Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (19)

Onpas meillä tänä viikonloppuna ennätyksellisen lyhyet pinot!! =) Mut siinä mielessä kiva, et jaksaa paremmin lukea mitä ootte kirjottanu.

Mä olin töissä tänään, nyt on ruoka uunissa ja odottelen miestä kotiin. Kokeilen soveltavaa kokkausta, toivottavasti tulee hyvää ruokaa siitä huolimatta! =D

ei nyt oikeen järki juokse, mutta sen verran havaitsin, että MIITSULLA ja MARIEELALLA on ne viikot jo ihan isoissa lukemissa!!!! =) Miten aika voi mennä näin nopeesti...

Mä oon jahkannu about joka päivä, että pitäskö jättää tää kierto väliin vai ei, tällä nimenomaisella hetkellä oon ehkä sitä mieltä, että ei ehkästä, mutta ei vahdata päiviäkään, että niin sanotusti jäis HERRAN HALTUUN tää kierto. Mutta katotaan nyt, miten tää mieli tästä taas muuttuu...

Mun kassalla kävi muuten tänään joku 40-vuotias nainen, joka osti kauheen kasan ovistestejä. Mun tuli sitä vähän surku, kun ajattelee et se on jo niin " vanha" , varmaan vähän jo alkaa pelottaa siinä vaiheessa et onnistuuko temppu enää.

Mut joo, mä livahdan tota ruokaa vahtimaan, palataan asiaan!!!

Missä päin kanariaa Leanna olittekaan?

Ja miten ne Marieelan tytön kisat meni? =)

Nyt ne selkäkivut sitten alkoi - vaiva joka on minulle NIIN tuttu joka raskaudestani... Herättelin jo toiveita, että uusittu sänky pelastaisi minut tältä, mutta ähäkuttikatti mitä vielä! Varoitus: Tästä tämä valitusvirsi nyt alkaa, minusta tulee tosi vaivainen viimeisen kolmanneksen aikana, kun joka paikka prenaa :o/ Koittakaahan kestää minua!

Leanna

Olipa ihana kuulla, että useammankin lapsen kanssa onnistuu lomailemaan rentouttavasti! Itse kun tässä rakentelen kaikenlaisia kauhukuvia kaiken kivan " ekstahappeningin" päättymisestä perhekoon kasvaessa :o)

Marieela

Voi kun sun ei olisi tarvinnut pussiin rykiä linja-autossa, se on kyllä kamalaa puuhaa :o( Toivottavasti tuo sinun pahoinvointisi ei kamalan kauaa kestäisi, vaan pääsisit nauttimaan siitä paljon puhutusta kukoistavasta keskiraskaudesta :o)

Miitsullekin

noita viikkoja vaan paukkuu, hienoa!

Miehen veli on tulossa morsiamensa kanssa käymään ja muistin vasta äsken, että tyttöystävähän on laktoositon. Voi jestas ja mä leivoin kaiken eilen maitoon, äh!

Serpenttiini & selkää rasittava Nuhanenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä ainakin kuulun siihen sakkiin, joka ei koskaan oksenna. Inhoan oksentamista ylikaiken ja yleensä en koskaan oksennakaan vaan huono olo vain, MUTTA raskaana kun on niin ei auttanut siinä kuvotuksessa kun vaan oksennella. Ja sitten musta tuli jo aika hyvä siinä oksentamisessa:) Kyllä se siitä - ei siihen kuole, vaikka aikaisemmin niin luulin....

Ja selkä kipeä!!!

serpenttiini selkäkivut on inhottavia! mä pelkään jo valmiiks että oon ihan rampa sit kun mahaa alkaa joskus olemaan kun mulla skolioosi ja tosi kipeä selkä kun töissä kumartelen koko ajan. toivottavasti löydät avun vaivaan. ootko käyttänyt tyynyjä jalkojen välissä ja muutenkin tukemassa kun nukut?

Leanna tervetuloa takaisin :)

Miitsu sullako on siis ollut pahoinvointia mutta et oo oksentanut? ootko yleensä herkkä muuten oksentamaan, saatko ykätauteja helposti tms? mä kun yritän uskotella itselleni että en raskaanakaan oksenna kun en muutenkaan yleensä.. onko näillä jotain tekemistä keskenään? *ykäkammoinen*

Miruliille ja Marieelalle sama kysymys :) ja voimia pahoinvoinnin kanssa!

Mariposa ja Nekku tepäs olette varsinaisia säästäjiä, kiitos hyvistä vinkeistä, en ole tullut ees ajatelleeksi!!! täytyykin laittaa siis kybän jälkeen koneet hyrisemään :) (vai onks täällä pk-seudulla sama homma ollenkaan..?)

Axe voi hittolainen sentään, nyt joudut siis vielä kauemmaksi?! Kauanko kestää tämä harjottelu, olikse jouluun asti..? viestiä tosiaan joo jos/KUN plussaat jookos :D

Mä näin viime yönä ihanaa unta, että saatiin tyttövauva! synnytystä tai odotusta en nähnyt, yhtäkkiä se vaan oli siinä ja oli meidän vauva. vitsi mikä fiilis oli siinä unessa.. *vauvakuume taas pilvissä*

ja samalla mietin etten viitsi ehkä sitä antibioottikuuria (helikohäätöä) syödä ennen reissua, eikös ne antibiootit tapa kaikki hyvätkin bakteerit --> olisin reissussa altis kaikenmaailman taudeille, siellä kun vatsapöpöjä kait helposti muutenkin voi saada. oonko nyt ihan hakoteillä...?? mikä tarkottaa että tuplaus siirtyis sitten kuitenkin kk eteenpän :((((( *tyhmä minä kun lähdin niin myöhässä asiaa selvittelemään*

no juu, oon lähdössä kaverille piparitalkoisiin, tehdään sikana pipareita ja koristellaan kivasti.. :) KAUNISTA SUNNUNTAITA siskoset!

Kylläpä nukutti, urpojen kanssa valvotun yön jälkeen ihan kivasti... Miehen kanssa otettiin viel päikkärit kun se tuli 4 aikaa koti (olin just heränny) ja mies oli ihan kännissä: oli sitten eilen tuhonnu laivatuliaiset eli 3 litraa punkkua ja nyt ihmetteli et miten voi viel tuntua et ois kännissä... no mitenköhän... onnex olin töissä niin ei tarttenu nukkuu kalsarikänniläisen vieresä :)

Mirulii: valvotaan siis yhtessä ens yönä!!! laitellaan taas sähkäriä :) (mulle varmaan tulee alkuyön seuralainen mutta kun siinä sitten saan porukan pihalle!!

Johelle: mä en oo oksennellu sen kummemmin ja huono olo on poistunut kokonaan: epäilen taas et oonkohan ees raskaana??? no huomenna neuvolaan pitää viedä 4h pissanäyte et vissii ne kattovat siitä raskaustestinkin.. (vitsit jos oiskin nega????) Mä en usein yleensä siis oksentele: en saa ykätautia ja kännipäissäkään en yleensä laattaa joten inhoan kyllä koko sydämmestäni sitä hommaa... toivottavasti pysyy poissa. Äitini on sanonut ettei sekään kärsiny pahoinvoinnista veljeäni oottaessa mutta mä olin sitä oksettanut (vahvistaa taas mun poikaodotusta)

heh, mä oon miettiny kovasti miten kestän aamu 7 siihen puol kolmeen vessaamatta: jos siis nukun niin pakko mennä pissille kun herään: eli tarttee vissii laittaa kello 10 herättää ja käydä vessassa ja jatkaa unia niin saatan päästä sinne neuvolaan asti.... hankalaa....

Leanna: ihanalta kuulosti kelit matkalla: harmi että vaunut hajos :( mutta pääasia että reissu onnistui hyvin teidän lapskatraan kanssa :)

Nekku: mun tekee kans mieli pizzaa.... hitsin hitsi... pitäskö alkaa vääntämään.... vai hakisko valmiina....

Serppu: aika inhottava selkävaiva: ei vissii sit auta kun käydä laittamassa nikamia paikoilleen ja toivoa ettei ainakaan yliaikaiseksi mee raskaus niin pääset vaivasta eroon... ehkä ei viel kannata synnyttää noin niikun muuten... :)

Mulla alkaa kans taas niskat jumahtaa joten hierojalle pitäs varata aikaa! niin ei pääsis vaiva niin pahaksi kun viimex. Nyt päätä särkee joten taidan mennä pois näytön äärestä jos helpottais

Miitsu; uudella viikkoluvulla 8+0 viuh, aika huimaa!!!!

Mä oon itekkin tuota vyötä miettinyt, mutta kun selkäkipu johtuu siitä, että mulla luistaa yläselässä nikamat rivistä ja kipu tulee nimenomaan nukkuessa. Päivällä kun pysyy pienessä liikkeessä, ei ole mitään vaivoja. Niin auttaakohan se vyö tälläiseen? Vai onkohan se lähinnä alaselän tueksi niille, joilla alaselän tukisiteet ei kestä masun lisäpainoa ja liikettä (siis juuri vastakkaiseen vaivaan)??

Mä saan tähän vaivaani avun kun ammattilainen laittaa ne nikamat taas ojennukseen. Mutta ne luistaa pikkuhiljaa taas uudestaan, eli tuo apu ei koskaan ole kovin pitkäaikainen. Ainut kunnon apu on synnyttäminen :o)

Piipaalla ja miehuksella suunnitelmissa tarkkaa ajoitusta :o) Toivotaan oviksen odottavan ovella oikeaan hetkeen !

Leannalle kirjoitin tuohon ekaan viestiin aivan kummallisen sanan ja senkin väärin, heh... Siis tarkoitin " ekstrahappeninkiä" joka tarkoittaa suomeksi " erikoiskiva" .

Joo ja nyt syömään!

Mies lähti kaverin kyydissä sinne susirajan suuntaan joten mitäpä mä muuta tekisin taas kun täällä notkuisin.... Ei keretty ees sinne pizzalle joten tarttee TAAS mennä kaivamaan syömistä kaapista: siel lasagnea perjantailta kun tein jättisatsin!!

tuosta kertomisesta: mähän oon semmonen lörpöttelijä että ihme ettei kokomaailma viel tiedä tätä: tosin oon tarkotuksella vältelly ihmisiä etten kertois kun törmäsin ongelmaan, mieshän on tunnetusti semmonen et se kertoo kaikki vasta sitten kun on pakko ja sen mielestä sen/meidän asiat ei kuulu kellekkään ennex ne ite tajuaa: musta onkin tullu melkoinen salapoliisi et osaan siltä kysellä asioita kun muuten se ei välttämättä tajuis mitään ees kertoa. Kerroin tuosta ideasta et annetaan isälle isoisä-kortti niin se tyrmäs sen täysin: ennen joulua ei tarttis kertoo!!!! Daa kuin mä kestän??? no ehkä mä sitte kerron salaa ja käsken salata mieheltä?? tosi helppoo....No ehkä se antaa luvan kun saadaan ees varmistus että joku masussa kasvaa....

Jep, nyt äkkiä syömään ennex kuolen nälkään.....

On niin paljon viikonloppuna ollut tekemistä, että ei ole koneelle kerinnyt ja ei ole edes tehnyt mieli sen koommin. En siis ole nettiriippuvainen, jee!

Leanna on siis palannut matkalta. Tervetuloa Suomeen vaan!

Nyt jatkamaan hommia...

Tää aamu alkokin sitte pahoinvoinnilla. Ihan vielä en ole oksentanut, mutta kaukana se ei kyllä oo. Sain väkisin mutusteltua pari leipää, jospas se vähän rauhoittais tilannetta.

Eilein käytiin tosiaan katsomassa kaverin 6 viikkoista tyttövauvaa. Ja voi miten ihana se olikaan. Sain pidelläkkin hetken, mutta sitten yllätti nälkä, eikä musta siihen sitten apuja ollut. Sylivauvahan tuo ihan oli, ei oikein viihdy muualla kuin sylissä. Mutta kyllähän tuollaista nyt sylissä pitelis vaikka päivät päästään.

Tänään alkais sitte taas yövuorot, plääh. Väsyttää jo valmiiksi ihan älysti. Vaikka nukuin suht. pitkät yöunet. Mies lähti töihin, joten täytynee viedä muksu mummolaan päivällä että saan vähän nukuttua ja kerättyä voimia yövuoroon.

Serpenttiinille jaksuja selkäkipujen kanssa. Onks sulla muuten ollut koskaan tukivyötä käytössä. Toiset sonaa, että siitä olis ainakin vähän apua.

Axelle hyvää työharjottelua. Laitat kyllä jollekkin tekstaria jos plussaat nettipimennon aikan. Sullahan alkas ne ajat jo olla ihan käsillä. *peukuttaa*

leanna: Tervetuloa takaisin suomeen! Mukava kuulla että matka oli onnistunut.

Marieelan tytölle onnea jumppakisoihin. Ja äidille jaksuja bussimatkalle.

Nyt meen toipuilemaan tohon sohvalle. Jos pystyis vaikka alkamaan ruoan laittoon. Tuo jauhelihan käristäminen ei vaan nyt just tunnu yhtään houkuttelevalta.

mirulii 6+1

Lyhyestä virsi kaunis, ei mitään ihmeellistä siis;) Sitä koiran pentua halajan vaan niin kovasti, et oon kovin suunnitellut jo kaikkea jos kuitenkin otettais se:) mut taitaa tsäänssit mennä sivu suun ennekuin saan miehen ylipuhuttua.

[b]Miitsu[/b]: Meillä mies on ihan samanlainen, ei millään kertois kellekään vauvasta kun ei se kellekään muulle kuulu. Ja että mua joskus ottaa aivoon toi asenne. Sen kaverit ja työkaverit ei vieläkään tiedä mitään. Ärsyttää kun ite tykkäis onneissaan levitellä tätä kaikille ja yks pihtaa ilmeisesti ihan viimeiseen saakka:/

Pitäsköhän siirtyä katsomaan ketkä joutuu BB:ssa äänestykseen ->

mii80:

gran canarialla oltiin,puerto ricon lähellä.

ei väsytä ja roikun täällä.

luin tota aihe vapaa palstaa,ja tuli ihan hölmistynyt olo!

ihan puupää juttua.

ei mitään asiaa sinne=)

mulla oottaa matka pyykit,puolet puhtaina puolet pesemättä ja en kertakaikkiaan nyt löydä inspistä niitä laittamaan.

telkastakaan ei tuu mitään.lapset nukkuneet jo klo kahdeksasta ja talo on hiljainen.

taidan mennä lukemaan päivän lehden,ainakin syntyneet ja kastetut osion=)

L+5

Oon lähdössä ipanoiden kanssa ulos joten tulin vaan huikkaan huomenet! =)

Toivottavasti Marieelan reissu sujuu mukavasti ja busskikuski on ymmärtäväistä laatua! =) Jos nimittäin ei ehdi vaiks pussia kaivaa esiin..!

Mä oon ihan plääh.. Tänään tuli jo miltei ovisplussa, ei onneks viel täysin yhtä paksu, mut ei paljoo puuttunu. Ja sehän ei saanu tulla ennen tiistaita.

Eikös mulla kuitenkin oo vielä hitunen toivoa, jos plussa tulee huomenna? Jos ovis siis tapahtuu 24-48 tunnin päästä niin teoriassa kai pitäs olla mahollista, eikös niin?

Huh, on tää hankalaa. Jos jotain positiivista hakee niin ukon laiva on aikataulussa ja safkatauko varattu hommailulle.. Kun vaan nyt viel hiukan oottas tuo ovis... *toivoo niin kovasti*

Luulin että olen jo tänään käyny täällä, mutta enpä kai sit olekaan. Tai no en huomannu ainakaan.:) Taidan palata huomenna sitten silleesti kunnolla. Ny meen hyvillä mielin nukkumaan kun Timo joutui äänestykseen ja toivon kovasti että myös sieltä lähtee, lentää pihalle ku leppäkeihäs! ;D

Mooooooooooooooooi.

nyt vähän levänneenä=)

lapset nukkuivat 13-14h putkeen.ressut reissusta väsähtäneinä.

pientä matkakertomusta=)

eli ilmat oli mitä upeimmat,30 astetta päivittäin.

hotellin oli ihan kiva ja siisti!meillä oli puolihoito joten ruokailut hoitui helposti.suosittelen lapsiperheille!joskus ollaan lasten kanssa menty niin ettei ole ollut ruokailuja hotellilla ja on ollut tuskaa kun nälkää kiljuvia lapsia ollaan raahattu etsimässä sopivaa ruokapaikkaa.

hotellin edustalla oli ihana rantapoukama jossa lapset viihtyivät tosi hyvin.valvoa sai kyllä kokoajan,sillä oli ne suuret kanarian aallot ja pohjavirtaukset.

ihanaa siis oli!!!

ja kyllä meilläkin kaiken laista sattui ja tapahtui.

tokana päivänä,ainoa kerta kun oltiin hotellin altaalla.nukutin pienintä kun ampiainen/joku pistävä otus,pisti mua pohkeeseen.sattus ihan hirveesti.ja nousi turvotus ja jalkaa särki.hotelli sitten järkkäsi lääkärin.joka sitten kaivoi sellasen hervottoman ruiskun,ja pisti peffaan=)

antihistamiinia,tulehduskipulääkettä ja antibiottia.

olo oli hieman keinuva loppu illan.

lentokoneessa onnistuivat vaunut hajoittamaan.se harmittaa.lentoyhtiöllä on kyllä täysvastuu vakuutus joka korvaa vaunut täysin mutta se asian järjestely taas on työ sikseen.ja missä nyt poikaa nukutan.täytyy kaivaa vanhat sattari rattaat esille.

kertoilisin enemmän,mutta nyt pienin itkee ruokaa ja väsymystä.

aika monella näyttää olevan tärppipäiviä ja piinaviikkoja,onnea teille!

äkkiä eilen illalla kahlasin pinoja läpi.

yritän taas aktiivisesti pinoutua,mutta nyt jätän tähän omanapaisuuteen tänään!

L+5

Emmasanna en mä silti aio oksentaa ;D tai ainakin viimeseen asti uskon niin.. :) (en ole oksentanut noin 20 vuoteen)

Miitsu kyllä sä raskaana olet, ehkäpä se sitten on poika jos säästyt pahemmalta kuvotukselta! Pikkuinen poika :)

nyt on pipareita leivottu, niitä tuli kyllä hirveesti! ja koristeltiin kans hauskasti, sekin oli yllättävän kivaa. tuli myös syötyä taikinaa ihan koko vuoden edestä!

mutta kivaa alkavaa viikkoa kaikille!

Pitäs käydä kattoo vaatteet valmiiks ja ehkä pikaseen käyn suihkussakin..

[b]Serppu[/b] - Mulla kans tuli mieleen tuo tukivyö - ootkos kokeillut?

Kerkeeköhän se [b]Marieela[/b] enää tänään palstailemaan ollenkaan..?!

No tsemppiä tytölle kisoihin! :) Ja sulle matkoihin ;)

[b]Mariposa[/b] - Mä kans yritän hyödyntää yösähköä. Pyykkään yleensä sunnuntaisin tai ainakin pyrin sillon pesemään suuren osan vaatteita. Ja tiskikoneen laitan ajastimella niin että se on valmis aamulla. Jee - hyvä me - vähänks ollaan neroja ;D

Tässä näin isossa talossa onkin oppinu vähän miettii miten pystyy sähkön käyttöä pienentämään - just sammuttelemalla ylimääräset valot, saunakäyntejäkin yritetään miettiä, talvella takka käyttöön, tietokonettakin vois välillä laittaa kiinni ;)

Joo - taidan nyt tosiaankin valmistautua hytkyttelemään lanteitani :D

Leanna: tervetuloa takaisin synkkään ja harmaaseen Suomeen. Kiva että reissu meni hyvin :)

Itse olen kuollu aamuisesta herätyksestä ja pahinta etten nukkunut ollenkaan viimeyönä -> jännitti varmaan pommiinnukkuminen ja kista ja ja ja ... ELi nyt jää lyhyeksi ja huomenna enemmin.

JoHelle: Mä en kans oksenna helpolla. Krapulassa joskus mut silloinkaan ei irtoa helpoola. Nyt tulee tuosta noin vain jos on tullakseen. Pojasta oksensin kerran ja tyttö ootaes enemmänkin. Mulla pahaolo vaivaa edelleen muttä tää pvä on ollu (luojan kiitos) helpompi ja ollu sellaista sopivaa/kestettävää kuvotusta.

Kisojen jälkeen mentii syömää siskon kanssa, siis molempien perheet yhdessä. Siellä sitte kerrottiin taas hiukan niinku pakonedessää masuasukista.

Eli KATZUn kysymykseen, pikkuhiljaa kerrotaan ja ihan kaikille. Mä en ole se kuka (en kykene, enkä haluakaan ;D) pystyy olla ko. hiljakseen ;) Ja meille kun tulee jo kuitenkin kolmas niin isovanhemmille on turha enää keskiä mitää hienoja ja erityisiä kertomis juttuja. Ja mun äitihän tiedon onki multa tuosta noin vain ;)

Torstaina on ultra ja jos siel kaikki ok, niin sitte aina tilaisuuden/tilanteen tullen kerrotaan kelle vaan. Etenkin meidän omalle tytölle!! Musta on ihana levittää ilosanomaa =)))))

Mutta nyt meen nukkuu, niin aivan, tähän aikaan jo ;)

Öitä rakkaat Truplikset!

Marieela 7+0

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat