Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Esim. joka kolmas viikonloppu isällä alkaen pe-illasta maanantai aamuun, jolloin toimittaa lapset tarhaan ja kouluun. muina viikkoina lapset isän luona 2 arki-iltaa/viikko. joskus yötäkin, jolloin vastaa aamutoista kouluun lähdöstä ja tarhaan viemisistä.

Miltä kuulostaa ?

Paniikki iski kirjoittaessa kun " pappa" saapui kotiin. Tarkoittaa sitä, että muu perhe vaikenee. Eli minä kun lapset tietenkin ovat jo nukkumassa.

Kommentit (10)

Tarkoittaa sitä, että minun täytyisi laatia joku lähtökohta mistä lähdemme neuvottelemaan. Mitään mielipidettä ei vielä ole kellään.

Paitsi minulla, tuo ehdottamani.

pe-ma aamuun asti. Ja muuten sopimuksen mukaan, jos tarvitsen muuta vapaata mies ottaa mielellään enemmänkin lasta. Lomat ja joulut vuoro vuosina. Ja sovittiin, et isänpäivä aina isällä ja äitienpäivä äidillä.

Nyt sujuu kaikki kuin tanssi ;) molemmat joustaa ja alkukankeudet on voitettu!

Mun ex-miehellä ei kuitenkaan ole alkoholiongelmaa, eikä kyllä muutakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta hyvä tosiaan noissa viikonlopuissa se, että lapset ovat isällään maanantaiaamuun, näin isäkin pääsee siihen lasten arkeen osalliseksi.

Ja sinulla taas helpompaa, lasten on " helpompi" tulla maanantaina koulun /hoidon jälkeen kotiin kuin sunnuntai-iltana.

Miten luulet, noudattaako miehesi tapaamisia, yrittäköö saada sinua pomppimaan mielensä mukaan, käyttääkö lapsia välineenä?

Suosittelisin sitä, että teette varsin yksityiskohtaisen sopimuksen kellonaikoineen kaikkineen.

Luin rivien välistä, ettei tilanne ole helppo (muut vaikenee kun mies tulee kotiin) - tuollaisessa tilanteessa helpointa kaikille olisi hyvin yksityiskohtainen sopimus. Käytännössähän asioista voi neuvotella, joustaa ja sopia, sopimusta ei tarvitse noudattaa pilkuntarkasti (jos ei halua ja pystyy sopimaan). Varsinkin jäin miettimään noita viikkotapaamisia, sovi tarkat ajat ja päivät (sopimukseen).

Varsinkin jos välit ovat huonot niin kannattaa tehdä todella tarkka sopimus. Kuten kirjoitin, sitä ei välttämättä tarvitse noudattaa pilkuntarkasti jos asioista pystyy toisen vanhemman kanssa sovussa sopimaan. Mutta sopimuksessa olevat tarkat ajat ja ajankohdat estävät sen, ettei jokaisesta tapaamisesta ja kellonajasta tule turhaa tappelua ja vääntöä.

Samoin sopimukseen tarkasti loma-ajat ja maininta siitä, kuinka paljon ennen niistä pitää sopia. Ettei käy niin, että mies viime tipassa vaatii lomaviikkoja ja et pysty itse tekemään mitään lomasuunnitelmia ajoissa.

Tarkka sopimus vähentää riitoja ja turhaa " tappelua" tapaamisista ja niiden aikatauluista, samoin se estää sitä, että isä pystyisi niillä sinua " pompottamaan" ja kiristämään.

Riippuu tietysti paljon siitä, minkälainen tilanteenne on - mahdollisesti kannattaa laittaa sopimukseen rajoituksia (esim. jos isä ei tule tiettyyn aikaan mennessä hakemaan eikä ilmoita mitään niin tapaaminen peruuntuu = estää sen, että olisitte lähtövalmiudessa pitkän aikaa). Tapaamisilla pystyy kumpikin vanhempi (näin halutessaan) kontrolloimaan ja hallitsemaan toista, tarkka sopimus estää tätä ainakin jonkin verran.

itseasiassa tuo maanantai parempi myös siksi, että kun lapset su-iltana tulevat, on vaikea rauhoittua nukkumaan oikeaan aikaan (lapsillakin kestää totutella + leikkiä), maanantaina taas koulun / hoidon jälkeen pitempi aika olla kotona + jo päivän aikaan ehtineet " rauhoittua" .

Ja tosiaankin unohdin tuon isänpäivä /äitienpäivä -jutun. Eli siitä kannattaa laittaa merkintä sopimukseen.

t.4

mutta valmius keskustella. VAikka itselläsi saattaa olla asiat selkeinä mielessä, voi lapsen isällä olla aivan eri ajatukset. Tärkeää on tietysti pitää keskusteluyhteys...

Olen miettinyt sitä pitkää viikonloppua joka kolmas viikko sillä silmällä, että isä saisi silloin myös nauttia siitä sunnuntai-illasta sekä maanantain aamusta. ..apua

kesälomasta 2-4 viikkoa, muut lomat ja pyhät vuorovuosin (esim. jouluna äidillä, uutena vuotena isällä ja seuraavana vuonna toisin päin). Jotkut puolittaa hiihtoloman, jotkut tekee sen vuorovuosin. Ja jotkut tekevät niin, että lapset aina joulun toisella vanhemmalla ja toisella aina uuden vuoden.

Kirjoitit että juoppo miehesi? Miten paha alkoholiongelma hänellä on? Pystyykö huolehtimaan lapsista /ts. olemaan juomatta tapaamisten aikaan? Pystyykö häneen luottamaan?

t. 4 (alkoholistimiehestään eronnut)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat