Vierailija

Kommentit (16)

Onko sinusta liikaa, jos kertoo 2,5-vuotiaalle, että Taivaan Isä suojelee ja on luonut tähdet ja kuun ja ihmiset ym. Joka ilta rukoillaan jne.? Missä menee tuputuksen raja mielestäsi?

saati jos uskonasioilla jotenkin pelotellaan tyyliin " jos et usko, niin..."



Minusta tuo mitä kerroit, ei todellakaan ole liikaa. Jos kerran vanhemmilla on usko/uskonto, on täysin luonnollista ja oikeinkin tarjota uskoa lapsellekin. Jos usko on vanhemmille myönteinen asia, myönteisyys välittyy todennäköisesti lapsellekin. Isompana lapsi saa toki itse ratkaista suhteensa uskonasioihin. Valitsipa hän sitten myöhemmin minkä tien hyvänsä, voi positiivinen kokemus vanhempien uskosta olla joka tapauksessa turvallinen pohja elämälle.



ap



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

sitä, ettei Raamatun pohjalta pitäisi joistakin asioista ajatella tietyllä tavalla. Tarkoitin sitä, että minua ärsyttää, kun uskovaiset ikäänkuin nostavat itsensä muiden yläpuolelle " tietäessään" , miten ihan käytännössä pitäisi asiat ratkaista. Ihan kuin muilla ihmisillä ei olisi harkintakykyä ja kykyä tehdä ihan hyviä ja toimivia ratkaisuja, vaikka he eivät Jumalaan uskokaan tai toimi Raamatun ohjeiden mukaan.



Olen mukana srk:ssa, mutta tällä hetkellä (pienet lapset) en kovin aktiivisesti. Juttelen kyllä ystävieni kanssa uskonasioista, jos ne tulevat luontevasti puheeksi ja toinen on kiinnostunut. Aloitteellisesti en juuri evankelioi. Katuevankeliointi on minusta aikansa elänyttä, minua ei saisi kirveelläkään jakamaan traktaatteja.



ap



Kyllä minulla on uskovia " aatetovereita" , mutta ehkä he eivät pidä itsestään ylipäätään kovin paljon meteliä, joten eivät ainakaan ihmisten mielissä edusta tyypillistä uskovaista.

ap

" tietämättömyydestä" johtuvina tai huonoina, ihan kuin vain uskovaiset tietäisivät, miten oikeasti kannattaa toimia.



Samoin ärsyttää sellainen " älä epäile, usko vaan" -juttu. Itse en pysty vain uskomaan kyseenalaistamatta mitään, joten tuo lausahdus tuntuu todella yksioikoiselta ja naiivilta.



ap

Itse kerron lapsille, että Taivaan Isä on luonut maailman ja ihmiset ja rakastaa meitä kaikkia, Jeesus on Taivaan Isän poika ja Jeesuskin rakastaa meitä jne. Esikoinen on myös kysellyt kuolemasta ja silloin olen sanonut, että kaikki jotka uskovat Taivaan Isään, pääsevät hänen luokseen ja siellä on aina hyvä olla.



ap

on Raamatussa selkeät kannat, joten jos Raamattuun uskoo, niin sen pohjalta mielipiteetkin ovat aika selvät. Toki on myös asioita, joihin ei Raamatusta selkeitä vastauksia löydy.



Mitenkäs ap harjoitat uskoasi käytännössä? Oletko esim. mukana srk:n toiminnassa? Evankelioitko ystäviä, tuttuja ja kadunmiehiä? Mitä mieltä ylipäätään olet esim. katuevankelioinnin mielekkyydestä?

Aivan megaärsytystä saa aikaan sellaiset asenteet, että se, se, se ja se on syntiä, vaikka Raamattu ei mainitsisi kyseisiä asioita mitenkään....



ap

Pidän kyllä Raamattua totena, mutta uskon että siinä voi paikoitellen olla symboliikkaa. En esim. ajattele, että maailma olisi välttämättä luotu seitsemässä päivässä, vaan että " päivä" voi tuossa yhteydessä tarkoittaa muunkinlaista ajanjaksoa.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat