Seuraa 

Pääsääntöhän on et kiinteitä annetaan vaan yhtä makua kerrallaan näin alkuun. Miten on, pitääkö 4- tai 3-viljan puuroja " odotellessa" maistella kaikki viljat erikseen? Meidän kaupassa ei ainakaan oo vauvoille omaa ohra- tai ruispuuroa, pitääkö ostaa joka lajia iso hiutalepaketti josta keitän ite vai miten saisin viljat näppärästi vauvalle sopiviksi testata? Jännä et vauvoille on 4-viljan puuroa ja myslipuuroa mut miten kaurapuurosta uskaltaa hypätä suoraan viljaesekoituksiin? Vai onko niin et jos masu sietää kauraa, se sietää ohraa, ruista ja vehnääkin? Puurovinkkejä kaivataan, kiitos!

Kommentit (4)

...viljat pitäisi periaatteessa kokeilla yksi kerrallaan - varmaan sitten itse keitellen, jos ei valmisvaihtoehtoja löydy !?

Mielestäni kaurasta ei ohjeiden mukaan pitäisi suoraan hypätä sekoituksiin, koska jokaiselle viljallehan voi olla erikseen allerginen ja muissa viljoissa on enemmän gluteiinia kuin kaurassa, jota jotkut keliaakikotkin voivat syödä. Tosin olen sitä mieltä, että jos vauvalla ei ole ollut ongelmia ruokien suhteen, niin käytä ihan vapaasti omaa harkintaa - ei mikään muu syy mielestäni ole " esteenä" usean viljan sekoituksia syödessä kuin se, että jos allergisia oireita tulee, niin sitten joudut jälkikäteen kokeilemaan viljat yksitellen, löytääksesi sen, joka aiheutti oireet. Mutta jos on oletettavaa, ettei oireita tule, niin... Tai onko se nyt niin suuri vaiva sitten kokeilla viljat tarvittaessa yksitellen?...

Hyvä vinkki, taidan kokeilla samalla tavalla. Tein kaurapuuron sauvasekoittimella hienonnetuista tavallisista kaurahiutaleista ja " myötätunnosta" söin itse samaa liisteriä eikä se mitään erityisen hyvää ollu tai lähinnä se koostumus oli tosi sitkeetä ja se tais alkaa vauvallakin tökkimään 3. päivänä vaikka alkuun maiskutteli sitä ihan innolla... Voi olla parempi antaa alkuun noita vauvapuuroja, ne on varmaan koostumukseltaan parempia. Eli meillä on kokeiltu jo maissi- ja riisivelliä ja niistä vauva tykkää eikä oo tullu mitään reaktioita joten voinen kokeilla lasten kaurapuuroa ja sit siirtyä myslipuuroon ja sit 4-viljaan. Kiitos vinkeistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että hyppäsin suoraan kaurapuurosta 4viljan puuroon. Ajattelin, että jos ongelmia tulee, niin sitten alan testailemaan yksi vilja kerrallaan.

Mietin hirveesti, uskallanko tehdä niin. Sitten ajattelin ottaa vähän letkeemmin. Mitään tarpeetonta mahakipuja en vauvalleni halunnut, mutta etukäteen ei kuitenkaan voi tietää, mille reagoi.

Kukin tietty tekee tyylillään ja se että ensin kokeilee kaikki erikseen on kanssa hyvä ratkaisu.

T:MrsH

Vauvani sai 5-kuisena maissijauhoista tehtyä puuroa ja jonkun kerran kokeilin myös riisiä. Ne sopivat. Kun vauva oli viikon vajaa 6kk aloitin Bonan lasten kaurapuuron, jossa siis on kauraa, riisiä ja vehnää. Näin siis tuli kerralla 2 viljalajia uusina. Tätä on syöty nyt 3vkoa. Seuraavaksi aloitan myslipuuron, jossa on kauran ja vehnän lisäksi myös ruista. Ja siis tulee 1 uusi viljalaji, viimeiseksi sitten neljän viljan puuro ja uutena siis sitten ohra.

Itse en ole hiutaleista tms vauvalle keitellyt puuroja, koska en saa niistä sauvasekoittimellakaan riittävän sileitä. Vauvalla on vielä melkoisia vaikeuksia hyväksyä yhtään sattumia ruoissaan, mutta pikkuhiljaa nekin varmaan alkavat mennä. Olen siis toiminut edellä mainitulla järjestyksellä kaupan valmiilla puurojauheilla, muita vaihtoehtoja ei meidän kaupoista löydy.

Toiv oli apua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat