Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Aattelin kysyä et kuinka paljon teidän 2kk vauvat nukkuu,kun musta tuntuu et meidän tyttö nukkuu tosi paljo ja sit mua vähän huolestuttaa ku se pulauttelee joka syönnin jälkeen, mut ei kuitenkaan kovin mahdottomasti.

Kommentit (4)

Meillä poika on vähän yli 2kk ja nukkuu vain 2-3 h kerralla, yölläkin.

Tankkaa illalla tunnin välein (100kl kerralla. Saa pelkästään NANia), mutta herää silti parin tunnin välein yöllä.

Olen koittanut laittaa tuttia suuhun yöllä, jos sillä ei olisikaan nälkä, mutta kyllä se vain nälkäänsä kitisee.

Miten ihmeessä te saatte vauvat nukkumaan noin pitkiä yöunia?!

Olen jo harkinnut maissivellin antamisen aloittamista, mutta onkohan se vielä turhan aikaista?

Monet tuntuvat kuitekin antavan.

Pojan paino on jäänyt jälkeen pituuskasvusta (joka on huima), joten auttaisikohan se vellin antaminen siihenkin?

Ei puklaile mitenkään paljon, mutta 100ml:ä enempää ei maitoa saa menemään.

Mun 2,5kk tyttäreni nukkuu yössä 12h putkeen. Päivällä nukkuu parit päikkärit, yleensä puolestatoistatunnista tuntiin.

Meidän tyttö pulauttelee kanssa aina joskus, mutta ei kyllä kovinkaan paljoa. Tyttäreni saa NANnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä poju 2kk ja muutama päivä päälle nukkuu melkoisen paljon kans. Yöllä siis vetelee 10-12h ja päivällä vaihdellen useita päikkäreitä 15minuutista kolmeen tuntiin. Vauva nukkuu AINA syöttöjen välillä enemmän tai vähemmän, minkä takia mulla on tunne että nukkuu aina. Joskus ottaa useammatkin tirsat syöttöjen välissä. Mitään erityistä rytmiä ei päiväksi oo löytynyt, joten etukäteen ei pysty edes arvailemaan et voiko meneillään olevat päikkärit kestää vartin vai kolme tuntia. Hereillä vauva on kerrallaan yleensä korkeintaan 1,5h.

Muutama päivä sitten käytiin neuvolassa ja siellä kyselin, et onko ihan normaalia tää nukkuminen, niin th sanoi et näin pieni vauva saa nukkua niin paljon kun jaksaa jos vaan hereillä ollessaan on pirteä ja tomera. Sitä ollaan ainakin meillä, joten toistaiseksi en murehdi asiaa.

Mehis ja poju

Aamulla heräämisen jälkeen vauva jaksaa olla hereillä korkeintaan tunnin, jonka jälkeen aamupäiväunet kestää noin 3 h, jonka jälkeen vähän leikitään ja syödään. Iltapäivällä nukkuu myös ulkona noin 3 h. Illalla ennen iltaunia saattaa ottaa tunnin torkut jossain välissä. Iltatoimet aloitellaan klo 20 kieppeillä ja klo 21 yleensä miten on jo unessa. Neuvolan mukaan ihanne rytmi..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat