä lääkäriisi ja sano että olet kuullut niin paljon positiivista niistä että haluaisit kokeilla=). Minulla jäi kuopuksesta n.5kg ylimääräistä ja metut kuulema saattaa auttaa niistä eroonpääsemisessäkin, näin tohtori sanoi=)... Ei lannistuta, uusin asein vaan jatketaan taistoa.

ulriinalle vastaan että kyllä mulla aina on ovis tapahtunut lähempänä 20pvää vaikka on ollut clomit käytös, 1tabu3-7pvät, ja kierto sit sen 35-36 paitsi jos en ovuloi niin kierto venyy huikeisiin lukemiin. Kolmesta clomikierrosta ovuloin siis kahdessa ja tämän kuopukseni syntymän jälkeen luomukierroissa ovuloin myös siinä 20pvä. Ihme sinänsä kun menkat edes alkoi suht nopeaa ja vielä säännöllisinä, että jotain lupaavampaa toimintaa nyt löytyi kehosta... vaikka eipä muulla ois väliä kun vaan toimis vielä sen verran että sais vauvan.

Onkos teillä tuntunut näillä clomi-ovis kierroilla niitä nippailuja koko sen alkukierron, useampana päivänä?? Kun itse en nyt varmaksi muista miten omalla kohdalla oli, ja onko peli nyt menetetty kun nippailuja ei vielä tässä vaiheessa tunnu=/, tämmöisiä tulee jo pohdittua vaikka ehkä turhan aikaista vielä...muniksethan kasvaa viel useamman päivän, jos kasvavat.

Unohdin eilen kysyä niistä metuista, kun olin niin pettynyt ultralöydökseen. Mullakin tuplataan clomit kahteen tabuun ensi kierrossa, mutta jotenkin tuntuu siltä, ettei niistä tule olemaan apua... Eilen gynekin sanoi, että jotain tässä nyt on pielessä, kun ei clomit näytä auttavan... Huolestuttavaa. Soitan huomenna sille gynelle ja kysyn, josko saisin niitä metuja. Mulla on nimittäin ylipainoa, eikä sen pudottaminen tunnu onnistuvan. Kunpa tuo gyne olisi kokeilunhaluinen. Ei ollut muuten tietoinen, että netistä voi tilata ovistestejä... Pisti oikein paperille ylös kotitestit ja mammaksin osoitteet ;-). Tänään tuli kyllä uusia ovistikkuja postitse, joten jatkan niillä vielä muutaman päivän...

masunasu, joka on jo aika epätoivoinen pikkukakkoshaaveiden suhteen

ettei lääkärisi tuon enempää osannut sanoa mistä tiputtelu johtuu=/?

Oletko yrittänyt hakukoneella hakea vastaavia kokeneita, ajattelis et tuolle selitys on ja joku apukeino?

Itse kans olettaisin että joku keltarauhasvaje, mut sehän ois helposti korjattavissa et ihme jos ei lääkärisi siihen mitään määrännyt?

täytyy kyl sanoa että aika mahtavan kokoinen johtofollikkeli sulla ainakin oli, että luulis et tuon kokoinen ainakin irtoaa?

Mitäs nuo menopurit on?

Itselläni kpvä taitaa olla jo11, tänään sais jo ovistikut tulla kun perjantaina jo tilasin ja yleensä toimitus ollut nopeaa, en tiedä mikä nyt viivyttää, onneksi en myöhäisempään jättänyt.

Pienenpientä jomotusta on edelleen silloin tällöin oikean munasarjan kohdalla, ja eilen illalla pupuillessa miehen kans tuntui pikkaisen arkuutta ja " täyden" tunnetta " sielläjossain" , mieskin sen eka huomasi;-) eli EHKÄ siellä jotain nyt ois kypsymässä. Aloitan kyllä oviksen metsästyksen jo tänään jos vaan tikut tulee, näkis edes alkaako viiva vahvenemaan. Kyllähän tässä vaiheessa jo pieni pelko hiipii mieleen että jos ei edes ovuloi taas, pitkä loppukierto edessä sit vaan menkkoja odotellen kun ei voi edes piinailla tärppiä...

Mä joskus luin jostain et ovista ei välttämättä joka kierrossa tunne samalla tavalla, ja jotkuthan ei tunne koskaan mitään ovulaatio-oireita, eli ehkä se ovis silti on mahdollinen vaikka ei nippailuja oliskaan, tietysti niitä ois kiva tuntea enemmänkin niin kaikki ois jotenkin todellisempaa.

Mä kyl suosittelen kaikille myös sitä lämmönmittausta, joka aamu ennen ylösnousua samaan aikaan, siitä saa kyllä vahvistuksen jos ovulaatio todella tapahtuu, ainakin itselläni oviskierroissa loppukierron lämmöt on olleet selkeästi korkeammat kuin ovuloimattomassa kierrossa... vaikka toisaalta jos sen kaksi viivaa saa niin ois kiva vaan luottaa niihin siinä että ovis tapahtui ja sais sitten viettää loppukierron edes Toivon kans=)

Esikoinen sai alkunsa clomeilla ja nyt pikkukakkosta yritetty vuoden verran ilman tulosta... Itse asiassa ilman ehkäisyä oltu esikoisen syntymästä saakka eli 04/2004 lähtein. Maaliskuun lopussa 2005 oli tuulimunaraskaus, jonka jälkeen taas olleet clomit kehissä. Söin clomeja neljä kiertoa, joista kahdessa tikutin oviksen. Tärppiä ei kuitenkaan tullut. Limis oheni, joten viime kierto meni pelkillä teroilla limistä kasvatellen.

Nyt on taas clomit popsittu ja toiveet korkealla oviksen suhteen... Maanantaina olisi seurantaultra, jotta nähdään onko muniksissa mitään eloa. Kunpa vaan olisi edes ovis tuloillaan, sillä tämä " turhaan" odottaminen syö ihmistä. Minä haluan vauvan!!!

masunasu

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat