Vierailija

Tänään taas tuli riitaa kun olisin halunnut hetkeksi mennä maalaamaan.. Riitaa tahtoo tulla aina (pari kertaa viikossa) kun yritän saada omaa aikaa (yleensä haluaisin edes hetken maalata). En halua että lapsi muistaa että pienenä isi ja äiti tappeli aina omasta ajasta, joten olen miettinyt että miten muut äidit harrastaa vai harrastaako ollenkaan? Enkö minä ole sisäistänyt äidin roolia ja vaadin liikaa? Mies kyllä tekee kotitöitä ja katsoo lasta mutta yleensä hänellä tahtoo olla " tärkeitä" töitä (esim. polttopuiden tekoa, pihatöitä jne..) etten saa omaa aikaa. Onko niin että kaikki harrastukset on vain jätettävä odottamaan aikaa jolloin lapsi on isompi?

Pohtii hän..

Kommentit (15)

..positiivinen yllätys että ei täällä kaikkia lynkatakkaan. Mukava että saatiin miesnäkökulmakin keskusteluun.

Enne aloitustani ajattelin että jätän tuon maalaamisenkin niinkuin muutkin harrastukseni olen joutunut jättämään, mutta ehkä yritän vielä.. Maalaaminen on siitä huono harrastus ettei se ole sidottu aikaan ja paikkaan. Pitää kysäistä mieheltä että josko esim. ti ja pe iltana olisi klo 19-20 minun aikani.. Ehkei sitten täytyisi aina asiasta vääntää..

Kiitokset kaikille! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä käyn harrastuksessani n. 4 x vko. Olen myös kotiäiti, muuten tuskin olisikaan niin usein juosta salilla/jumpassa : ) Mies on mielellään lapsen kanssa sen aikaa.

kahden lapsen äitinä tekis kyllä mieli edes kerran viikossa suoda itselleen omaa aikaa ja harrastaa jotain, mutta se jää ihan omaa laiskuuttaan..syksyllä aloitin viikottaiset tanssitunnit, innostus kesti 2kk.

Harrasta ihmeessä, tekee hyvää sinulle ja jaksamiselle. Kerran viikossa tunti tai pari kertaakaan ei ole paljoa.

minä jatkoin harrastustani heti kun lapsi oli reilu 1kk ikäinen ja senkin siitä syystä että tanssikurssit jatkuivat kesän jälkeen vasta sitten... Kyllä sitä pitää vaimon ja äidinkin saada hetki aikaa itselleen

Pitääkin olla,sitä omaa aikaa välillä ihan kummallakin tasapuolisesti ja vähän voimavarojenkin mukaan!Tottahan se on et LAPSENEHDOILLA,eka lapsi.Mä joudun kans kelaamaan näit menojani kuntosalille,ym ja vähän suunnittelemaan,kans ja sitten vaimon menot kans huomioida ja lapselle aikaa ja yhteistä aikaa...

Ei aina hirveen helppoa!..t.Iskä

Mutta on kotona viihtyvää tyyppiä kuitenkin. Ei siis norkoile kavereillaan kaikkia iltojaan. Eli joka toinen päivä käy punttiksella ja sählyä käy myös pelaamassa. Hyvä mies, mutta jostain syystä tämä minun oma aika saa väännön aina aikaan.. :-/

olla harrastamatta! Meillä on kaksi lasta kotona, minä käyn ratsastamassa 3x viikossa ja juoksemassa 3x, mies vastaavasti kuntosalilla ja sulkiksessa. Suunnilleen katsotaan että kumpikin pääsee yhtä paljon harrastuksiinsa. Nyt olen siis vielä hoitovapaalla joten aikaakin on tietysti eri tavalla kuin taas minunkin ollessa töissä.

Mutta ihme vääntöä, jos joutuu omasta ajasta tappelemaan!!

ktoiäidin tehtävä on olla kokoajan vauvan kanssa ja tehdä kaikki kotityöt siinä sivussa, miehen tehtävä on tehdä työtä ja vielä ylitöitä kokoajan, ja sit harrastaa lopun vapaa-ajastaan, viikonlopulle mies keksii tietenkin niitä pihatöitä sunmuita ettei silloinkaan tarttis tehä muuta.. näin meillä, valitettaqvasti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat