Vierailija

...eikä mitään näy! Ei siis mitään! :-( Ensiraskaus kyllä menossa.

Äitini sanoi että hänellä tuli vauvamasu esiin minua odottaessa (olen esikoinen) vasta rv30. Onkohan tuollainen yleistäkin??? Äitini oli vielä hoikkakin kun rupesi odottamaan minua: 169cm ja alkupaino 53kg (paino raskauden lopussa 67,5kg). Itse olen 168cm ja alkupaino raskaudessa 68kg (auts!!!). No ikääkin on enemmän kuin äidillä silloin - äitini sai minut 20v ikäisenä ja itse olen nyt 32v....

Mutta siis asiaan...Ihanko oikeasti voi raskaus ruveta näkymään vasta lähempänä rv30? Tunnen monia joilla masu on ruvennut näkymään jo viikoilla 14+ (eli jos on tiennyt katsoa niin huomaa...muuten luulisi vain että ko. henkilöt ovat pikkuisen lihonneet)? Vaikuttaako se tähän näkymisasiaan että sukumme naiset ovat mallia " tiimalasi" eli lantio on leveä? Tuleeko kapealantioisilla raskaus jotenkin muka nopeammin esiin? Useat näistä mainitsemistani rv14+ ihmisistä kun ovat olleet hoikkalantioisia?

Kommentit (17)

mutta välttämättä sen perusteella ei olisi tajunnut minun odottavan vauvaa.mutta siihen se vauvamasun kasvaminen sitten jäikin koska vauvani joutui syntymään aika pian tämän jälkeen.

Itselläni kohtu oli myös taaksepäin kallellaan ja vauvamaha tavallaan leveni sivuille päin, ei eteen niin tästäkin syystä se ei näkynyt kunnolla.

Mutta olen kuullut moniakin tarinoita että masu rupeaa joillakin vasta näkymään viikon 30 paikkeilla.

Itse olisin niin toivonut aikoinani saavani ison vauvamasun jotta kaikki näkisivät että meille on tulossa vaavi mutta kohtalo päätti puuttua peliin ja jäi vauvamasut haaveeksi.

Onnea odotukseen ja kyllä sinä varmasti vielä ennätät saamaan kunnon masun.

Itse olen tosi kapealanteinen, kapeampi kuin moni mies varmaan, ja mammahousuja oli pakko alkaa käyttää jo 13. viikolla kun omat ei kertakaikkiaan mahtuneet päälle. Sen sijaan leveälanteinen ystäväni, joka on hyvin hoikka hänkin, kulki omissa tiukoissa farkuissaan jonnekin yli 20. viikolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nro 15, olen aidosti kade! Minä raahasin sen julmetun kokoisen mahan synnäriltä kotiinkin.. Ja sen mahan laskeminen kesti ja kesti.. 2kk synnytyksestä työkaverit jo onnittelivat uudesta raskaudesta! Idiootit! Alapää oli vielä kuntoutumassa silloin ja seksiä ei voinut edes vielä silloin harrastaa. No joo, asian vierestä meni. Mutta sitten kun sitten kun sain vatsani normaaliksi, niin pianhan se jo alkoi pikkukakkosesta pullistua! ;-)

Ap, minä ja siskoni olemme syntyneet käynnistystä edeltäneenä päivänä. Saman teki myös minun lapseni. Tiedä sitten meneekö geeneissä. Ja yli 4kg olemme olleet kaikki 3.

Varmaanhan tietenkin masun koko riippuu myös (yllätys, yllätys!) vauvan koosta. Itse olin (kaiketi?) aika pieni lapsi: paino 2750g ja pituus 52cm. Synnyin kuitenkin tarkalleen la:na. Onkohän tämä muuten perinnöllistä? Jos on itse ollut pieni vauva (syynä ei alkoholi, tupakka tms) niin ovatko omatkin vauvat (syntymäkoko siis) pieniä?

ap

Juu, kyllä tälläkin on ihan varmasti puolensa jos ei masu tule näkyviin nopeasti. Ja tärkeinhän se on mitä siellä masussa köllii, näkyi vatsa ulospäin tai ei. :-)

ap

Vierailija:

Lainaus:

Itse olisin niin toivonut aikoinani saavani ison vauvamasun jotta kaikki näkisivät että meille on tulossa vaavi.....

Onnea odotukseen ja kyllä sinä varmasti vielä ennätät saamaan kunnon masun.

Tästähän taitaa minullakin olla kyse. *punastuu* Mutta kun lasta toivottiin lähes 2 vuotta ennen raskauden alkua niin olisi niin kiva kulkea masu isona tuolla ulkona.

Äh, nyt rupeaa jo nolottamaan tämä koko juttu....

ap

kuljin erään potilashuoneen ohi. Mummut siellä kovaan ääneen taivastelivat että " näittekö sen raskaana olevan hoitajan, kyllä ne joutuu pitkälle olemaan töissä. Taitavat synnyttämään työvuorossa ollessaan jne.."

Pisti hymyilyttämään. Olen kapealantioinen ja rv 23 on menossa.. :DD En ole mitenkään siroluinen, vaan tälläinen roteva sisar hento valkoinen, mutta vauvamahani on hurjan iso..

että jos et koskaan saa sitä jättimasua niin onpahan vähemmän palauteltavaa synnytyksen jälkeen. Minä siirryin mammavaatteisiin jo 13. viikolla ja näytin 25. viikon tienoilla viimeisilläni olevalta. Mahanahka ja kudokset venyivät niin etteivät jumpasta ym. huolimatta ole palautuneet vieläkään vaikka synnytyksestä yli vuosi. Eli pienessä masussa on puolensa.

nyt rv13+3 ja masua ei voi peittää.pakko oli hommata jo äitiyshousutkin,eka raskaus.tiedä tunteen että ois kiva jos maha näkyis kun kauan yrittänyt lasta.meillä kesti 3 vuotta ja hedelmöitys hoidoilla alkuunsa saanut on tää salamatkustaja=)

Tuli vielä mieleen että ehkä säästyt raskausarvilta, jos et kovin isoa mahaa kasvata. Eivät ne arvet kenenkään mahaa mielestäni ainakaan kaunista. Kyllä se massu siitä kasvaa.

T. Nro 8 jolla esikoisesta arvet nousevat kylkiluihin asti. :-(

silti vauvamasu rupesi näkymään vasta n. 28 viikolla näkyi tietenkin vähän jo aiemmin mutta ei niin että muut olisivat välttämättä huomanneet. Odotan toista eikä kummastakaan ole tullut arpia koko raskausaikana. Maha ollut koko raskauden ajan pieni ja esikoisen synnyttyä kotiin päästyäni maha oli taas entisissä mitoissa mitä oli ennen raskauttakin(tietenkään ei niin kiinteä), eikä mistään olisi huomannut että olen juuri saanut vauvan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat