Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen jo muutamia viikkoja huomannut kammottavan repivän kivun ihan alavatsalla kun nousen nopsasti ylös tuolilta. Kipu on niin voimakas että joudun kumartumaan ja pitelemään vatsaani. Kipu on samanlaista kuin esikoisen synnytyssupparit alussa. Onko muilla ollut vastaavaa?

Sectiosta on aikaa yli 2v.

Kommentit (4)

Vielä kaksi viikkoa sitten kipu tuntui jotain raskasta nostaessa (omia lapsia on pakko nostella ja kaupassa käydä) tai istumasta noustessa. Nyt kipu tuntuu ihan levossakin kun supistus tulee. Tiistaina on neuvola+lääkäri aika, niin olen ajatellut odottaa sinne asti ja ottaa sitten puheeksi. Sen verran kuitenkin pelottaa että en lähde enää mihinkään reissuun tms. vaan pysyn turvallisen 6km säteellä sairaalasta :)

Tämä on siis minulla kolmas sektio eli toinen raskaus sektiohaavan kanssa. Mielestäni tämä kipu on kuitenkin erilaista kuin kiinnikekivut. Vaikea kuitenkin selittää mitä eroa näillä on. Tämä kipu on ehkä paljon terävämpää ja kohdistuu melko tarkalle alueelle, ihan mahan alaosaan.

Toivottavasti ei kummallakaan kuitenkaan ole mitään vakavempaa!

Myös edellisessä raskaudessa tuntui alamahassa sellaisia kovia vihlaisuja, mitä sillon säikähdin. Kipu ei kuitenkaan tuntunut kovin kauan kerrallaan eikä liittynyt mitenkään supisteluun. Näitä vihlaisuja oli kuitenkin vain muutaman kerran päivässä. Sektiossa lääkäri kuitenkin sanoi että kohtu on ihan normaali.

Varmaan melko vaikea sanoa mikä on normaalia. Siksi vakavissakin tapauksissa varmaan helposti vähätellään oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei. Ajattelin tähän kuvailla vähän omia kipujani sektiohaavan revetessä. Ensin kuvittelin niitä liitoskivuiksi (joita minulla ei koskaan ollut varsinaisesti), synnytyskipuihinkaan en osannut verrata kun en niitäkään ole kokenut. Kipu oli terävää, tuntui hyvin alhaalla, melkein kuin virtsarakossa. Kipu tuntui paljon pahemmalta supistuksen aikaan. Minulle on myös sanottu että kohtu ei koskaan repeä ilman supistuksia. Kivun aikana oli erittäin vaikea kävellä, ja teki mieli vain puristaa jalkoja yhteen. Jalkojen levittäminen sattui, en esimerkiksi saanut jalkojani tutkimuspöydän " pidikkeisiin" koska en pystynyt levittämään jalkojani niin paljon. Kipu oli myös jatkuvaa, eli myös supistusten välillä, mutta supistusten aikaan tosiaan paljon pahempaa.

Toivottavasti tästä on jollekulle apua oman kivun määrittelyssä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat