Seuraa 

Toivottavasti täällä ei jo ollut viikonloppupinoa. Mä täällä kärsin... Ei olis pitänyt mennä siivoomaan kellaria ja muuta hauskaa illalla. Olen siis tosi pahasti pölyallerginen ja tässä on tulos: aivastuttaa, nenä vuotaa ja kutisee todella epämiellyttävästi. Nyt vaan odotan että allergialääke vaikuttais (ja huonolla omalla tunnolla kun sitä ei kovasti suositella imetyksen kanssa).

Meillä on ollut muutenkin tässä kauheeta häsläystä ja tuntuu että kaikki mikä vaan on voinut mennä pieleen on myös mennyt *kopkopkop*. Kaiken kruunas kun esikoinen oli yötä kaverilla ja sitten aamulla varhain soi puhelin että tyttö van itkee lohduttomasti. Tuli kotiin ja syy selvis, korviin sattu joten lähdettiin lääkäriin ja korvatulehdushan sillä oli. Vielä perjantai-iltana sanoin mihelle että se tästä nyt puuttuu että joku sairastuu kun vanhemmat on tulossa tänään. Että ei sekään enää puutu, tosin korvatulehdus on kuitenkin aika vierasystävällinen tauti...

Huooh, jokohan kohta pääsis takas sänkyyn! Amandalle kuuluu hyvää, joka päivää pystyy liikkumaan enemmän ja enemmän mutta ei ryömi. Sylissä on tosi hankala pitää kun on niin kun väkkärä, menossa joka suuntaan. Ja jos jotakuta kiinnostaa niin kiinteät eivät uppoa edelleenkään, minä vaan pikuhiljaa haluaisin vähentää imetystä. Oliks se Mareila joka kerto että on hankalaa saada vauva syömään antibioottia. Sitä just mietinkin että mitä mä tekisin (ja taas *KOPKOP*) jos Amanda joutuis a-kuurille!! Meidän keskimmäinen sairasti ensimmäisen ja tähän mennessä ainoan korvatulehduksen juuri 7-kuisena mutta hän söi sitä makeaa penisiliinilitkua enemmän kuin mielellään =)

Mä yritän nyt nukkua, hyvää yötä!

Kommentit (3)

Pitkästä aikaa taas meidänkin kuulumisia. :) Ellellä on nyt toinen korvatulehdus, käytiin torstaina lääkärissä ja saatiin antibioottikuuri. Tyttö oli tosi pitkään nuhainen ja yskäinen, ei ihme, että meni korviin.

MAREILA ja KENT kertoivat noista lääkkeiden otoista.. Ellellä oli ekan korvatulehduksen aikana joku hyvänmakuinen penisiliinikuuri. Oli ihan täpinöissään ku näki lääkepullonkin. Ja hirvee himo lääkkeeseen. Elle todettiin penisilliinille allergiseksi, ilmeni lähinnä kutisevana ihottumana.

Nyt toiseen tulehdukseen neiti sai erimakuista lääkettä. Ottaa lääkkeen jotenkuten. Enemmän ongelmia tuottaa tuo kamalan makuinen yskänlääke. Pää pyörii joka suuntaa ja ei halua avata suutaan. Väkisin joutuu antamaan; eilen onnistui aika hyvin ku isi piti tyttöä sylissä kiinni ja minä annoin lääkkeen. Yskänlääketaistelujen myötä Elle kammoaa antibioottiakin. Ja lisäksi on vielä nuo maitohappobakteerit, jotka menee hyvin soseen seassa.

Tämän antibioottikuurin aikana Elle on oksentanut kaksi kertaa tosi rajusti. Olin jo eilen viemässä neitiä uudestaan lääkäriin, ku eihän lääke ehdi vaikuttaa jos 30min päästä oksentaa koko mahan tyhjäksi. Ei sit kuitenkaan vielä menty..Eikä ole nyt sit taas oksentanut. Toivon vaan, että flunssa helpottaa ja päästään tiistana huhtikuisten tapaamiseen. :)

Meillä on kans varsinainen elohopea tämä pikkuneiti. Aina joka paikkaan menossa, suunnattoman utelias ja sosiaalinen. Aurinkoinen päivänsäde. Ja taitaa nimi olla enne- varsinainen pelle luonteeltaan. :D

Puhua pälpättää lähes taukoamatta..Muidenkin tunnistamia sanoja äiti, elle, anna, hätähätä. täällä, heihei..Tässä oli aika jolloin Elle toisti taukoamatta TÄ TÄ TÄ.. Nyt ollaan siirrytty komennuslinjalle.. ääni kovempi ja komentaa muita lapsia ja aikuisia. Kaupassakin kassalla ihmetteli tädit, että mitä se neiti komentaa. :D Jokellellut on 5kk asti.

Vielä ei osata ryömiä eikä kontata. Masullaan lattialla viihtyy huonosti. Kaipaa äidin ja isin täyspäiväistä viihdytystä, jos ei oo muita lapsia paikalla tai jos ei olla jossain liikenteessä. Istuu aika hyvin ilman tukea.. istuillaan saattaa edetä jonkin verran. Kävelytuolilla tykkää ajella ympäri kämppää, tosin vielä ei pitkiä matkoja uskalla pitää. Pinsettiote tytöltä onnistuu oikella kädellä.

YÖT menee vaihtelevalla menestyksellä.. Yöllä tissitellään aika paljon. 3-5kertaa. Joskus saattaa mennä yö 2syötöllä. Päivisin syödään kiinteitä jo 4 kertaa. Tissi ei tahdu päivällä kelvata. Ajattelinkin, että sen vuoksi täytyy syödä yöllä. Eikä nyt vielä oo hirveetä tarvetta tissistä vierottaa.. Neiti on hoikka, syö kyllä tosi hyvin kiinteitä..

Taidan lopettaa tämän romaanin.. Elle kohta herää 30min päiväuniltaan eli just nyt. :D

-Katja ja Elle 1704-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Otsikko ei millään tavalla liity mihinkään, eli se siitä.

Hauskaa miten meidän vauvat on enemmän ja enemmän erilaisia. Alussa oli kaikilla melkeinpä samat kuviot, nyt kehitys etenee jo hyvinkin eri rintamilla. Meillä on tyttö oikeastaan vasta alkanut äännellä pari viikkoa sitten, nyt se kiekuu ja kurluttaa, jos muistaa - yleensä vaan on niin paljon muita hommia mielessä, että juttelu unohtuu.

Meillä on nyt talo asumiskunnossa, huh ja ihanaa! Nyt kun vielä sais vähän univelkoja takaisin, niin jaksais taas elää. On kyllä ollut kuolema voittaa 6-0 päiviä viime aikoina: päivät on paiskittu hommia aamusta iltaan ja öisin on tyttö herättänyt x kertaa. Enkä minä tietenkään osaa mennä ajoissa nukkumaan, enkä nukkua päiväunia tytön kanssa, joten oma moka osittain. Päiväunista puheen ollen, meidän likan unimäärä vaan vähenee... Se on aiemmin nukkunut aamupäiväunet 30-45 min, päiväpäiväunet 1,5-2 tuntia (välillä heräillen) sekä iltapäiväunet 30-45 min. Nyt on nuo iltaunet jääneet muutamana päivänä välistä ja unta on päivisin yhteensä vain noin 2-3 tuntia!! Ja yöt on siis yhtä konttailua sängyn nurkissa :(

Niin ja sitten meillä on myös papanaongelma: tytön vatsa on mennyt tosi kovalle soseista. Tänään se on saanut aikaiseksi vain kolme pientä papanaa, kaikki varmaan vartin päkistyksen tuloksena. Lisäksi on ollut pari tuloksetonta ähistelyä. Minä en oikein tiedä mitä sille pitäis tehdä, luumua ollaan syötetty, mutta ei tunnu auttavan. Apua?

Nyt lähden nukkumaan, toivottavasti tänä yönä ois viimein vähän helpompaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat