Vierailija

Ihanko todella viette lahjoja? Miksi?

Ei ollut ikinä juolahtanut mieleenkään mitään lahjoja hankkia, ennen kuin täältä luin, että näin jotkut tekee. Milloin niitä pitäisi viedä? Jouluksi, ennen kesälomaa?

Kommentit (8)

Tarvitaanko siihen muita syitä? Kukaan ei siihen tietystikään pakota, jos se sinua huolettaa. Kuten ei pakota muistamaan ystävien syntymäpäiviäkään tms.

Annamme pienen lahjan, esim. keväällä jokaiselle hoitajalle Fazerin sinisen suklaalevyn plus lapsen tekemän kortin. Meillä siis pk:ssa 2 lasta, hoitajia yhteensä kuusi - joten kovin kallista lahjaa ei ole varaa antaa. Eikä se ole tarkoituskaan, muistaminen on se pääasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en ole koskaan kyllä ajatellut päiväkodin tätejä rinnasteisina ystäviini. Päiväkodin henkilökunta tekee kuitenkin työtään ja saa siitä palkkaa, enkä edes pidä heistä kaikista. Suurin osa on ihan kivoja, osa todella mukavia ja osa taas oikeita hapannaamoja. Ihmisille, joista en pidä, ei minulla ole mitään intoa ostaa mitään lahjoja, saatikka sitten väsätä niitä itse. Niille kivoille nyt voisi periaatteessa jotain viedäkin, mutta ei meillä ole yleensäkään perheen aikuisten ja kavereiden kesken ihmeemmin mitään lahjoja vaihtaa. Eikä sekään olisi kivaa, jos osa tädeistä saisi lahjan ja osa ei. Ja jos kaikille antaa, tulisi pikkasen kalliiksi, vaikka jotain pientäkin vaan veisi. Ja onhan päiväkodissa muutakin henkilökuntaa kuin " tädit" . Pienissä lahjoisa on sekin, että sitten tädeillä nurkat täynnä loppujen lopuksi ihan turhanpäiväistä roinaa jolle ei oikeasti ole mitään käyttöä mutta jota ei poiskaan ilkeä heittää.

Jokin kuutosen ehdottama yhteislahja, josta lapsetkinhyötyis, vois olla sellainen, mihin voisin lähteä mukaan.

Yhtenä jouluna yhden asiakkaan perhe toi minulle kauniin joulukukka-asetelman kiitokseksi työstä jota olen tehnyt, ja se todella lämmitti mieltä. Tuntui tosi hyvältä kun joku osoitti arvostavansa sitä työtä jota olin vuoden aikana tehnyt, yleensä kun vaan saa kuulla jos jukin ei mene niinkuin haluttaisiin.

Nyt kun minulla on lapsi pph:lla, joka tekee todella arvokasta työtä, niin tottakai muistan häntä jouluisin ja usein ennen kesälomaakin vien jonkun kukan tms. Annetaanhan sitä joululahjoja kaukaisemmillekin ihmisille, miksei sitten sille joka on lapseni kanssa melkein yhtä paljon kuin minä.

En ollut minäkään kuullut tällaisesta tavasta. Ymmärrän kyllä ilahduttamisen ja kiitoksen idean, mutta saavathan he työstään palkkaa niinkuin kaikki muutkin. Pitänee miettiä nyt jouluna mitä tekee, olisi ankeaa olla se ainoa, joka ei mitään annakaan...

Vierailija:

Lainaus:

Ja jos kaikille antaa, tulisi pikkasen kalliiksi, vaikka jotain pientäkin vaan veisi. Ja onhan päiväkodissa muutakin henkilökuntaa kuin " tädit" . Pienissä lahjoisa on sekin, että sitten tädeillä nurkat täynnä loppujen lopuksi ihan turhanpäiväistä roinaa jolle ei oikeasti ole mitään käyttöä mutta jota ei poiskaan ilkeä heittää.

Jokin kuutosen ehdottama yhteislahja, josta lapsetkinhyötyis, vois olla sellainen, mihin voisin lähteä mukaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat