Vierailija

Piti tulla ihan kysymään, että lukeeko kukaan muu äiti Pottereita? Itse olen ihan hulluna niihin, vaikka luen paljon muutakin kirjallisuutta. Minusta vaan tuntuu, että esim. miehen äiti ja sisko pitää mua lievästi tärähtäneenä tän(kin) asian johdosta. Itse eivät ole koskan mitään kirjaa vapaaehtoisesti avanneet.

Mutta onko muita? Ja ikää jos sais tiedustella?

Kommentit (22)

Iltarutiinit lapsen nukahdettua: Ensin Alliisa lukee ääneen pätkän Harry Potter-kirjasta, sitten minä luen pätkän. Sen jälkeen sammutetaan valot ja laitetaan Harry Potter-äänikirja raikamaan ja sen tahtiin nukahdamme..

Elokuvat meillä on myös ja niitä aika usein katsomme.

Ikämme 23 ja 24 (muistaakseeni=). Vauvakin nukahtaa hyvin Vesa Vierikon hölinään, kun kuuntelimme niitä kirjoja jo raskausaikana =)

jostain syystä taas kone temppuilee.

Olisi kiva keskustella joskus muiden Potter-fanien kanssa kirjoista. Meillä on usein Alliisan kanssa mielenkiintoista puintia niistä ja olisi hitsin kiva saada toisiakin näkökulmia mukaan!

Nyt viimeisimmän kirjan jälkeen on alkanut mietityttää moni juttu aiemmista kirjoista. Mutta koska tässä ketjussa kaikki eivät ole uusinta lukeneet, en laita niitä nyt tähän, jottei tule ikäviä paljastuksia heille.

Lisäksi on mietitty sitä, että sekä Harry että Ron ovat useaan otteeseen yrittäneet " potkaista kissaa" tai toivoneet saavansa tehdä niin. Meistä aika radikaali ilmaus ja olemme sitä kovasti ihmetelleet. Pottereissa ärsyttää myös tietyt stereotypiat, mutten ehdi niistä nyt enempää kirjoitella.

Alliisa teki joskus kauan sitten veikkauksen siitä, miten juoni etenee ja hänen ideansa olivat hirmu hyviä (mielestäni=), mutta uusimman valossa ei mene juoni hänen suunnitelmiensa mukaan..

Mun täytyy kohta lähteä, mutta näkyy palstalla olevan sen verran monta Potteristia, että varmaan aiheesta voi keskustella myöhemminkin? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta onko ne sitten kolmannesta eteenpäin " painostavia" tai muuten pelottavampia niinkuin joku tässä ketjussa sanoi. En viitsisi lukea niitä sensuuritakoituksessa itsekseni etukäteenkään, en nauti niistä niin paljon ja toisaalta sit ois tosi tylsää lukea niitä uudelleen ääneen lapselle...

Suomennoksiin en ole tutustunut, mutta joka kirja loytyy englanniksi kotoa ja olen ne innolla lukenut moneen kertaan. Odotan innoissani jopa tuota uutta leffaakin.

Mutta idea on loistava!

Ja ollaan yhdessä katsottu leffat ihan teatterissa ensimmäisestä alkaen.

Mutta ääneen luvusta ukkokulta ei oikein perusta... Harmi!

Mun äiti joskus tyrkkäsi mulle 2 ensimmäistä Potteria joulunpyhiksi luettavaksi ja silloin kun ei ollut lapsia vielä niin ahmin ne melkein yhdellä istumalla kinkkuleipien ja joulusuklaiden kera. Ah, mitä luksusta, saisipa joskus taas sen kokea...

Kaikki kirjat luettu ja leffat nähty elokuvissa. Mun veljen teini-ikäiset lapset on myös koukussa ja pelataan kesällä kolmessa polvessa Potter-peliä mökillä =).

...paitsi uusinta, jonka menen leffateatteriin katsomaan :).

Ikää on 24 vuotta.

Oletteko katsoneet muiden maiden kansia Harry Pottereista? Katsokaapa ruotsalaisten kansia, ne on todella velhomaiset :)! Ja kauniit lukuisine koukeroineen. Suomalaiset ovat tylsiä :P.

olen lukenut ne kaikki. Viimeisen suomennosta en enää jaksanut odotella, eli luin sen englanniksi :-)

Kaksi ekaa olen lukenut myös lapsille. Tarina muuttuu yhä painostavammaksi koko ajan. Saapi jälkikasvu lukea loput sitten kun itse siihen kykenevät (eli ihan kohta).

Meillä minä ja esikoinen ollaan otettu Pottereista sellanen yhteinen " oma juttu" , ja olen lukenut hänelle kaikki ilmestyneet suomennokset ääneen, vaikka osaa jo itse lukea.

Nyt odotellaan, ei ihan meinata nahoissamme pysyä, sitä kuudetta suomennosta! Ja sekin luetaan yhdessä ääneen! En halua pilata yhteistä nautintoa lukemalla itse englanniksi, olisi kuin kurkkisi joululahjoja etukäteen, ainakin meidän tapauksessa ;)

Äidillä ikää 26.

ne kannet tosiaan eri maissa ovat.

Sitä olen kovasti ihmetellyt, miksi suomalaisversioilla on punainen nenänpää. Ainakin Harrylla =)

Harmi, kun Hermione on hieman vaikea nimi. Haluaisin antaa sen lapselle joksikin kolmanneksi nimeksi, jos vielä saan tytön =D

Ja selvisipä sekin, ettemme ole ihan toiselta planeetalta tuon lukemissysteemin kanssa, koskapa luen isännälle illalla sängyssä Potteria:). (TÄTÄ ei ainakaan kannata mainita em. sukulaisille, saisivat slaagin...) Mennään puolivälissä Feeniksin kiltaa ja suomentelen omakätisesti kuudetta miestä varten, kun siihen suomennoksen ilmestymiseen on vielä niin pitkä aika. Lapset ovat vielä niin pieniä, etteivät pottereiden päälle ymmärrä.

ap

Meillä menee vielä kaiken maailman hömppä läpi sukulaistenkin silmissä, mutta voin kuvitella, millaisia reaktioita teidänkin tapauksessanne tulisi =))

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat