Seuraa 

Huomenta!

Kommentit (16)

Hei!

Olen jonkin aikaa lueskellut tata palstaa ja ajattelin nyt rekisteroida itseni. Odotan ensimmaista lastamme rv 8+1, tosin kiertoni on vahan normaalia pidempi joten voi noi viikot vahan heittaa. Asun ulkomailla mieheni kanssa joten mulle on tarkeaa lueskella miten Suomessa tehadn nama vauvajutut, siksi aloin tata palstaa lukemaan.

Olo on ollut aika heikko, pahaa oloa riittaa ympari vuorokauden johon auttaa pienten valipalojen syominen pitkin paivaa. Alavatsaa ja selkaa on kourinut jo pari viikkoa, ihan kun olisi menkat ilman sita vuotoa. Ensimmainen " neuvola" on tiistaina, jannataan kovasti kun ei tiedeta kuunteleeko ne taalla jo silloin niita sydanaania.

Onko taalla muita ulkosuomalaisia tulevia aiteja? Mulle voi kirjoitella bbsttr@yahoo.com

Hyvaa odotusta ja alkavaa viikkoa kaikille masuille!

Lullaby80 rv8+1

En oo ehtiny pitkään aikaan kirjoitella, joten ajattelin nyt kertoilla vähän kuulumisia. Täällä pahaolo on ihan koko päiväistä. Kummallista sinänsä, koska kahdessa ensimmäisessä raskaudessa en oksentanut ollenkaan ja nyt olen joutunut oksentamaan 3krt reilun viikon sisällä?!? Aamusta iltaan tekee niin pahaa, etten meinaa saada mitään alas suusta. Väkisillä pitää syödä, ettei tule entistäkin huonompi olo.

Krisse79: Täällä on vähän samanlaisia tuntemuksia. Ahdistaa ja masentaa välillä ihan tosissaan, enkä osaa oikein iloita koko vauvasta ainakaan vielä. Mua mietityttää, että oliko tämä nyt elämämme virhe hankkia kolmas lapsi tähän ku esikoinen ei oo täyttänyt vielä edes kolmea vuotta... No kai tämä tästä iloksi muuttuu meilläkin.

Mrs. Marple: Mulla on tosiaan tuo ruokahalu ihan kadoksissa. Kaikki mistä ennen pidin ei enää maistu miltään. Pinaattikeitto on herkkuani ja sitä syötyäni jouduin oksentamaan. Kahvia en ole juonut enää pariin päivään, vaikka aiemmin ei päivä käynnistynyt ilman kahvia. Oonki tässä yrittäny miettiä sellaisia ruokia, mitä pystyisin syömään ilman etovaa oloa. Tällä hetkellä olen löytänyt vain yhden sellaisen, appelsiinit, mutta olen niille allerginen, joten niiden syöminen on todellakin rajallista. Jospa tämä tästä loppuu viimeistään rv12.

Mutta nyt lähden katsomaan mitä nuo mun " miehet" tuolla touhuaa.

Palaamisiin!

mirju ja öhkömönkijäinen 8+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ilmoittaudun minäkin tänne uutena. Eli ensimmäistä odotetaan tulevaksi. Olotilassa ei kehumista, voisin nukkua ympäri vuorokauden, paha olo jatkuvasti oksea tulee silloin tällöin kun ei pysty/kerkee syömään ja välillä mahaa kourii kauheat menkkamaiset jomotukset, mutta yritetään pysyä positiivisella mielellä ;) Se on muuten harmillista, että ei meinaa löytyä ruokaa mikä menis alas, tuntuu että kaikki tökkii.Tän hetken top 3:ssa on mandariinit, omenat ja lihaliemikuutiot (juo sitä kun teetä niin saa vähän suoloja ja on hyvää;) )Ens viikolla olis kunnallinen neuvola, jänskää, vaikka ei ole kuulema kuin papereiden täyttelyä.

saar@ rv 7+2 (omien laskujen mukaan)

Täälä yks kerttu joka on nauttinu viikonlopun aamuista kun on saanu nukkua pitkään =) ihanaa!!

Ja neuvolasta, vielä olis viikko ja yks päivä neuvolaan. sillon on viikot 9+4 jos oikeen lasken..

Ja olotilasta.. huomasin tänään että pitkään aikaan ei o ollu oikeesti Nälkä isolla ännällä :D siis tietää että pitää syödä kulloinkin.. aamulla, lounaalla, iltapäivälllä vähän ja iltapalaa tietty. Ei vaan o nälkä, paitti tänään kun mies hemmotteli ja tilas kebabbia. Nams. ette usko miten se tuoksu herätti nälän :D Mandariinit tääläkin pop, samoin ostin maapähkinöitä jos vuorottelis niiden ja rusinoiden kanssa. Jälkimmäisessa hiilihydraatteja ja kaloreita ettei auta laatikollisia syödä vaan ite harrastan niitä pieniä napostelukokoja :D Oksentaa ei o tarvinnu mutta pää alaspäin tulee huimausta ja huonoa oloa riittää muutoin.

Suloista sunnuntaita kaikille ja tervetuloa Lullaby ja muut uudet kesäkertut =D

Kesä06 8+2

Tai en tiiä onko niin hyvää, mulla tää alkuraskaus tekee sen, että huuliherpeksiä tulee jatkuvasti.. Ei kivaa ollenkaan.

Ensin oli nenän siällä sitten alahuulen tulla reunassa ja nyt ylähuulen alla siis melkein siellä sisäpuolella ja kaikki tämä viimeisen 2 viikon aikana..

Onko kellään mitään vinkkiä mikä vitamiini estäisi tuon tulemisen?? b vitskua oon ottanut samonin mangnesiumia. Vihonviimeinen vaiva tämäkin..

Moi!

Onpa mukava seurata ja huomata että meitä kesäkuun odottajia tulee lisää =)

Eilen yritin kirjoittaa, mutta kaksi kertaa viestini katosi bittiavaruuteen..jokohan nyt onnistuisi..

Nyt alkoi pahoinvointi. Jatkuva nälkä, mutta jo ruuan haju tekee pahaa. Tuoremehua tuotatin miehellä kaupasta, mutta eipä se oikein maistu sekään..pitää lähteä hedelmäostoksille kohtapuoliin!

Neuvola kyssäriin: Meillä nla vasta 23.11. eli reilun parin viikon päästä. Viikkoja silloin kasassa 9+0..jos oikein olen laskeskellut :-o

Pientä kyssäriä: monesko lapsi, töissä/kotona?

Meillä siis 4. lapsi ja olen kotona =)

Oikein mukavaa sunnuntain jatkoa ja hyvää tulevaa viikkoa!!!

Täällä yksi Halloween haamu jaksoi raahautua koneen äärelle... alkaa kyllä tosissaan verottaa voimia tämä raskaus. Nyt oon 2 viikkoa oksentanut joka ikinen päivä, pahimpina viisikin kertaa suorittanut " täystyhjennyksen" . Painoa on lähtenyt kolmisen kiloa, mikä nyt ei sinällään mikään katastrofi ole mut tahti on aika kiivas kuiteskin. Toivottelen kovasti voimia kaikille kanssakärsijöille!

Harmittaa oikein, kun ei ole juuri positiivisia ajatuksia tän raskauden aikana ehtinyt ajatella. Tuntuu siltä et voiko näin pahoinvoivan äidin sisällä mitään kasvaakaan. No, tiistaina neuvola, toivottavasti kuunneltaisiin sydänäänet silloin.

Meillä kotona esikoistyttö kohta 1,5 v, itse olen osa-aikatyössä mutta saan olla tytön kanssa päivät kotona. Kun saisi lainattua edes murto-osan tuota puolitoistavuotiaan energiaa!!!

Mutta nyt valitus saa riittää, palailen tänne viimeistään tuon neuvolakäynnin jälkeen!

RosaH 9+3 (tai jotain sinnepäin) + pikkuneiti 05/04

-Kata-:

Neuvola oli viime tiistaina, että onnellisesti ohi. Ei kuitenkaan yrittänytkään kuunnella vielä sydänääniä. Ehkä ensi kerralla sitten.

Niin, otinpa tuossa sitten 3 tunnin aamutirsat miehen vieressä. Outoa, ei nimittäin aamulla nukuttanut yhtään, mutta kun ei ollut mitään tekemistä, niin ajattelin mennä pötköttämään kullan kainaloon vielä hetkeksi. Ja sitten nukahdin kuin seinään, ja nukuin vieläpä todella hyvin..

Nyt kyllä pitää saada aamiaista..

Onneksi on netti..

Oon nimittäin tässä viime viikkoina säännöllisesti herännyt keskellä yötä vessaan. No ei siinä vielä mitään, parina viimeisenä yönä ei enää olekaan uni tullut helposti silmään. Ja tänä aamuna ei enää ollenkaan.

Toivottavasti tämä ei ole kovin pysyvää.

Tai sitten voisi herätysaika olla kuten tänäänkin, puoli seitsemän maissa, niin samalla heräisi töihin. Sitten ei kyllä naurata yhtään jos herää kolmelta yöllä eikä uni enää tule..

Nyt alkaa olemaan ruoka-aineita sun muita jotka ei kertakaikkiaan enää maistu. Kahvia en enää juo, ei vain tee mieli. Valkosipulimajoneesi (yleensä herkkua) maistuu pa-hal-le, hyi yök. Ovatko muut törmänneet samaan?

Hauskaa sunnuntaiaamua!

Mrs.M ja tiitiäinen

rv 9+1

Moi!

Itselläni täällä samaa herpesongelmaa.. Todella ärsyttävää, kun töissäkin pitäisi käydä. Minä sain hyvän ohjeen foolihaposta, joka on auttanut heti. Eli eikun foolihappoa kehiin vaan. Tsemppiä!

Mulla ekaan neuvolaan on siis vielä kaks ja puol viikkoa aikaa. Silloin viikkoja on omien laskujen mukaan kasassa 9+6. Ilmeisesti nämä neuvola-ajat vaihtelee paikkakunnasta riippuen? Katselin juuri esikoisen äitiyskorttia ja silloinkin eka neuvola oli rv 9+5. Sykkeet kuunneltiin vasta lääkärikäynnillä eli viikolla 12.

No, onneksi menen yksityiselle gynelle 17.11. eli ei tarvitse olla epätietoisuudessa " enää" kuin 11 yötä...

Ansu rv 7+2 (taas on NÄLKÄ) ja tyttö 01/03

Mrs.Marple:Mulla on jo alkuraskaudesta jätetty kahvi ja tee pois kun teki niin huonoa. Hyvä että pystyin edes keittämään sitä työssä omalla keitto vuorollani.Mulla kuivattu valkosipuli on ollut aina herkkua. Nyt en edes voi avata kaappia missä se on kun haju on muka niin kuvottava! Ihmeellistä. Tänä aamuna mulla tuli ihan hirveä himo laittaa aamuvoikkarin lauantaimakkaran päälle turun tulisinta sinappia. Oli tosi hyvää! onneksi sitä oli kaapissa,muuten olisi kyllä tullut katastrofi.

Mulla ei ole ollut huonoa oloa kahteen aamuun, jipii! :) Tosin eilen oli sitten iltapäivällä huono olo.

Nyt olo on iin hyvä,että meinataan lähteä hoitamaan ruokaostoksia kaupunkiin kun isot kaupat ovat auki.

Että hyvää sunnutaita vaan sinnekin kaikille!

Lilli 81 rv10

Kiva kun uusia on ilmestynyt reilusti. Pahoinvointi taitaa olla monen ongelmana, täällä on ollut lievää kuvotusta jos ei tasasesti muista syödä mutta posliinin halausta ei oo tarvittu: nyt oireet on taas ihan kadoksissa joten epätietoisuus ollaanko ees raskaana kasvaa.

Huomenna ensimmäinen neuvola ja jänskättää kovasti mitä siellä tapahtuu: vissii papereiden täyttelyä ja jutustelua: viikkoja nyt 8+0 joten sydänääniä ei varmaa ees yritetä kuunnella.

Kysymykseen vastaus: ekaa ootellaan ja töissä oon. 3 vuorotyö varmaan tulee melkoisesti verottamaan valveillaoloaikaa mutta koitetaan nukkua sitten kaikki vapaa-aika ja saikkua jos ei meinaa jaksaa... Nyt ei oo viel mitään megaväsymystä havaittavissa mutta uni kyllä maittaa öisin 10-12h ihan kevyesti: tänään vielä viimeinen yövuoro joten saa nähdä kuin huomenna: nukunko pommiin ja myöhästyn 14.30 neuvolasta!!!

Nyt keksimään helpotusta päänsärkyyn

Uusi viikko aluillaan: 8+0 tänään!!!

Kauhee väsy.

Pitäis mennä nukkumaan, mutta xXx huvittais katsoa.

Niin, hattara: ensimmäistä odotellaan ja töissä. Olen muuten miettinyt, kun ikääkin on sen verran, että jos tekis (ihan kuin niitä niin vain tehtäisiin) kaikki lapset putkeen ja olis kotona sitten pidemmän pätkän. Sais nyt tämän yhden ja mietitään sitten lisää..

Enpä ole tainnut kirjoittaa tänne kun kerran, mutta jospa nyt rustaisi muutaman rivin. Onko kaikilla jo eka neuvola ohi? Minulla oli viime viikolla. Kaikki ok, sydänäänetkin kuulu tosi hyvin. Täti tosin taas jälleen kerran käski muistaa syödä kun olen tämmönen ruipelo... ja hemoglobiini oli menny aika huonoksi (115!). Olosta sen kyllä huomaa, väsyn tosi helposti. Muita oireita ei onneksi ole. Nyt täytyy lopettaa kun esikoinen tuli tohon kitisemään... Hyvät sunnuntaijatkot kaikille!

rv. 9+jotain...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat