Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tai kuinka paljon ajattelit hankkia?

Minulla on esikoiselta tallessa 2 housut ja pari paitaa sekä mekko, mutta jotain uutta tekisi mieli hankkia.

Miten te muut?

- Reeta 5+5

Sivut

Kommentit (22)

kahdet housut, farkut ja mustat suorat. Nyt olen jo äikkärillä eikä ne mustat siistimmät enään mahdu päälle. Farkkuja käytän ulkona ja mamma-verkkareita kotona. Mamma paitoja on vissiin 5 (siis pitkähihasia kangaspaitoja). Pari neuletta mahtuu vaikka ne on normaalivaatteita, tosin täytyy katsoa raskauden jälkeen onko venynyt muodottomaksi. Sen lisäksi 2 äitiys toppia, koska ne peittää kivasti mahan ilman että lerputtaa kuten xl-t-paidat. Omasta mielestä vaatteita on sopivasti, koska en a) tykkäis käyttää miehen vaatteita b)en tykkää käyttää samoja vaatteita päivittäin.

Mamma-housuihin siirryin n rv 20, ja paitoihin ehkä vähän hitaammin. Mamma-hpusuja joutuu varmaan käyttämään hetki synnytyksen jälkeenkin....

Sekin sellainen lappuhaalareiden tyyppinen olkainmekko(ostettu tokaa odottaessa). Ja sitä käyttäessä ei tarvi välttämättä olla raskaana.

Heidi 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Varsinaisia äitiysvaatteita:

-2xfarkut

-housut

-samettihame

Muuten olen pärjännyt tähän asti ostamalla kokoa suurempaa kun tavallisesti, esim. trikoopaidat, alushousut... Neuletakit on kovassa käytössä.

NapNap rv22+5

jäänyt yhdet farkut, yks farkkuhame, kaks paitapuseroa ja yhdet äitiyssukkahousut. Tähän asti mennyt muutamat omat löysemmät housutkin vielä ja yksi farkkuhame, mutta nyt rupee käymään jo ahtaaksi ja mieli tekis ostaa jotain uutta. Esikoisella siirryin äippävaatteisiin vasta helmikuussa ja la oli huhtikuun puolessa välissä, nyt oli jo otettava äitiysvaatteet paljon ennen käyttöön.

Monkey rv. 20+3

Minulla on useita perus villa neuleita. Neuleet venyvät ja ovat käyttökelpoisia raskauden jälkeenkin.

Tässä perus neuleeni ja muut asut;

Muistat villa legginsit marimekon ystävämyynnistä.

Musta kapea pitkä Gleinfieldin villaneulehame.

Musta Andiatan poolo neule.

Värikkäitä villa ja pashmina huiveja. Ivo Nikkolasta.

Keltainen villatakki viistolla shaalikauluksella. H&M.

Mustat trikoo mama äitiyshousut. H&M.

Mustat kankaiset äitiyshousut upslaageilla. Formes

-beiget (sametti)housut

-mustat suorat (trikoo)housut

-farkkuhame

-mustat sukkahousut

-1 musta toppi

-2 T-paitaa

Lisäksi olen ostanut pari tavallista ,ei äitiys, tunikamallista trikoopaitaa ja yhden neulepaidan, jotka ovat tarpeeksi pitkiä peittämään sammareiden ja farkkuhameen trikoisen mahaosan. Muutamat omat pitkät neuletakit, hupparit ja paidat mahtuvat myös (jotenkuten).

Haluaisin äitiysfarkut, mutten ole löytänyt sopivia sopivalla hinnalla.

kolmet farkut (joista yhdet edellisestä raskaudesta ja yhdet uudet), oli yhdet juhlavammat housut (eivät enää mahdu..) ja yhdet trikoohousut. Mielestäni turhaa tuhlata muutaman kuukauden tähden jos ei työn puolesta tarvitse.

Ihmettelen suuresti miten joku viitsii tuhlata 100 euroa farkkuihin joita käyttää n. kaksi-kolme kuukautta.

- 1 mustat suorat housut mamma-mallia

- 1 farkut mamma-mallia

- 1 fleece-olohousut mamma-mallia (sain käytettynä)

- 3 trikoopaitaa mamma-mallia (sain käytettynä)

- 1 tunika mamma-mallia

- 1 paitapusero intianpuuvillaa isojen tyttöjen osastolta (sain käytettynä)

- yksi vanhoista jakuistani menee aika kivasti trikoopaidan päällä napit auki

- yksi vanha pitkä neulehame näyttää venyvän näihinkin mittoihin (olikin ennen ihan liian iso)

- miehen norjalaisvillapaita

- kesällä ostin tavallista kokoani väljemmän uimapuvun, menee vielä nytkin ihan hyvin

- äitiysalushousuja ja isompia rintsikoita (halpaa perusmallia) olen ostanut kumpiakin kolmet

Kesällä ostin mammacaprit, jotka on niin hyvin suunniteltu, että menee suppeimmassa koossaan ihan hyvin ensi kesänä tavan käytössä. Olivat kalliinpuoleiset (70-80 euroa), mutta huomasin, että niitä voi pitää vuosia.

Maggy 29+1

Eli yhdet trikoot, yhdet lappufarkut ja yhdet suorat housut. Kakkosen jälkeen lähti roskiin ykkösen odotukseen hankitut isommat housut, vaan ei äitiyshousut, koska olivat aivan loppu. Tähän kolmosen odotukseen en ole hankkinut mitään uutta. Kakkoselle hankin nuo trikoot ja lappufarkut. Ja noilla ajattelin tulla toimeen loppuunasti (nyt 32+).

Tänään meneillään viikot 38+6, eli viimeisiä viedään, eikä hankintoja tule enää tehtyä äitiysvaatteiden tiimoilta. Saldoksi on kertynyt:

- 5 kpl housuja

- 1 kpl caprit

- 6 kpl t-paitoja

- 6 kpl pitkähihaisia

- college-takki

- neuletakki

Näillä olen mennyt ja hyvin ovat riittäneet.

Noema ja Onni

yhdet äitiyshousut, ostettu henkkamaukasta. Tosi hyvät jalassa.

Mitään muuta en ole raaskinut ostaa, kun ne on pesussa, käytän kotona verkkareita ja toivon ettei tarvii lähtii mihinkään ennenkuin ne on kuivunut. Onneksi t-paidat ja muut puserot on suurin osa ollut niin löysiä, että menee päälle vieläkin, ettei tarvii ostaa kallista äitiyspaitaa.

rv 24+4

Tunnustaudun kuuluvani niihin, jotka ovat ostaneet mammahousut 100 eurolla, mutta ovat sellaiset under-belly farkut ja aivan ihanat. Rupesin käyttämään niitä heti kun omat housut rupesivat puristamaan (tapahtui n. viikolla 12) ja olen tykännyt kamalasti. Sitäpaitsi, myyjällä oli itsellään ko. farkut jalassa vaikkei ollut edes raskaana, joten todella aion käyttää housuja myös ne viikot synnytyksen jälkeen kun en vielä mahdu omiin vanhoihin housuihini. Tällä systeemillä housujen käyttöiäksi tulee lähes vuosi, joten katson sijoitukseni kannattaneen;)

Housujen lisäksi olen tähän raskauteen ostanut masutuubin. On muuten oikeasti kätevä kun voi sitten pitää omia vanhoja trikoopaitoja eikä masu paljastu alta.

Muuten minulla on

3 pitkähihaista paitaa

1 farkkuhame

1 musta hame

1 äitiyssukkahousut

farkkujen lisäksi toiset ' siistit' mammahousut

1 paitapusero

Joitakin kesävaatteita joilla ei nyt tässä raskaudessa ole käyttöä.

Näistä olen muutaman hankkinut edelliseen raskauteen, muut olen sanut 2 ystävältäni joiden kanssa olemme olleet vuoden välein raskaana ja olemme laittaneet aina vanhat vaatteet kiertoon. Tällä systeemillä on kasaantunut ihan riittävä määrä mammavaatteita. (Olemme kaikki suht saman kokoisia ja vaatemaku on aika samanlainen).

Lala76 RV 17+1

Kyselit, että mistä kukin vaatteita raskausaikana hankkivat. Asun Helsingissä ja vaatteeni olen ostanut Henkalta, Bebesiltä ja muistaakseni yhdet housut Lindexiltä.

Perustelitkin jo, että miksi jotkut viitsivät tuhlata rahojaan raskausajan vaatteisiin. Itse koen, että haluan näyttää freesiltä myös raskausaikana ja siksi olen " tuhlannut" vaatteisiin. En tosin koe tuhlanneeni, koska tuhlaaminen kuulostaa korvaani negatiiviselta ja ainakaan itseäni vaatteiden hankkiminen ei ole masentanut ;) Saattaa olla, että en olisi ostanut niin paljon mammavaatteita, mikäli olisin oleillut paljon kotona raskausaikana, tai empä mene vannomaan.. Aikamoinen tuhlari olen.

Tämä on minun tapani, en kummastele jos joku toinen tekee toisin.

Noema ja Onni 38+6 (enää 40 min ja 39 viikkoa lasissa =)

Mitä maksaa? Vai oletteko ostaneet tavalliset isompaa kokoa?

Lisäkysymys: Mistä ostatte vaatteenne? Olen pk-seudulla ja pari kolme vuotta sitten ostin farkut ja 2x äitiyssukkikset H&M:ltä, mustat suorat housut KappAhlista ja paidat olikin sitten vain tavallista tai isompaa kokoa, Cm ja Lindex muistaakseni.

Missähän siis kannattaa vierailla, jos haluaa vaatekaappiin odotusajaksi jotain uutta ja kohtuuhintaista? Oletteko löytäneet käytettynä siistejä vaatteita?

Ja sinä, joka kyselit, miksi ihmiset ostaa vaatteita odotusajalle, jos eivät esim. työn puolesta välttämättä tarvitse: Arvelisin, että se on monille niin ainutlaatuista aikaa, että haluavat vähän juhlistaa sitä ja tykkäävät vaatteista ja shoppailusta muutenkin. Moni, kuten minäkin, haluaa pukeutua suht siististi tai omalla tyylillään myös odotusaikana, siksi pelkät miehen vaatteet eivät riitä. (En kylläkään mielestäni ole laittanut äitiysvaatteisiin kovin paljon rahaa.)Toisilla vatsa on tosi herkkänä raskausaikana, jolloin tosiaankin on valmis maksamaan vaikka vähän enemmänkin housuista, jotka eivät purista tai ahdista. Tai joillain on kertakaikkiaan niin paljon enemmän rahaa käytettävissä kuin toisilla, ettei 100e housujen ostaminen tee tiukkaakaan. Toisaalta, jos ostaa kahdet sellaiset housut, jotka menevät koko raskausajan ja vielä vauvan synnyttyäkin, niin eipä niille nyt niin kovin paljon hintaa tule, jos ne ovat tosiaan ne ainoat kahdet, joita käyttää. Kyllä minä tavallisestikin ostan kahdet housut ja hameen vuodessa, tosin en sellaisia, jotka maksavat 100e/kpl.

- Reeta, joka vasta odottelee vatsankasvatusta ja jännittää ekaa ultraa, jonne on piiiiitkä aika

Olen normaalisti hyvin haluton shoppailija, mutta nyt on kyllä tullut käytyä ettimässä jotain kivaa päällepantavaa kun haluan kuitenkin pukeutua nätisti ja niin, että masu näkyy, koska olen siitä ylpeä! Nyt rv19+ ja maha alkaa tosiaan näkyä... eikä mua haittaa, jos joku kattoo lihomiseksikaan, kun ite kuitenkin tietää mikä siellä masussa pömpöttää ;)

Elikkäs KappAhlista löysin yhdet kivat mustat suorat mammahousut ja sitten ostin myös normaalikokoa suuremmat farkkutyyliset housut sieltä. Sieltä löysin myös pari paitaa, trikoinen normaalimallistosta (hauskasti edestä pidempi helma!) ja toinen paitis isojen tyttöjen osastolta ja sitten H&M:ltä yhden tunikamallisen paitiksen mammaosastolta. Lisäksi olen ostanut neuletakin, neuleen ja trikoopaidan, joiden toivon menevän sitten raskauden jälkeenkin. Yhdeltä synnyttäneeltä kaverilta sain vinkin, että esim. Espritin trikoopaidat (joista muutenkin tykkään) palautuvat hyvin pesussa, joten niitä saatan vielä ostaa lisääkin. Isommat rintsikat kävin myös ostamassa sekä mammasukkahousut. Niin, ja pari collegetakkia olen kanssa ostanut ja yhdet verkkarit kotolöhöilyyn. Joo, ja kevyttoppapuvunkin ostin, yhtä kokoa suuremman kuin normaalisti, takki kyllä menee jatkossakin, housut voin antaa vaikka äitille tai jättää jemmaan. Tein näiden yllämainittujen kohdalla erittäin hyviä syysale-löytöjä, tuskin muuten olisin näin paljon kerralla malttanut ostaa...

En työn takia olis tarvinnu siis ostaa noita vaatteita kun kerran työttömänä olen ja uskon, että aika iso osa noista hankinnoista olis tullu tehtyä ilman raskauttakin (lukuunottamatta varsinaisia mammavaatteita siis). Vaatekaappi nimittäin suorastaan huusi uusimista!!

Kaverilta sain lainaksi mammafarkut, vielä tosin isot ja mammahameen. Toiselta kaverilta saan paitoja (hänen housunsa olis liian lyhkäsiä) ja luultavasti myös imetysliivit.

Jotain tulee varmasti vielä osteltua, viimeistään sitten joulun jälkeen alennusmyynneistä samalla kun alkaa tekeen vauvalle hankintoja...

Näin siis täällä.

Finnmar ja Tähti 19+

en minäkään pukeudu mieheni vaatteisiin tai muutenkaan rytkyihin vaan ihan siisteissä,sporttisissa vaatteissa kuljen sekä odotusaikana että muutenkin.

Vinkkinä voin sanoa että esim. puseroita voi ostaa H&M Big is beautiful osastolta (pienintä kokoa) jos ei mammaosastolta löydy tai ei viitsi panostaa isoja rahoja merkkipaitoihin.

Ajattelin ostaa jonkun kivan hameen kun joulu ja miljoona synttärikutsua on ennen vauvan syntymää.

tein yhden paidan itse ja yhdet housut.

Systeriltä sain lainaan paidan ja parit housut.

Verkkarit ostin ja yhdet housut.

Siinäpä ne tais olla ns. äitiysvaatteet. Niin ja tietenkin mamma-alkkareita ostin muutamat ja rintsikoita varustuksen kasvaessa.

Mulla maha pullahti heti ekoilla viikoilla niin, ettei mitkään isommatkaan housut mahtuneet. Miehen kaapilla en voi käydä, kun on niin paljon mua kapeampi lanteiltaan, ettei mitkään sen housut mulle vauvamahan kanssa todellakaan mene. Nyt siis ootan tokaa ja tämän raskauden aikana ostin yhdet paksummat kangashousut, yhdet kesähousut, hameen ja siihen topin, kotelomekon sekä kaksi kangaspaitaa. Esikoisen odotusajalta oli tallessa kahdet paksummat housut, yhdet caprit, yhdet shortsit, yksi puolihame, kaksi toppia, kaksi kangaspaitaa ja yksi pitkähihainen t-paita. Tarvin kyllä töihin siistit vaatteet vaikken mitään edustustyötä varsinaisesti teekään, joten en kyllä koe, että mulla mitenkään kauhean suuri vaatevarasto oli. Mutta olihan noita tuossa. Tässä odotuksessa ostin vaatteet pääasiassa H&M:ltä. Esikoisen aikaan ostin niitä myös kahden äitiysvaateliikkeen loppuunmyynneistä.

Nosse, jonka äitiysvaateostokset on jo osteltu (rv 37+4)

Esikoisen odotusaikana mulla oli äitiysvaatteista käytössä:

-farkkuhaalarit

-mustat, siistit housut

-pitkähihainen collegepaidan tyyppinen paita

-pitkähihainen ohut paita

-juhlahame

-juhlapaita

Noiden lisäksi pidin silloin tavallisia paitojani, jotka ylettyi mahan päälle (ja lappuhaalareiden kanssa niitä, mitä ei ylettynyt) ja muutamaa neulepaitaa, jotka venyivät tarpeeksi. Kotona pidin yksiä " kotihousuja" . Olin töissä pk:ssa ja siellä pärjäsi tolla vaatevarastolla.

Kun aloin odottamaan tätä pikkukakkosta, ajattelin, että ostan lisää mammavaatteita ja ainakin tuplaan vaatteiden määrän. En ole kuitenkaan löytänyt kivoja mammavaatteita, joten aika heikosti on tällä kertaakin vaatetta. Noista esikoisen odotusaikaisista mammavaatteista käytössä on farkkuhaalarit ja ne mustat housut. Haalareista en enää tykkää, joten niitä en juurikaan käytä ja noi mustat housut on nykyään ikävä kyllä kaikkea muuta kuin siistit. Toi juhlahame on niin kesäinen, ettei sovi nyt syksyyn ja talveen. Samoin toi juhlapaita. Ja toi collegepaidan tyylinen paita on jotenkin kutistunut, joten sitäkään en voi käyttää.

Nyt siis on mammavaatteista käytössä:

-farkkuhaalarit

-mustat housut

-jumppahousut

-itse tehdyt siistimmät housut

-yhdet kaverilta saadut mammafarkut lähinnä puistossa

-4 äitiyspaitaa (3 lyhythih. + 1 pitkähih.)

-1 siistimpi paita pikkujouluja yms. varten

-tavallinen neule, joka on tarpeeksi pitkä

-3 vanhaa neuletakkia, jotka mahtuu mahan kohdalta just kiinni

Tällä kertaa mulla on masutuubi, minkä avulla pystyn kivasti käyttämään muutamia tavallisia paitojani. Onneksi olen kotiäitinä, joten en tarvitse niin paljon vaatteita. Kivoja vaatteita saattaisin löytää esim. Bebesistä, mutta en missään nimessä maksaisi yli 50 ¿ minkäänlaisista äitiyshousuista tai paidasta yli 30 ¿. Olen niin pihi.

T:Fassiloora rv 25

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat